1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Aankoopadvies CX en roest
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 31 oktober 2016 11:25 PM

Vanavond heb ik een cx 25 dsl bekeken uit 1980.
en zoals te verwachten zit er het ea aan roest aan.
Ik zal eerst de foto,s die ik er van gemaakt heb laten zien.


l.v onder voorruit


rechts onder de voorruit

Nu zit er een vervangend plaatdeel bij de auto om dit plaatdeel te vervangen
De voorruit zal eruit moeten, en de motorkap eraf. zo ook de wissermotor.
Kan iemand mij vertellen of en wat er nog meer bij zo,n reparatie komt kijken?
Ik kan zelf lassen. Er zullen vast forummers zijn die dit wel eens aangepakt hebben?
Of is het advies, niet aan beginnen?


kleurnummer


wielkast rv


r.a portier (rest vd portieren zijn nog goed!


dorpel r.a Voor de rest zijn de dorpels hard

 

 


interieur is nog netjes en heel!



a-stijl links


wielkast l.v Uiteraard is ook de accubak rot

 


l.v scherm onderaan

 

r.v scherm onderaan


motorruimte

 

Het mag duidelijk zijn dat het een opknapper is. Roest kan ik wel herstellen evt. Alleendat gedeelte onder de voorruit heb ik dus geen ervaring mee. Verder heb ik de motor niet horen lopen wegens een lege accu en defect contactslot (zou met een draadje tussen accu en startmotor moeten kunnen vlgns de verkoper.
De motor schijnt olie te lekken/druppelen. Dit dus niet kunnen controleren. Zijn er beruchte lekkage plekken bij een 25d?

Voor de apk zouden er nog een handremkabel en 2 ashoezen vervangen dienen te worden. ook laswerk aan de achterdwarsbalk ivm een trekhaak.De auto is rijdend weg gezet en staat stil va. medio 2015

Tot slot zag de bodem en subframe er redelijk goed uit voor zover ik kon zien. De cx lag immers plat op de buik.

Gebaseerd op deze informatie, wat zou jullie advies zijn mbt evt aanschaf en prijs?
Rest van de auto zit mooi in de lak en is nog strak!
Het betreft dus een cx 25dsl uit 1980 (over 3,5 jaar mrb vrij!)

 

 

 

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 oktober 2016 11:32 PM
  [ # 1 ]

Heb hem zien staan op marktplaats. Volgens mij stond deze een paar jaar terug te koop in Leiden (of omgeving) voor aanzienlijk meer geld.
Tja, het plaatwerk is rot, maar de kleurencombinatie is prachtig! Dat cognac bruinen rib interieur is in mijn ogen het mooiste wat er is.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 01 november 2016 12:33 AM
  [ # 2 ]
Art schreef:

Gebaseerd op deze informatie, wat zou jullie advies zijn mbt evt aanschaf en prijs?
Rest van de auto zit mooi in de lak en is nog strak!
Het betreft dus een cx 25dsl uit 1980 (over 3,5 jaar mrb vrij!)

Het enige dat ik kan opmerken is dat je 3,5 jaar de tijd hebt om hem weer op de weg te krijgen cheese

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 november 2016 12:41 AM
  [ # 3 ]

Voor je hier aan begint kijk even goed hoe de A stijlen er aan toe zijn.
Vooral het gedeelte waar de scharnieren zitten.
En achter het ruitenwisser vloestofvaatje en achter het lhm vaatje.
Kijk even goed in die ronde gaten wie er achter zitten,want als hier roest zit of gewoon een gat dan kun je um beter laten staan.
Voeten Kuip links en rechts hoe zijn die…...

Ben benieuwd .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 01 november 2016 08:53 AM
  [ # 4 ]

Inderdaad, nadat deze is opgeknapt, heb je wel een mooie bak staan!

Wel een beste bak roest….

Prijs? Wat de gek ervoor geeft… Ik zie wellicht iets meer bieden dan de sloopprijs en iets minder dan wat de onderdelen waard zijn (de meeste waarde zie ik in het interieur).

Succes met overwegen en eventueel bieden!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 01 november 2016 11:21 AM
  [ # 5 ]

Mooi sloopproject cool grin

Interieur eruit en andere bruikbare delen eruit en dan op zoek naar een harde carrosserie met een slecht interieur.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 november 2016 07:02 PM
  [ # 6 ]

je hebt tijd teveel?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 01 november 2016 07:12 PM
  [ # 7 ]

Ik zou er niet aan beginnen… Maar goed, lassen is dan ook mijn hobby en kunde niet.

De 25D kan prima olie lekken op zo’n beetje alle pakkingen en keerringen. Maar als eerste zou ik naar de klepdekselpakking kijken. Verder lekken ze ook graag onder de olievuldop door.
Lekt ie tussen bak en blok (krukaskeerring) dan mag het spul er dus fijn uit.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 01 november 2016 07:30 PM
  [ # 8 ]

hmmm tijd teveel heb ik niet, maar als ik hem zou kopen gaat ie pas over 3,5 jaar de weg op. Als!
In de schuur heb ik geen motortakel oid dus lekkage tussen blok en bak is niet wenselijk. De voetenbakken zagen er van onderaf nog heel uit. De bekleding heb ik niet los gehad. Achter de ruitensproeiertank en lhm vat heb ik niet goed kunnen kijken, maar bij de scharnieren zag ik geen roest.
Er zit 1 ding op als ik op basis van wat ik tot nu toe gezien heb geen beslissing kan maken.
Terug gaan en de motor laten starten, olielekkage controleren en zo ook de rest van de bodem ed bekijken.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 01 november 2016 08:38 PM
  [ # 9 ]

Heeft iemand nog info of evt foto,s van zo,n vervanging van het plaatwerk onder de voorruit?
Een donordeel is voor handen nl.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 november 2016 08:45 PM
  [ # 10 ]

Diesels met tandwieldistributie zijn niet de meest betrouwbare. Ze gaan vaak gebukt onder gare zuigers en compressieverlies. Verder maakt de koets een enorm gare indruk. Dit is geen “opknappertje”, dit is een complete restauratie…...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 01 november 2016 09:04 PM
  [ # 11 ]

Mooi, dat bevestigd dan wel het achterliggende gevoel dat ik er bij heb.
mbt tot de koets. Dat over de motor wist ik niet eens.
Ik denk dat ik er maar vanaf zie…

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 november 2016 09:11 PM
  [ # 12 ]

...toch zonde, zo’n mooie kleurencombi, helemaal vergaan Sad

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 02 november 2016 08:20 AM
  [ # 13 ]

Er staan betere CX-en op de sloop, ik denk dat dit een dood paard is

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 02 november 2016 01:54 PM
  [ # 14 ]

Als de auto uit 1980 is betreft het waarschijnlijk ook nog een smalspoor en onderdelen hiervoor zijn gewoon schaarser. Wat waterman aanduidde over het blok klopt, de diesel die hierna kwam is praktisch onverwoestbaar maar is net zoals dit blok traag. Als je toch aan de slag gaat zou ik een turbo overwegen en evt hier in lepelen daar heeft toch niemand interesse in vanwege de MRB.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 november 2016 02:23 PM
  [ # 15 ]

ik had zo’n platte diesel. 0 tot 100 in 30 seconden (als je mazzel had) en een top van 155…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook