acculading defect
RemyMaastricht
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 21-11-2016

Gepost: 21 november 2016 12:57 PM

hallo, ik heb even een vraagje. Heb nu al enige tijd dat er in mijn Xsara Picasso 1.8i 16v de melding verschijnt > acculading defect. Deze melding verdwijnt echter weer snel. Waar kan dit mee te maken. Accu is nog geen jaar oud.
Tevens heb ik een probleem met filerijden. De motortemperatuur loopt dan hoog op en melding verschijnt > stop auto motortemperatuur te hoog.

Wie kan me helpen met deze problemen??

Alle reacties zijn welkom.

groet Remy

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 21 november 2016 06:25 PM
  [ # 1 ]

remy, voor de accu-lading heb je een voltmeter nodig, of ook wel ohm meter genoemd, die je dan in een 10volt zeting kan zetten. meet hier mee de accu, als de motor uit staat, onder de kap zit rechts naast het blok een plastic kap, waar de accukabels zitten, dus deze eraf en meten, hij geeft nu iets van 12,0 A 12,3 volt, als je nu de motor start moet ie meer voltage aangeven, iets van 13,4 volt. nee? geef eens gas, nu wel? dan of de dynamo koolborsttels zijn op, of de bedrading vanaf de dynamo richting accu zijn slecht door corossie,
dan betreft de motor temperatuur, neem aan dat je de koelvloeistof hebt na gekeken, zodat er nog voldoende in zit???
twee dingen, of de fan slaat niet meer aan, door een defect, dus stijgt de temp, dan luisteren of ie aan slaat, je hoort hem dan draaien,
of de thermostaat gaat niet meer geheel open, waardoor de koelvloeistof niet meer langs de radiator komt, waar deze dient te worden afgekoeld,
letop blijf niet hier mee door rijden, want als de koppaking sneuvelt omdat de motor vaak te heet is geworden, wordt het een rekening van 1300 euro ipv 130 euro,

Profiel  
 
RemyMaastricht
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 21-11-2016

Gepost: 23 november 2016 09:55 AM
  [ # 2 ]

hallo Beremans,
bedankt voor je reactie.
Nog even 2 vraagjes.
Hoe kan ik de koolborstels vervangen oftewel is dit zelf te doen?

Kan ik controleren of de fan nog wel kan draaien (zit hij misschien ergens geblokkeerd?)
Waar vind ik de fan ?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 23 november 2016 05:46 PM
  [ # 3 ]

Is afhankelijk welk type dynamo erin zit,  beste is bouw hem uit, moet toch, en ga er mee naar een dynamo reviseur, dit is geen garage, of onderdelen shop,
De fan zit voor in de auto, bij je radiator, test oals boven omschreven, let wel op dat je de airco uit zet, want daar reageerde de fan ook op, en is iets heel anders,
Controleer ook gelijk je thermostaat, als tempteer 3streepjes bevat, moeten alle twee de slangen vanaf de radiator warm zijn a heet, zo niet dan blijft de thermostaat dicht zitten, en diend deze te worden vervangen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook