Citroën C25 - extra zitplaats installeren
dAc25
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 05-11-2016

Gepost: 05 november 2016 11:09 PM

Hallo Citro lovers,

Ik heb een vraagje over het installeren van een extra zitplaats in m’n Citroën C25 uit 1992. Ik woon in België, weet niet of de regeltjes hetzelfde zijn als in Nederland. Mijn vraag is ‘t proberen waard!

Momenteel heb ik slechts 1+1 zitplaatsen. Met een pasgeboren kindje hoopte ik er gewoon een extra zitje (twijfelaar passagierszit) in te plaatsen. Nu blijkt dat allemaal toch niet zo evident te zijn en moeten we de auto die tevens camper, bedrijfswagen en mogelijk ook food truck is) misschien verkopen… Oh nooooo!!!!

Een garagist in de buurt vertelde me dat de auto met die aanpassingen nooit door de keuring zou geraken. Van een andere zelfverklaarde kenner kreeg ik te horen dat ik toestemming bij Citroën diende te vragen (homologatie voertuig of iets dergelijks), maar dat dat voor mijn quasi oldtimer waarschijnlijk niet meer kan. Bij een grote Citroën verdeler in Antwerpen wist men er ook niet al te veel over te vertellen…

Wie kan me helpen? Heeft iemand hier ervaring mee? Indien het mogelijk is, wat zou dit mij kunnen kosten als het allemaal gebeurt volgens de regels (van de kunst)?

Alvast bedankt,
Daniël

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 november 2016 07:54 AM
  [ # 1 ]

De C25 was er ook met tweezits voorbank i.p.v. rechter voorstoel. Compleet met gordels op alledrie de zitplaatsen. Zoek zo’n bankje en het probleem is opgelost zou ik zeggen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook