p0299 en p1352
Mozart
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 05-12-2016

Gepost: 10 december 2016 08:49 PM

Mijn C5 2.0 hdi van 2004 maakt sinds gisteren een sissend geluid in de machinekamer.
Bij het uitlezen met obd verschijnen 2 foutcodes, p0299 en p1352.
De eerste heeft met de turbo te maken, de 2e met het voorgloeirelais.
Ik heb gelezen dat het relais op dezelfde zekering zit als de overdrukklep van de turbo.Zou het kunnen dat de klep open staat waardoor de druk ontsnapt?(sissend geluid)
De p1352 zou tevens verklaren waarom het starten bij koud weer moeilijk gaat.
Iemand hier ervaring mee?
Of wordt het nu echt tijd om de relatie met deze dame te verbreken?

groet, Mozart

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 11 december 2016 07:52 PM
  [ # 1 ]

Ik zou bij de turbo even checken of alle slangen goed zijn aangesloten (met name de slang tussen overdrukventiel en de elektroklep). Daarnaast kunnen er nog heel veel andere redenen zijn waarom je turbodruk te laag is, onder andere een verstopte kat.

Je gloeirelais kan gewoon kapot zijn. Voorgloeien doet een HDi bijna niet, ook niet als het koud is.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Mozart
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 05-12-2016

Gepost: 12 december 2016 05:02 PM
  [ # 2 ]

dag Tim, dank voor je reactie, ik zet de auto deze week even op de brug bij een kennis.
Ik heb overigens niet de indruk dat er minder vermogen is, maar dat zou zomaar het geval kunnen zijn.

groet

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 12 december 2016 05:29 PM
  [ # 3 ]

Laat even weten wat jullie gevonden hebben!

Overigens kun je het duidelijk merken als de turbo niet meedoet. Dat is het verschil tussen 90 (of 110 met intercooler) en 70pk

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook