Krakende achterraam, achterraam houder pinnetje steekt uit.
Chevy777
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 06-12-2016

Gepost: 06 december 2016 10:55 PM

Beste mensen!

Sinds 2 maanden ben ik een ongelukkige eigenaar van een Citroen C1 van bouwjaar 2008.

Door de zware regenval een aantal weken geleden kwam ik erachter dat ik kon zwemmen in de kofferbak.
Vorige week was ik dus eindelijk klaar om de zeef dicht te kitten (beide achterlichten en ventilatieroosters achterin).

Nou een nieuw probleem: sinds deze week kraakt de achterruit van mijn C1.

Ik maak mij zorgen omdat ik denk dat de achterruit uit elkaar spat of eruit valt.
Wat ik heel vreemd vind is dat het pinnetje van de linker houder (zie foto’s beneden a.u.b.) uitsteekt en dikker is.
Kraken komt ook hier vandaan, als ik op de zwarte houdertje druk hoor ik exact hetzelfde geluid als wat ik hoor tijdens het rijden.

Dat dikke pinnetje heb ik zelf niet gedaan maar de vorige eigenaar heeft dat gedaan. Dit is mij helaas niet opgevallen bij aankoop.

Raam lijkt ook een beetje scheef te zitten en de houder verschilt van de rechter raamhouder qua hoe ze gemonteerd zijn.
Misschien leg ik het niet zo goed uit maar als jullie de foto’s zien dan zullen jullie mij hopelijk begrijpen.

Wat kan ik hieraan doen? Citroen dealer is jackpot qua prijs dus daar wil ik niet aan beginnen.
Hoop spoedig van iemand een reactie te krijgen.

Bedankt alvast!


Linker raamhouder en het pinnetje wat uitsteekt


Linker raamhouder en het pinnetje, houders lijken ook heel dicht tegen elkaar.


Duidelijker foto van de linker houder met pinnetje


Rechter raamhouder ziet er top uit!


Rechter raamhouder pin ziet er top uit

Linker raamhouder pin van binnen ziet er een beetje scheef uit

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook