2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Remklauw/-schijfprobleem GS
Nic Baert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-01-2017

Gepost: 14 januari 2017 07:27 PM
  [ # 16 ]

Hallo,

Alvast bedankt voor de reacties,
Vooral gs1970! Ik had al zoiets gehoopt maar wou niet zomaar even andere schijven kopen om ff te passen:-)

En natuurlijk blij dat ik de klauwen die ik net gepoetst en gereviseerd had kan behouden!

En mocht er nog discussie zijn, het is idd een gs bak mét visa koppelingshuis voor plaatsing in een 2cv.

Toedels!

Profiel  
 
Nic Baert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-01-2017

Gepost: 14 januari 2017 07:34 PM
  [ # 17 ]

Gs1970, als ik je gegevens nog even nareken, het oude type is 7mm en 25 vanaf het center, nieuwer model is 9mm en 22mm, is het verschil dan niet 2mm uit het lood?

Mvg Nic

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2017 10:11 AM
  [ # 18 ]

ben benieuwd naar dit project zit zelf ook te denken om een bmw in onze eend te plaatsen

doei

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 15 januari 2017 10:38 AM
  [ # 19 ]

Koop dan meteen een bmw 700

https://www.youtube.com/watch?v=FDEds7GX2Nw

Gr. Wim.

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2017 11:02 AM
  [ # 20 ]

nee een 1000 mot erin ik heb al eentje liggen er zit nu een getunde visa in maar ik wil meer meer meer

doei

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2017 11:06 AM
  [ # 21 ]

bovendien is een eend veeeeeeeeeeeeeeel charmanter je kunt er van vinden wat je wilt maar ik repareer die dingen al meer als 35 jaar en blijf ze leuk vinden, maar een beetje meer power is welkom, en dit is een uitstekend plan .ik zal het met aandacht volgen

doei

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 15 januari 2017 01:29 PM
  [ # 22 ]

Nic Baert schreef:
Gs1970, als ik je gegevens nog even nareken, het oude type is 7mm en 25 vanaf het center, nieuwer model is 9mm en 22mm, is het verschil dan niet 2mm uit het lood?

Misschien was ik niet helemaal duidelijk met het verhaal. De binnenkant van de schijf ligt 3mm verder naar binnen, als je dan ook rekent dat de schijf 2mm dunner is ligt de hartlijn dus nog een extra mm verder naar binnen. 3+1 = 4mm in totaal dus uit het lood.

Profiel  
 
Nic Baert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-01-2017

Gepost: 15 januari 2017 03:19 PM
  [ # 23 ]

Dag 1970,

Ik hoop dat jouw wiskunde beter is dan de mijne en zal het binnekort uitproberen…:-)

Profiel  
 
Nic Baert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-01-2017

Gepost: 01 februari 2017 08:37 PM
  [ # 24 ]

Ok, ik ben er uit, gs1970 had gelijk, de latere schijven passen perfect.

Nu het volgende probleem,
Bij nazicht van de versnellingsbak zelf blijken de lagers van de uitgaande assen aan vervanging toe te zijn.

Heeft iemand dit hier al gedaan?
Ik heb er al een redelijk grote polietrekker opgezet maar geen beweging in te krijgen,

Ook de diepvries ingegooid en opgewarmd, geen beweging….

Waar kan ik terecht om bv de lagers en keerringen te kopen? (En het busje dat aansluit op de keerring?

Mvg Nic

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 02 februari 2017 12:19 PM
  [ # 25 ]
Nic Baert schreef:

Ok, ik ben er uit, gs1970 had gelijk, de latere schijven passen perfect.

Nu het volgende probleem,
Bij nazicht van de versnellingsbak zelf blijken de lagers van de uitgaande assen aan vervanging toe te zijn.

Mvg Nic

De ring achter het lager zit erop gekrompen, volgens mij is het de bedoeling dat je ze eraf zaagt en nieuwe monteert. Het lager is een standaard gesloten lager, bijv SKF 6205 2RSH, d.w.z. enkelrijig kogellager, tweezijdig een keerring, verkrijgbaar bij elke goede lagerboer. De keerring is ook gewoon standaard, ook verkrijgbaar bij elke keerring/lagerboer. Het punt is de krimpring, deze moet je bij montage verhitten en er dan snel opzetten, maar om het er dan heel af te krijgen is dus een probleem. Houd er ook rekening mee dat de keerring over de krimpring loopt, dus die moet gaaf blijven.

Opmerkelijk wel dat het lager aan vervanging toe is, heb het zelf nog niet bij de hand gehad, het lager zit daar goed beschermd. Heb me al wel eens verbaasd over de goede staat van de lagers toen ik keerringen ging vervangen.

 

Profiel  
 
Nic Baert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-01-2017

Gepost: 02 februari 2017 08:31 PM
  [ # 26 ]

Ja, de lagers in de bak zijn perfect, enkel 1lager van een uitgaande as maakte geluid.

Ik dacht laat ik ze snel vervangen, 4dagen later is de boel er af gehaald…. Ik heb dan maar de lager voorzichtig doorgslepen…
De bus kreeg ik er dan af met de poelietrekker.

GS1970, heeft u een idee waar ik de busjes nog kan kopen?
Zou dit nog in de stock van citroen kunnen liggen?

Heeft u misschien ook een handige tip om de borgring van de keerringen, er uit te krijgen?

Alvast bedankt!

Mvg, Nic

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 02 februari 2017 09:39 PM
  [ # 27 ]
Nic Baert schreef:

GS1970, heeft u een idee waar ik de busjes nog kan kopen?
Zou dit nog in de stock van citroen kunnen liggen?

Heeft u misschien ook een handige tip om de borgring van de keerringen, er uit te krijgen?

Dat is goed nieuws dat je de ring eraf hebt weten te krijgen met de trekker! Tenzij het loopvlak beschadigd is moet je deze gewoon opnieuw gebruiken, dit vindt je niet meer nieuw, Citroën levert voor de GS alleen nog maar de aansluitmof van de hydraulische pomp.

De borgring voor de keerringen haal je er voorzichtig uit door met een schroevendraaier aan een kant deze uit de groef te wippen. Nu op zoek naar de lagers en de keerringen en dan staat niets je meer in de weg.

Profiel  
 
Nic Baert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-01-2017

Gepost: 03 februari 2017 07:08 AM
  [ # 28 ]

nou, Perfect zijn ze ook niet meer.

Enig idee waar ze nog te krijgen kunnen zijn?

Dank je!

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 08 februari 2017 09:42 PM
  [ # 29 ]

Denk dat ik je ga teleurstellen in de verkrijgbaarheid van het lager. In tegenstelling van wat er op het lager is afgebeeld zijn de maten toch anders. Ik meen dat de binnendiameter 1 mm verschil had. Kun je het nog na-meten of is je lager zo ver kapot?

Als ik het dus goed begrijp heb je nu het lager los kunnen slijpen en de gekrompen ring heel losgekregen met de poelietrekker?

Helaas zijn deze lagers juist relatief vaak verrot, zodra je bak gaat lekken spoelt het het vet weg uit deze lagers.

Mocht ik er helemaal naast zitten, dan hoor ik graag waar je de lagers hebt gevonden!
Wat betreft die ringen, vrees dat je die moet laten draaien…

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
Nic Baert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-01-2017

Gepost: 08 februari 2017 11:16 PM
  [ # 30 ]

Hallo,

De lagers zijn vrij standaard hoor.
Uit m’n hoofd 25 op 52 , 15 breed, overal te krijgen…

Die ringen, moeten die niet gehard zijn?

Mvg Nic

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook