Krakjes en piepjes
Havik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 29-09-2016

Gepost: 18 november 2016 08:24 AM

Mijn Cactus doet me wat denken aan mijn astra uit 1991 . Iedere temperatuur gaat gepaard met een ander rammeltje of krakje ergens rondom mij . Dan heb ik het wel over het rijden over klinkers of kasseiën . Of bv bij wegenwerken en je passeert een niveauverschil , dan lijkt het wel of mijn linker deur even nadreund in het slot . Verder best tevreden en die nukkige automaat went wel , ik bedoel na afremmen terug hernemen vanaf snelheid nul . Dan wil die niet op toeren komen en gaat tergend langzaam vooruit . Niet altijd maar soms , misschien blijft die hangen in zijn 2 of 3 ? Moet ik eens op letten ...

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 19 november 2016 11:07 AM
  [ # 1 ]

het kan natuurlijjk zijn dat het slot iets te ruim staat, trek en duw eens aan de deur, met korte rukjes, dit doe je met 2 handen, de een duwt de ander trekt, en dit zonder de deur los te laten,makelijkste is van binnen uit, voel je nu een bepaalde speling, of rammel dit dan laten afstellen.

Profiel  
 
Havik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 29-09-2016

Gepost: 19 november 2016 11:20 AM
  [ # 2 ]

Bedankt beremans , zal ik zo eens testen .

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 13 maart 2017 05:44 PM
  [ # 3 ]

Over kraakjes en rammeltjes gesproken. Niets is vervelender dan een rammeltje waar je de oorzaak niet van weet. Zo ook bij mijn Cactus, nu bijna 2 en een half jaar oud.
De rammel, eigenlijk kan ik het geen rammel noemen maar een licht geluid alsof er ver in het dashboard een draad tegen iets aan slingert (linksvoor aan de zijkant lijkt het). Dit komt vooral voor, bij snelheden boven de 70km per uur, met een beetje wind op de voorkant van de auto. Vooral bij wind is het hoorbaar.
Nu heb ik al onder de motorkap gekeken daar zit niets los. Plastic delen precies hetzelfde niets los. Naar de dealer wil ik er nog niet mee omdat ik een indicatie wil hebben waar ik het moet zoeken. Het is een zacht geluid.
Vervelend zoiets, bij de dealer zal het ook gissen zijn dus vandaar eerst maar eens op het forum.
Mijn auto rijdt er niet slechter door ik vind het nog steeds een hele fijne auto. Maar zo’n rammeltje, al is het maar iets kleins, je gaat je er op fixeren. Door je hoofd spoken allerlei mogelijkheden. Dat is wat minder. Zeker tijdens het rijden.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook