1976 Ami 8 gordelvoorbereiding
Blk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 28-10-2016

Gepost: 29 oktober 2016 01:03 PM

Ik heb een Ami 8 Berline uit 1976 en ik wil graag gordels achterin monteren. De achterbank heeft in het midden al doorvoermogelijkheden voor (heup)gordels.

Mijn Dyane had de bevestigingspunten voor heupgordels aan de zijkanten voorbereid. In de bekleding zaten voorgestanste gaten, met daarachter de schroefdraad voor de gordelbevesting.

Mijn vraag: zit er bij de Ami 8 Berline uit dit bouwjaar ook zo’n voorbereiding? De bekleding is zo netjes en zit zo vast, dat ik dit niet op de gok los wil trekken…

Daarnaast heb ik behalve standaard heupgordels, ook heupgordels gezien met een rolautomaat. Heeft iemand hier ervaring mee in de Ami, is er plek genoeg? Ik wil voorin in ieder geval rolgordels plaatsen!

Alle info welkom!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 29 oktober 2016 05:46 PM
  [ # 1 ]

Zou ik denken van wel, mijn Super van ‘73 heeft ze ook, verstopt onder de lapjes bekleding op de wielkuipen, het boutgaatje doorgaans afgedicht met een plastic dop. Onbekend of meer Ami-rijders er rolgordels achterin hebben, derhalve misschien goed om eerst te kijken of je het gewenste rolmechanisme wel fatsoenlijk kwijt kunt bij gesloten portieren? Succes!

Profiel  
 
Wimlex
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016

- Ami 8 berline
- CX 20re
Gepost: 29 oktober 2016 10:34 PM
  [ # 2 ]

Ben ook bezig geweest met rolgordels achtterin mijn ami 8 1974 te plaatsen, er zitten dopjes in de wielkuipen voor bevestiging.In de hoedenplank zit hier ook moeren (onder de bekleding, zichtbaar via kofferbak) gelast, heb het met rolgordels van een cx geprobeerd maar het boutgat zit te dicht op het glas, dus deze passen niet.orgineel heb ik nog geen ami met rolgordels achterin gezien. Je kunt wel vast/verstelbare 3 puntsgordels plaatsen maar de rolautomaten zijn juist zo makkelijk.Dus ik was weer gestopt met mijn zoektocht naar passende rolaut.Het worden toch maar heupgordels denk ik?
Voorin kunnen wel rolgordels geplaatst worden heb zelf nog een setje liggen,maar heb toch besloten de org vaste/verstelbaar te houden vind dit toch leuker.
Succes ermee, gr wimlex

Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999


Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 30 oktober 2016 01:45 AM
  [ # 3 ]

Past voorin een normale rolcassette naast de stoel? Heb de wagen niet thuis, kan het dus niet checken.
Bij een break zit het bovenste bevestigingspunt hoog in de C-stijl, dus als je voor de rolcassette onderin voldoende ruimte hebt zou je een moderner systeem kunnen plaatsen met bovenaan een beugel. Voorin lijkt me dat ook prettig, als tenminste de kabel met sluiting ook mooi tussen de stoelen omhoog steekt. Bij de originele exemplaren valt het korte deel iedere keer ongrijpbaar tussen de stoelen op de vloer.

Profiel  
 
Blk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 28-10-2016

Gepost: 30 oktober 2016 08:30 AM
  [ # 4 ]

Dopjes dus, vandaar dat ik met voorzichtig prikken niets vond…

Ik begrijp dus goed dat je ook driepuntsgordels achterin kunt plaatsen, hoewel het lastig wordt met een rolcassette… Ik was van plan een tweepunts met rol te monteren, maar een driepunts vast is dan altijd beter! Er zitten kinderen achterin, dus het moet zo veilig mogelijk.

De vaste driepunts voorin hebben zeker hun charme, maar je moet we een soort orang-oetan zijn om nog goed bij het dashboard te kunnen… Dan is een rolgordel een stuk praktischer. In de Dyane zitten ze ook, genoeg ruimte voor een cassette op de bodem naast de stoel.

Iemand foto’s van de situatie met gordels voor (rol) en achter (rol/twee- of driepunts)?

De drempel om dingen aan mijn Ami te veranderen is een stuk hoger dan bij mijn Dyane, ze is nog zo mooi origineel…

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 30 oktober 2016 05:41 PM
  [ # 5 ]

Voor de achterwielen zit onderin de wielkast een verstevigingsplaatje met opgelaste moer voor een gordel, dus daar kun je even doorheen prikken met een schroevendraaier. Kan niet missen!

Profiel  
 
Wimlex
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016

- Ami 8 berline
- CX 20re
Gepost: 30 oktober 2016 08:58 PM
  [ # 6 ]

Hallo BLK, volgens mij komen wij van hetzelfde dorp, ik herken jullie Dyane en zag de laatste tijd ook een met. groene ami8 voor de deur,neem aan dat jij dat bent, heb hem even staan te bekijken en het is een gave moet ik zeggen.Heb nog een gordelset liggen kun je event kijken of het past (voorin).
gr alex

Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999


Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!

Profiel  
 
Blk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 28-10-2016

Gepost: 31 oktober 2016 08:01 PM
  [ # 7 ]

Hallo Alex,

Klopt, we hebben de knoop uiteindelijk doorgehakt! Het zou fijn zijn om eens een keer uit te proberen, bedankt voor het aanbod. Ik ga woensdag in ieder geval al mijn bevestigingspunten opzoeken…

Gr. Koen

Profiel  
 
Wimlex
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016

- Ami 8 berline
- CX 20re
Gepost: 31 oktober 2016 08:49 PM
  [ # 8 ]

Hallo koen , zal de gordels uit het stof halen, zodat je kan kijken.
Zal een pm sturen met telfnr,

Gr alex

Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999


Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook