3 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Groene Schicht, waar waren we gebleven…
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 05 januari 2017 06:05 PM
  [ # 31 ]
MiGS schreef:

Het gereedschapje wat ik samen met Breeze maakte

(Breakdraad) laat de stalen kap ongemoeid, helaas was de constructie niet sterk genoeg om deze idioot-vaste ringmoer te lossen.

Huh, watskebeurd? Is de geharde en bijgeslepen lagerschaal, die hoogontlaten is in de keramiekoven van ons moeders, wijlen? of is de hefboom te zwak gebleken?

Adri

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 05 januari 2017 06:39 PM
  [ # 32 ]
GS1970 schreef:

Hoe krijg je dat nu voor elkaar…

“was al” Laughing

een vorige beun heeft dat deksel losgehad denk ik, de vouwlipjes zijn gaar en de pakking stak er op plekken langsheen.

Ik zal eens creatief gaan doen met papier

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 05 januari 2017 06:43 PM
  [ # 33 ]
Breeze schreef:

...watskebeurd?

geen zorgen, alleen het zachte staal heeft het opgegeven:

MiGS schreef:

... behalve een kromme wringstaaf (een strip staal, geen gehard spul ofzo)...

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 06 januari 2017 12:55 AM
  [ # 34 ]

Ik heb hier evt. nog wel een los tripodehuis voor je liggen als je geinteresseerd bent. Zit nog op een as waarvan de tripode kapot is. Heb deze nog liggen om in te ruilen, maar aangezien ik voldoende revisieassen heb is het er nog niet van gekomen.

Het huis is volgens mij nog goed. Kan hem nog wel eens open maken om te controleren of hij niet uitgelopen is. Als je kans ziet hem op te halen in de buurt van Utrecht of Leiden, wil ik zo ruilen tegen jouw restanten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43023
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 januari 2017 08:33 AM
  [ # 35 ]

Zet je die tripoides wel weer goed vast? Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 januari 2017 09:16 AM
  [ # 36 ]

Waarom moet het lager los? Je kan de flens er toch aftrekken?

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/186612/P300/#1307023

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 06 januari 2017 10:41 AM
  [ # 37 ]
GS1970 schreef:

... los tripodehuis voor je ...

Bedankt voor het aanbod! Ik heb hier ook nog een rijtje aandrijfassen staan die ik zou kunnen mollen, gaat goedkomen very good

waterman schreef:

Zet je die tripoides wel weer goed vast? Wink

ik ga m’n best doen cheese misschien maar weer een zakje Alfabouten bestellen.

Goed punt, die ringmoer moet in theorie niet los inderdaad. Nu laat de smering van dat lager te wensen over, schoonmaken en nieuw vet is geen overbodige luxe. Verder heb ik dus geen dop die door die ringmoer heen past en ik heb het in m’n hoofd gehaald dat het los moet. Wie weet capituleer ik binnenkort surrender

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 januari 2017 11:15 AM
  [ # 38 ]

Dop mag je lenen! kom maar halen in bussum.  Smile

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 08 januari 2017 02:44 PM
  [ # 39 ]

waterman schreef:

Zet je die tripoides wel weer goed vast?

Tripoides zet je goed vast door Loctite 243 (blauw) te gebruiken en de veerringen (deze borgen ook) en dan bij het vastzetten met een goede ringsleutel 14 deze tegen het subframe laten lopen en dan met je volle gewicht aan het wiel hangen. Dan zit het afdoende vast is mijn ervaring.

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 09 januari 2017 12:31 AM
  [ # 40 ]

LOL, Waterman doelde op deze gebeurtenis tijdens LCP nu bijna 4 jaar geleden: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203075/P120/#1748325.
Mijns inziens heeft MiGS met zijn oplossing van iets langere (AR)bouten en contramoeren een oplossing gevonden voor het vastzetten van de tripoïds, die superieur is aan alle andere.

Adri

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43023
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 januari 2017 08:39 AM
  [ # 41 ]
GS1970 schreef:

Dan zit het afdoende vast is mijn ervaring.

Ik heb, zoals je ziet in de post van Breeze, een heel andere ervaring. En dat was niet de eerste keer helaas…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 09 januari 2017 10:14 AM
  [ # 42 ]

Ik zie dit draadje nu pas,
De schade is wel een pijnlijke zaak, mooi dat je ermee aan de gang gaat!

Mijn broer heeft deze GS na aankoop al snel overgenomen en ‘m groen laten spuiten. De cottage wielen zijn toen ook geplaatst. Hij heeft er best een tijd mee gereden. Later is de GS verkocht aan iemand die er oa de CP mee zou gaan rijden. Ik heb gehoord dat er toen ook een andere 5bak is geplaatst.

Zou mooi zijn als ie op de weg blijft. Het is een van de weinige originele GS-en, verder is ie niet heel origineel meer Wink

Veel succes ermee!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 09 januari 2017 12:01 PM
  [ # 43 ]
bogaard77 schreef:

Dop mag je lenen!

Bedankt, als ik klaar ben met eigenwijs doen dan kom ik langs Bussum surprised

Tja, die aandrijfasbevestiging, het kan met de originele oplossing, er is alleen bijzonder weinig ruimte voor fouten. Toen het nieuw was kon het blijkbaar prima, maar nu is het allemaal net een klein beetje uitgewoond, aangeslagen en goor.

Als je alles goed schoon krijgt en op het juiste aanhaalmoment (Dat is droog en nat(smeer/loctite) niet hetzelfde…) wil het waarschijnlijk wel blijven zitten. Je krijgt het liggend onder de auto alleen moeilijk goed schoon, en je moet best een toer uithalen om het op het juiste moment te krijgen als je de juiste Fenwick-toolio’s niet hebt.

Zaterdag langs de mancave van Charmille. Dat was ondanks de kou erg gezellig, er ligt een aanzienlijke hoeveelheid onderdelen en de donkergroene ‘72-er wordt minutieus in orde gemaakt, indrukwekkend om te zien!

Ik mocht een aantal goed bruikbare stukken plaatstaal inladen: een achterdeur, koplampframe, twee binnenschermen en een kofferklep, bedankt daarvoor, ik ga ermee aan de slag Smile

Verder niet zoveel kunnen doen, ik ben wel begonnen aan het knip- en plakticum:

Ik wil het papier toch met wat crème fixeren, ik had alleen vanwege vorstbescherming de vloeibare pakking thuisgelegd en natuurlijk daar gelaten confused volgende keer meer!

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 09 januari 2017 04:02 PM
  [ # 44 ]
Evan schreef:

...mooi dat je ermee aan de gang gaat!

Hee leuk, nog een oud-eigenaar!

Klopt, de vorige eigenaar had het over een bakrevisie die in eigen beheer uitgevoerd was. Ik ben bang dat de synchromeshringen weer bijna aan de beurt zijn, het bedieningsmechaniek is nog niet helemaal optimaal.

Evan, zou jij misschien nog kunnen achterhalen welke kleur groen er destijds gebruikt is? Het zit er op de goeie koetswerkdelen best wel degelijk op namelijk, zonde om opnieuw te doen.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 09 januari 2017 11:17 PM
  [ # 45 ]
waterman schreef:
GS1970 schreef:

Dan zit het afdoende vast is mijn ervaring.

Ik heb, zoals je ziet in de post van Breeze, een heel andere ervaring. En dat was niet de eerste keer helaas…

Toen ik nog dagelijks aan GS-en sleutelde ( eind 70, begin 80) heb ik helaas heel vaak meegemaakt dat een GS binnen kwam met losgelopen Tripoide nadat ze ( bij een andere garage) los geweest waren. En dat geeft enorm veel schade.
Wij lieten elke GS na 500 km terug komen als de tripoide los geweest was om dan goed na te trekken. Op die manier nooit losgelopen tripoide gehad.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
3 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook