3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Timo’s BX 16 TZI 1991
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 09 januari 2017 09:33 PM
  [ # 31 ]

Inderdaad, goed bezig!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 januari 2017 10:32 PM
  [ # 32 ]
Timo1990 schreef:

Het verdelerkap verhaal is ook een soap inmiddels. Vanmiddag verderkap nummer 4 opgehaald, ze passen steeds niet en er zijn ook zoveel soorten. Ik heb inmiddels ook wel het idee dat zodra ik de Brezan binnen loop en opeens deuren dicht slaan en er mensen wegduiken achter de toonbank Laughing Deze heeft weer een fractie dikkere schroefjes, ik ben benieuwd.

IMG_20170109_162042 by Timo van Vuurde, on Flickr

Nou, deze paste dus óók niet. Toen ben ik mijn ontstekingshuis nog eens gaan bekijken en krijg nou wat, aan de onderkant zat de inkeping wél! Zat dan al die tijd de verderkap verkeerd om, ook die er op zat toen ik de BX kocht? Ik heb een tijd zitten Googlen en overal zie ik de aansluitingen voor de bougiekabels naar beneden wijzen en níet naar boven, dus dat lijkt me niet. Dan zou je zeggen dat iemand ooit het ontstekingshuis er verkeerd om opgezet heeft? Ik vermoed dat ik niet zomaar mijn verderkap andersom kan monteren, dus dat ik beter het ontstekingshuis weer een halve slag kan draaien?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gepost: 10 januari 2017 11:49 PM
  [ # 33 ]

Die inkeping zit er natuurlijk niet voor le chat z’n derrière. Ik zou zeggen, monteer het ontstekingshuis en de kap op de voorgeschreven manier. Maak anders eens een foto van de huidige situatie, ik kan mij bijna niet voorstellen dat het zo raar is gemonteerd (al komen er wel eens bizarre zaken voorbij…). Als het huis wel onjuist is aangebracht, dan is de vraag waarom.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 11 januari 2017 05:15 PM
  [ # 34 ]

Uiteraard zit die inkeping er niet voor niks, daarom ook mijn vragen Wink

Onderstaande foto herplaats ik van de vorige pagina, zo ‘hoort’ het nu dus naar mijn weten, inkeping bovenin aansluitingen voor de bougiekabels van de verderkap naar beneden wijzend.

Timo1990 schreef:


IMG_1545 by Timo van Vuurde, on Flickr

Zo zit het nu bij mij, inkeping aan de onderkant (zie groen rondje). Het leek mij persoonlijk stug dat je zo’n ontstekingshuis zomaar andersom kan monteren, maar daar lijkt het nu dus wel heel erg op.


IMG_20170110_171433 by Timo van Vuurde, on Flickr

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9856
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 januari 2017 05:26 PM
  [ # 35 ]

Ja hoor, huis kun je gerust een halve slag verdraaien, mits met 2 boutjes gemonteerd. De vonk wordt niet beinvloed door welke nok de puntjes opent. De bougiekabels dus zo laten zitten, want de as met de rotor er op blijft in dezelfde stand. Daar wel mee uitkijken, dat je hem niet een halve slag verkeerd forceert. Ik zeg forceert, omdat de meenemer en ook de uitsparing in de nokkenas niet precies in het midden zit.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 januari 2017 09:46 PM
  [ # 36 ]

Bedankt!

——

Ook nog wat andere dingen gedaan, waaronder twee ‘luxe’ kentekenplaten, met opgelegde letters gemonteerd:


ZD-48-VT by Timo van Vuurde, on Flickr


ZD-48-VT by Timo van Vuurde, on Flickr

Verder afgelopen weekend nog bij de BX Club meeting geweest bij D&O in Almere. Ik had me daar opgegeven voor een veerbollencheck. Hij veerde nog prima, maar het was 4 jaar geleden dat ze gevuld waren dus ik was wel benieuwd wat er nog in zat. Helaas waren de bollen al ouder dan 10 jaar (2005), dus wilde ze de bollen niet meer vullen omdat ze door de oudere leeftijd en het harder geworden membraan dan sneller willen klappen. Daarom zijn er dus 5 nieuwe veerbollen onder gekomen. Merk weinig verschil, maar we kunnen weer even voorruit. Wink


Citroen BX by Timo van Vuurde, on Flickr


Citroen BX by Timo van Vuurde, on Flickr

Ook op de brug nog even onder de BX doorgelopen, en daar was bij de hoes rijkelijk gevloeid met kit Laughing


Untitled by Timo van Vuurde, on Flickr

Verder nog even een winters plaatje:


ZD-48-VT by Timo van Vuurde, on Flickr

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 januari 2017 10:00 PM
  [ # 37 ]
Timo1990 schreef:

Helaas waren de bollen al ouder dan 10 jaar (2005), dus wilde ze de bollen niet meer vullen omdat ze door de oudere leeftijd en het harder geworden membraan dan sneller willen klappen.

Kun je ze dan niet meer vullen? Wat naar! Dat wist ik niet! Dan ben ik binnenkort aan tien nieuwe veerbollen toe zeker? Activa-struggles…gelukkig niet de ergste die je kunt krijgen.

OT: Nog altijd goed bezig! De BX schreeuwde om onderhoud in het begin en die gebeden worden verhoord geloof ik Wink

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 januari 2017 10:01 PM
  [ # 38 ]

Ik wist het ook niet, maar hij liet twee opengemaakte veerbollen zien en vooral voelen, en dat verschil was énorm duidelijk. Ik zou in jou geval de bank maar vast bellen. Laughing Dank!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 januari 2017 10:17 PM
  [ # 39 ]

Even een kleine nuance: bij het vullen van oudere veerbollen is de kans op het stukgaan van het membraan iets groter dan bij een nieuwere bol maar het is écht niet waar dat oude bollen snel of vaak stuk gaan bij het opnieuw vullen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 januari 2017 10:40 PM
  [ # 40 ]

Tsja, als het dan een keer misgaat heb ik hooguit een tientje weggegooid of zo. En tien nieuwe veerbollen begint toch aardig in de richting van bedragen te komen waarvoor ik de bank zou moeten bellen ja… Aan de andere kant zou het me ook weer niks verbazen als ze nog origineel zijn en dan zijn ze misschien wel érg oud (twintig jaar).

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 januari 2017 10:41 PM
  [ # 41 ]

Ik vul nog bollen uit 1975….  alleen de voorraadbol vul ik niet graag, ongeacht de leeftijd. Het membraan in die bol heeft, vanwege het ontbreken van een schokdemper, veel meer te lijden en gaat na een hervulling toch vaker stuk dan ik prettig vind.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 januari 2017 10:43 PM
  [ # 42 ]

Ooooo dan moet het goed komen! Bedankt voor de hulp! Laat ik bij deze mijn kaping van dit draadje maar staken Wink

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 22 februari 2017 07:26 PM
  [ # 43 ]

Yeah, weer voor een jaartje goedgekeurd, zonder opmerkingen! “Tot onze verbazing hebben we niks kunnen vinden”. Laughing Ik vind mooi!


APK by Timo van Vuurde, on Flickr

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 22 februari 2017 08:00 PM
  [ # 44 ]

Gefeliciteerd!

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 februari 2017 08:33 PM
  [ # 45 ]
waterman schreef:

Ik vul nog bollen uit 1975….  alleen de voorraadbol vul ik niet graag, ongeacht de leeftijd. Het membraan in die bol heeft, vanwege het ontbreken van een schokdemper, veel meer te lijden en gaat na een hervulling toch vaker stuk dan ik prettig vind.

Ik heb een keer een oude (lekke, gelaste) bol opengezaagd.
Membraan nog heerlijk soepel.  Paar weken later was het membraan hard geworden door blootstelling aan de buitenlucht.
Het is dus niet helemaal eerlijk om zo te vergelijken. (ik bedoel de opmerking van D&O)

Ik denk zelf dat het membraan stuk gaat door contact met de “overkant” als de druk te laag is.
De voorraadbol staat altijd onder maximale druk en zal daarom denk ik eerder “slijten”
Met voorraadbollen die regelmatig werden bijgepompt heb ik meestal toch wel 25 jaar kunnen doen.

En de deelbare bollen hadden van die mooie soepele rubberen membranen, maar na 40 jaar verteren die toch ook wel. Wordt een soort kauwgom…

 

 

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook