2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Mehari gereed voor de zomer! Nog wat kleine verbeteringen.
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 18 december 2016 09:23 AM
  [ # 16 ]

Volgens mij hoort bij deze motorcode nog gewoon blikken motorbeplating; ik heb in mijn 83er Eend tenminste ook een 635 en die heeft dat ook, en ik weet 100% dat het de originele motor is.
Maar als het rubber nog redelijk is en je gaat niet voor originaliteit, zou ik het lekker hergebruiken.

Voor wat betreft de ontsteking; je kunt natuurlijk ook een Vellerman kitje plaatsen. Wel contactpunten, maar geen condensator. En dan branden de punten niet meer in en gaan ze veel langer mee.
Ik heb dat ook op mijn 6 volt AZU geplaatst omdat ik de kosten van een 123 niet vond opwegen tegen de paar kilometers die ik er per jaar mee maak, en het voldoet mij uitstekend Smile

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 18 december 2016 10:25 AM
  [ # 17 ]

We rijden met meerdere autos met die imitatie versie van 123. Nog nooit stuk gehad. Al kan dat altijd natuurlijk, de C+P in zakje onder de stoel als reserve.
Zeker in frankrijk in de hitte berg op met bagage, was pingelen wel een probleem. Zeker als je weer eens geen 98 kon vinden.
Pingelen nooit meer gehad. Verder met koud nat weer. Met een 123 meteen goed lopen.

JA zon kit nog zelf gemaakt op de MTS, de contacten punten zijn dan een schakelaar. Slijt ze veel minder.

Keering zou ik zeker doen, gaat zeker lekken. En kost niks. Voorzichtig klein gaat in boren. Schroef erin. En eruit trekken.
Olie leiding ziet er niet zo gek uit, beetje spul erop en klaar.

Wat is er mis met je olievulpijp? Geen onderdruk?

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 18 december 2016 05:48 PM
  [ # 18 ]

Olievulpijp: ik verdenk hem ervan dat de ventielwerking niet meer goed is: beetje olie in luchtfilter en eerste trap van de carburateur zwart (tweede schoon).

Waar vind je de imitatie van de 123? Wat kost die?

Ok, keerring zal ik ook doen!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 18 december 2016 06:58 PM
  [ # 19 ]

Even vaccum meten met een stuk slang, dan weet je of vulpijp voldoet of niet.
ALs je zoekt op electronische ontstekking 2cv zie je dat er meerdere te koop zijn.
Waarom die dingen zo veel kosten snap ik niet, paar jaar terug nog 80 euro.
Was ook even met mehari bezig. Foto is het steuntje van een mehari tbv de bobine.

Afbeelding Bijlagen
steuntje.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 18 december 2016 09:51 PM
  [ # 20 ]

Krijg ik die vulpijp er nog een beetje af als ik de boel straks weer lopend heb (voordat ik het weer kan meten, de boel ligt nu uit elkaar)?

Vanavond besloten het blokje er morgenavond maar even uit te hijsen, dat werkt veel makkelijk. Zit een hoop oude vettigheid aan, wil blok schoonmaken, bakolie nog verversen en dan meteen voorste deel chassis motorruimte maar even in de RX5 en 10 zetten. Bovendien de remklauwen nog los halen en schoonmaken, nieuwe blokken enzo.

De Mehari staat nu (min of meer toevallig) onder een H-balk met rolkat en takel dus de verleiding is groot om het blokje even op de werkbank te zetten.

Alles is al los (wat gaat dat lekker snel t.o.v. een DS!) alleen de aandrijfassen nog. Vraag: kan ik die bouten waar de aandrijfas mee op de remschijf zit vastgezet gewoon loshalen of moet de wielzijde ook los (ik weet niet hoe ver de assen erin zitten en ik weet dat er in het midden een telescopisch gedeelte zit. Die bij de linker as trouwens zodanig versleten is dat ik hem met de hand van buitenaf op en neerwaarts kan bewegen. (Aandrijfassen is volgend hoofdstuk…).

Hoor het graag!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gepost: 18 december 2016 09:57 PM
  [ # 21 ]

Talking about overkill, een takel met een rolkat voor een 2CV blokje Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43020
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 december 2016 09:59 PM
  [ # 22 ]

Blok til je d’r zo uit als je de vier bouten waarmee ie aan de bak vast zit losmaakt. Daarna til je de bak d’r ook even uit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 18 december 2016 10:01 PM
  [ # 23 ]

Haha, ik vond hem al zo wiebelen toen ik hem los had liggen, voorzijde tilde ik idd zo op (maar omdat de aandrijfassen nog niet los zijn was ik even voorzichtig met het botvieren van mijn lompe krachten… Zat al even te kijken, volgens mij hoeft ik alleen die boutje op de remschijf los te draaien.
Ik zal blok en bak wel even scheiden.

Overkill? Die takel mag maar 1.000 kg tillen hoor! Smile

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gepost: 18 december 2016 10:17 PM
  [ # 24 ]

Hahaha dat zijn er dan toch zeker 950 teveel…

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 19 december 2016 05:39 AM
  [ # 25 ]

Alleen de bouten van aan de remschijf loshalen is voldoende, maar als je de bak laat zitten is dat niet eens nodig.
Motorsteunen voor los, motor zo ver op krikken/takelen tot dat er een balkje tussen de bak en het chassis kan. Dan de boel weer laten vieren en de motor kan er voor weg genomen worden.Wink

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 19 december 2016 07:15 AM
  [ # 26 ]

Je hoeft de aandrijfassen niet eens los te halen om de bak eruit te kunnen halen. Als de motor eruit is kan je de bak, als je m iets optilt genoeg naar links en naar rechts bewegen om de assen uit het korte deel te laten vallen.
Vergeet niet voordat je dit gaat doen om de kmteller kabel los te maken.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 19 december 2016 03:24 PM
  [ # 27 ]

Heren, dank! De koppelingskabel zal ik voor het gemak ook los maken… Smile

De bak gaat eruit, zodat ik het chassis en voorzijde buizenframe dan goed kan schoonmaken en in Rx5-10 zetten.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25368
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 december 2016 03:33 PM
  [ # 28 ]
waterman schreef:

Blok til je d’r zo uit als je de vier bouten waarmee ie aan de bak vast zit losmaakt. Daarna til je de bak d’r ook even uit.

het is een mehari mannen!! Dan kan het front er niet af.. Blok eruit is met takel wel zo makkelijk.

of je boort de popnagels effe los en doet het op de normale manier…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25368
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 december 2016 03:36 PM
  [ # 29 ]

Net de eerste post gezien. Het kan ook weer niet anders dan echt meteen HELEMAAL uitelkaar trekken…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 19 december 2016 03:43 PM
  [ # 30 ]

Sorry Bogaard…. Smile

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook