Achterruit spontaan gebarsten
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 12 november 2016 12:52 PM

Gisterenavond wilde ik weg met de auto, ik zag dat het al vroor want ik had voor en achter ijs op de ramen. Ik heb mn Saxo gestart, blower en achterruitverwarming aan, toen de boel ontdooit was ben ik gaan rijden, ondertussen had ik de achterruitverwarming al uit gezet. Ik ben goed en wel een km of twee onderweg, een luide knal, ik kijk achterom en mn hele achteruit ligt eruit.

Gebeurt dit wel eens vaker bij de Saxo of is dit gewoon botte pech?

Iemand nog een adresje voor een tweedehands achterruitje voor een VTS 1.6 8v?

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 12 november 2016 02:28 PM
  [ # 1 ]

Had iemand het op je gemunt.

gun

Waarschijnlijk pech.
Ruiten op de autosloop.

Gr. Wim.

Profiel  
 
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 12 november 2016 02:44 PM
  [ # 2 ]

Haha ja zo leek het even wel, zon mooi gat in je achteruit. gezien dat de achterruittenwisser steun behoorlijk wat flex heeft en eigenlijk verankerd zit op de ruit, evenals de spoiler, denk ik toch een vorm van spanning/warmte/kou.

Ik ga denk ik voor een volledige klep want de prijzen van een nieuwe ruit voor dit beestje zijn schrikbarend duur…

Of hopen dat de polis ruitschade dekt, maar dat weet ik maandag pas. Ondertussen maar ff de auto schoongemaakt, gestofzuigd en een noodvoorziening erin gezet..

Profiel  
 
Dick_Citroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 14-09-2015

Gepost: 01 december 2016 11:31 AM
  [ # 3 ]

Ik had gisteren exact hetzelfde. Eergisteravond de auto weggezet (het vroor al flink) en gisteren kom ik bij de auto en ligt de hoedenplank vol met glaskorrels. Ik had nog nooit gehoord van een kapotgevroren achterruit, dus dacht aan vandalisme. Maar als TS het ook had kan het dus blijkbaar wel.

Gelukkig kost een ruitje via de sloper niet zoveel. Weet iemand of de ruit makkelijk zelf te plaatsen is?

Saxo VTS 1.4 uit 2000

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 01 december 2016 04:37 PM
  [ # 4 ]

Als de ruit in een los rubber zit is het makkelijk zelf te doen, maar ook op de sloop makkelijk er uit te halen.
Is de ruit gekit dan zou ik een achterklepje in de goede kleur compleet met ruit op de sloop halen.

Gr. Wim.

Profiel  
 
VTRrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015

- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Gepost: 04 december 2016 01:26 PM
  [ # 5 ]

Ik heb een klep gekocht bij onderdelenplaza, het was donker, maar ik zag ook wel dat de kleur niet ok was. Echter de opdringerige verkoper kreeg het toch voor mekaar om mij dat ding mee te geven voor 75 euro.

Ik dacht t moet toch dicht, valt nog niet mee een klep of ruit te vinden, nieuw is spetterduur…hup dan, ik zie wel, misschien een keer laten spuiten ergens…

Kom thuis, ding uitgeladen…zag ik dat hij alles doorgeknipt had, kabelboom, slangetje, alles.
Ik vroeg of ik de klep kon ruilen of mn geld terug, vanzelfsprekend nee. Geen zaken mee doen..onthou die naam, onderdelenplaza Udenhout.

Ik sta naar die klep te turen in mn schuur, mn foon nog in mijn hand….ik loop naar die klep, waarom weet ik niet, ik druk tegen het glas boven bij het remlicht…beweging…huh?? RUIT ZAT AL DRIEKWART LOS!!

Laatste stukje uitgesneden met een klein stanley mesje, daarna kon ik de kit zo van de ruit trekken van wat er nog op zat, duidelijk heel slecht voorbewerkt..daarna was t easy. Kitbaan in mijn eigen klep met pakkingschraper netjes tot 1 mm afgestoken (carglass is ooit mijn werkgever geweest Razz ) setje glas-activator,kit en primer voor de keramische band en oude kitlaag, en ik rij alweer een paar weken met een nette achterruit rond. Baal wel alleen dat mijn spoiler niet terug kan, een originele VTS ruit vanaf 1999 heeft de spoiler door de ruit bevestigd, zo ook de mijne. En deze ruit heeft die gaten niet.

Voor mij is het dus al opgelost, hetzij met behoorlijk wat horten en stoten. Gezien mn lichamelijke toestand was ik ook aagewezen op mankracht hier en daar dus het heeft ook ff geduurd.

Wel meteen auto gekeurd, geen bijzonderheden, nieuwe banden eronder en ik kan er weer ff tegen. Blijft een heel fijn autootje. Ik hoop dat ik ooit in de gelegenheid kom om een perfecte 16v te bemachtigen en te koesteren. Ik denk dat ik nog wel ff Saxo rijd.

Profiel  
 
Berry Katoele
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 14-06-2017

Gepost: 14 juni 2017 07:12 PM
  [ # 6 ]

Hallo ik heb nog een tuning spoiler te koop voor u voor 150 euro die moet je alleen nog wel even op de ruit kitten. Mvg berry

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook