1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De C5II 2.0i 16V Break van TRXke
Gepost: 13 december 2016 07:47 PM

Hallo,

Voor ons bedrijf hebben wij nog steeds een CX break in dienst, dit omdat deze auto nog steeds onovertroffen is in gebruik en handigheid.
De grote koffer/laadruimte in combinatie met de hydropneumatische vering is onmisbaar voor ons.
Helaas ziet het er naar uit dat je binnenkort in steden zoals Antwerpen niet meer zonder “boete” kan binnen rijden met de CX.
Daarom vroeg ik mij af hoe groot is nu eigenlijk een C5II break qua laadruimte, in vergelijking met de CX,BX of Xantia?

Belangrijk om te vermelden is ook dat het hoogst toegelaten gewicht niet meer dan 2200kg mag zijn, ivm met een aanhangwagen van MTM 1300kg die ook moet mee getrokken worden.


12/12/2021 topic titel gewijzigd naar De C5II2.0i 16V Break van TRXke

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
arievdvliet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 03-12-2007

Gepost: 02 maart 2018 12:22 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 02 maart 2018 04:19 PM
  [ # 2 ]

Dat lijkt me een c5-3 huh

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 01 april 2018 05:04 PM
  [ # 3 ]

Ik heb bij mijn 2006 C5 Break phase2 dezelfde maten gemeten als op het plaatje van de Tourer.

A breedte wielkasten 1123
B breedte opening 1163
C hoogte onder dekzeil 482
D hoogte onder dak (in de opening) 819
E diepte tot achterbank 929
F diepte bij neergeklapte achterbank 1751
F’ diepte tot rugleuning voorstoelen 1829

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Gepost: 17 april 2018 01:02 PM
  [ # 4 ]

Dank voor de opmeting!

Ik heb het even gemeten bij de Xantia.
A breedte wielkasten 1135
B breedte opening 1115
C hoogte onder dekzeil 430
D hoogte onder dak (in de opening) 790
E diepte tot achterbank op de vloer 1100/1050(met gesloten kofferklep)
  tegen bovenzijde rugleuning achterbank 840/790(met gesloten kofferklep)
F diepte bij neergeklapte achterbank 1700/1650 (met gesloten kofferklep)

Zoals je ziet is er een verschil van rond de 50mm doordat de kofferklep in gesloten toestand zover naar binnen komt.
Hoe is dit bij de C5 en is hier bij de dieptemaat opgave rekening mee gehouden?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 april 2018 10:39 PM
  [ # 5 ]
trxke schreef:

Belangrijk om te vermelden is ook dat het hoogst toegelaten gewicht niet meer dan 2200kg mag zijn, ivm met een aanhangwagen van MTM 1300kg die ook moet mee getrokken worden.

 

Wat maakt dat gewicht uit? De trekhaak moet gekeurd zijn voor die 1300KG.
Je moet geen rekening houden met de 3500kg totaalgewicht tenzij je enkel B rijbewijs hebt.
B rijbewijs met code 96 mag tot 4250 kg totaalgewicht.
BE rijbewijs is tot 12000Kg totaalgewicht.
Boven de 750kg MTM is max. 90/uur

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 18 april 2018 08:02 AM
  [ # 6 ]

Voor mij is het totaal toegelaten gewicht van de auto belangrijk aangezien ik enkel rijbewijs B heb.
Dus als dat MTM 2200 kg is + mijn aanhangwagen van MTM 1300kg dan is dat in total een MTM van 3500kg.
Wat dan net toegelaten is met een B rijbewijs , maakt niet uit of je dat gewicht ook werkelijk haalt.

Uiteraard is die trekhaak gekeurd voor het gewicht, daar ben ik zeer goed van op de hoogte.

Die code96 is mij vorige week ook nog gezegd, dat moet ik eens gaan bekijken.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 18 april 2018 09:59 AM
  [ # 7 ]

Dan moet je ook nog gaan plannen: Als je een C5 neemt tot 2008 heb je grootste laadruimte, en die zijn er met Euro4 diesel met FAP. Ik denk dat de 2 liter HDI wel onder de 2200 kg mtm blijven. Met een Euro4 mag je nog maar een beperkte tijd in de steden in Belgie komen.
De xantia valt af, want die zijn er niet in Euro4. Als je een euro5 wil denk ik dat je een C5 van na 2008 moet nemen. Benzine/gas: Euro4 is altijd goed. De 2 liters zijn 80 kilo lichten dan de 2.2 HDI. De 204 PK uitvoering is ook zwaarder dan de 140 en 163 pk uitvoering. Ann jou de keuze.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gepost: 18 april 2018 12:50 PM
  [ # 8 ]

Als er een C5 komt moet het zeker een ph2 zijn, diesel in geen geval.
Dan blijft er dus enkel de 2.0i 16v over dacht ik.

Feit is wel dat ik dit topic gestart ben eind 2016 en dat er pas begin van dit jaar reactie is op gekomen.
Begin 2017 heb ik een Xantia TCT break gekocht, ik had/heb al een Xantia break (1.8i16v) dus ik had al via info op het internet ergens een idee van de grote van de C5 waardoor het toen ook bleek dat de Xantia niet veel kleiner was.

De 1.8i 16V heeft het erg moeilijk om beladen een zware aanhanger te trekken daarom dus de TCT.
Helaas is die TCT technisch in veel mindere staat dan eerst gedacht (zie mijn topic over deze auto op dit forum en het xantia-forum) dus ondertussen doet de CX break nog steeds dienst.

De TCT komt zeker nog in dienst en een C5 is interessant als ik er 1 tegen het lijf loop…
De Xantia’s hebben beide euro2 en daar kan ik dus in de milieuzone’s tot 1/1/2025

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 17 november 2021 11:16 AM
  [ # 9 ]

Na het idee om een C5 break te kopen enkele jaren “on hold” te hebben gehad ga ik nu echt op zoek.
In principe is er geen haast bij maar mocht iemand van jullie er 1 te koop hebben of weten staan, dan mag je mij altijd contacteren.

Wat zoek ik juist:
-bouwjaar 2006 tot en met 2008.-handgeschakeld.
-km stand max +/- 200000km
-in algemeen goede staat van carrosserie en interieur, mechanisch mag er werk aan zijn (bv: kapotte koppeling enz is geen probleem, als zou bv een kapotte bumper ook niet zo’n punt zijn).
-gekeurd of ongekeurd heeft geen belang aangezien de auto geëxporteerd moet worden naar België.
-indien het een 1.8i 16v is wil ik enkel de 125pk versie.
-bij voorkeur een luxe versie.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 17 november 2021 04:30 PM
  [ # 10 ]

Als je een wat luxere PH2 benzine wilt, kom je bij de 1.8 wel wat tekort.
En alleen de 2 liter is er als Exclusive, met onder andere Xenon.
De V6 heeft dat uiteraard ook, maar die is er niet met handbak.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 17 november 2021 05:21 PM
  [ # 11 ]

Motorische keuze:
Al die kleine nerveuze opgeklopte en ongebalanceerde motortjes…..die leiden tot opgefokte rijstress. En die zie je iedere dag. De Xantia is daar gelukkig nog niet mee behept.
Ik had ooit een Xantia 1.8 16v die als een snelle speer liep. Ik reed ook eens in een 1.6 die juist als een rustgevend klooster reed.
Als je een gebruikte auto kiest: ervaringen met de motor (er zijn motoren met notoire problemen, van alle merken) en de gebruikssporen en de behandeling (mishandeling) spelen een belangrijke rol.

Helaas kun je sommige combinaties niet maken. Een rustgevend klooster met leren fauteuils en xenon als voorbeeld.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Gepost: 17 november 2021 06:45 PM
  [ # 12 ]

Nu het hoeft niet perse een 1.8 te zijn maar als er 1 aangeboden word ga ik dat zeker overwegen.
Ik heb ze al gezien met leer en dacht te herinneren dat dit een cooltech uitvoering is, geen idee wat dat wil zeggen trouwens.
Ik wil er zeker 1 met meegespoten stootstrips en dat hebben de basis uitvoeringen niet als ik het zo zie.

De reden waarom ik eerst een 1.8 wilde was vooral voor de belasting op inverkeerstelling en ook de jaarlijkse verkeersbelasting, maar nu blijkt als ik een euro4 koop (vanaf 2006 in BE) dat er voor dat eerste geen verschil is tussen de 1.8 en 2 en dat de jaarlijkse verkeersbelasting mij 100 euro meerkost voor de 2l.
Qua verzekering maakt het maar enkele tientallen euro’s verschil, dus een 2l komt ook zeker in aanmerking.
Het zal er gewoon van afhangen welke auto het interessantst is.
Nu staan er wel enkele mooi uitgeruste 2 liters te koop maar allemaal met +250000km en dat lijkt mij wel veel om nog aan te beginnen.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Profiel  
 
Gepost: 17 november 2021 07:03 PM
  [ # 14 ]

Bedankt voor de linken!
De eerste is helaas een automaat en de 2de een 2005 wat hem maar euro3 maakt, het zijn wel mooie auto’s.

In België ga ik inderdaad weinig kans hebben om iets te vinden daar zijn hoofdzakelijk diesels verkocht.
Daarom zoek ik ook in Nederland en als het niet te ver is zal mij dat praktisch gezien wel lukken, indien het echt ver is kan ik altijd kopen op afstand overwegen (dat zou niet de eerste maal zijn dat ik dat doe)

Duitsland is echter praktisch gezien voor mij uitgesloten, dus daar ga ik ook niet kijken.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
canero
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 30-11-2009

- C5 Ph3 Sedan 2.0 benzine automaat
Gepost: 18 november 2021 04:09 PM
  [ # 15 ]

Een mooie Citroën C5 Phase 2 1.8, meest luxe uitvoering op Exclusive na; gevonden op AutoTrack: https://www.autotrack.nl/a/citroen-c5-benzine-2006-50808943?utm_id=at005

Minder mooi, meer kilometers, maar mogelijk ook het overwegen waard, een Phase2 2.0 uit 2005:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-c5-break-2-0-16v-ligne-business-benzine-grijs-29e81b05-844b-4707-ae28-306b6fa33f23?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

Verkoopprijs: € 2.250,-
Kilometerstand: 181.000 km
Bouwjaar: 11/2005

Groet, Marco

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook