Constant piepend geluid rechterachterwiel c4 grand Picasso 2014 1.6hdi 115pk
JVuitP
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 04-12-2016

Gepost: 04 december 2016 03:56 PM

Sinds een tijdje hebben we een licht piepend geluid aan het rechter achterwiel. Verteld aan de garagist maar heeft er net echt achter gezocht. Vrijdag onze winterbanden geplaatst en sindsdien is het veel erger en luider geworden. Constant gepiep zonder stoppen. Heel irritant. Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Ik dacht eerst aan een wiellager die kapot is, maar dat zou een ander lawaai maken. Iemand een idee? Enkel als we heel traag rijden is dat lawaai er niet of heel miniem.
Alvast bedankt voor de tips.

Profiel  
 
RDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 13-03-2014

Gepost: 04 december 2016 05:30 PM
  [ # 1 ]

als de band opkrik en met de hand draai hoor je het dan ook of is het gepiep met de snelheid mee omhoog.
zou je remvoering eens nakijken. wat je ook kan proberen is, langzaam rijden voorzichtig je handrem aantrekken zodat je remvoering gaat slepen tegen je remtrommel, kijken of het geluikd dan weg is.

Groet Rob

Profiel  
 
arnobruin
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013

- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Gepost: 05 december 2016 12:39 AM
  [ # 2 ]

Mijn c4 had ik hetzelfde probleem, dit bleek in de klemmetjes van de remblokken te zitten.
Onder de klemmetjes zat vuil en roest waardoor de remblokken moeilijk vrij kwamen.
Oplossing bij mij was remblokken eruit klemmetjes eraf en goed schoonmaken, terug gemonteerd en al een paar maanden geen piep meer te horen.

Profiel  
 
JVuitP
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 04-12-2016

Gepost: 05 december 2016 10:35 AM
  [ # 3 ]
RDW schreef:

als de band opkrik en met de hand draai hoor je het dan ook of is het gepiep met de snelheid mee omhoog.
zou je remvoering eens nakijken. wat je ook kan proberen is, langzaam rijden voorzichtig je handrem aantrekken zodat je remvoering gaat slepen tegen je remtrommel, kijken of het geluikd dan weg is.

Groet Rob


Beste Rob,

De auto heeft een electronische rem dus de remvoering laten slepen zal jammer genoeg niet lukken

Toch bedankt voor uw hulp!

Mvg Jeroen

Profiel  
 
JVuitP
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 04-12-2016

Gepost: 05 december 2016 10:36 AM
  [ # 4 ]
arnobruin schreef:

Mijn c4 had ik hetzelfde probleem, dit bleek in de klemmetjes van de remblokken te zitten.
Onder de klemmetjes zat vuil en roest waardoor de remblokken moeilijk vrij kwamen.
Oplossing bij mij was remblokken eruit klemmetjes eraf en goed schoonmaken, terug gemonteerd en al een paar maanden geen piep meer te horen.

Beste

Welke klemmetjes bedoeld U, deze die de remblokken op hun plaats houden? Deze dan gewoon reinigen met remcleaner?

Alvast bedankt voor uw tip

Mvg

Profiel  
 
arnobruin
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013

- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Gepost: 05 december 2016 09:05 PM
  [ # 5 ]

Ik bedoel inderdaad de klemmetjes die de remblokken op zijn plaats houden.
Deze zitten geklemd en kan je er afwippen, onder de klemmetjes hoopt vuil en stof op waardoor de remblokken klem zitten.
Dit was bij mij de oorzaak van het piepen, na de schoonmaak geen piep meer gehoord.
Nog een kenmerk toen was het begon pas na een paar kilometer.

Profiel  
 
JVuitP
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 04-12-2016

Gepost: 06 december 2016 07:47 AM
  [ # 6 ]
arnobruin schreef:

Ik bedoel inderdaad de klemmetjes die de remblokken op zijn plaats houden.
Deze zitten geklemd en kan je er afwippen, onder de klemmetjes hoopt vuil en stof op waardoor de remblokken klem zitten.
Dit was bij mij de oorzaak van het piepen, na de schoonmaak geen piep meer gehoord.
Nog een kenmerk toen was het begon pas na een paar kilometer.

Intussen even een andere citroen garage opgebeld en blijkbaar is er een fabricage fout in de serie 2014 en zijn er op de achteras enkele las punten die veel te dik zijn aangebracht en deze tegen elkaar beginnen schuren/slepen. En dus dit lawaai van een piepend oud bed maken. Donderdag kan ik daar langs gaan en hopelijk is het dan opgelost! Ik hou jullie op de hoogte

Profiel  
 
JVuitP
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 04-12-2016

Gepost: 19 december 2016 03:38 PM
  [ # 7 ]

Oplossing is gevonden.

Morgen mag de wagen binnen om de complete achteras te vervangen. Gelukkig zal deze nog binnen de garantie worden vervangen.
De las naden werden tijdens de fabricage te dik aangebracht zodat dit een piepend/krakend lawaai produceerd.
Let wel dat we er net op tijd bij waren want

De wagen mag niet ouder zijn dan 3j en mag maar maximaal 75.000km hebben als dit ok is word dit op kosten van citroen hersteld
Zoniet, word niets terug betaald. Onze wagen is 2j 11maand oud en heeft 73.500km dus net op tijd.

Dit was een interne nota bij de citroen dealers en er werd dus geen terugroep actie voorzien.

Dus heeft U hetzelfde probleem laat het niet aanslepen en ga direct naar uw citroen dealer.

Hopelijk rijden we vanaf woensdag terug piepvrij Smile

Bedankt voor de vele tips!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook