Veel olie in gasklephuis bij zware last
djanssen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 19-04-2011

Gepost: 17 januari 2017 01:07 PM

Mijn Xsara Picasso 1.8 (EW7J4, 230k kilometers) verbruikt de nodige olie. Op zich geen probleem, is bekend bij deze blokken en neemt ook niet toe.  Maar deze zomer had ik de caravan er achter op weg naar Luxemburg. Prima door de nodige heuvels op de bestemming aangekomen, maar een dag later kreeg ik een paar codes naar boven (P0138 en P1110) en bovendien was mijn gasklephuis een grote natte smeerboel (had ik in die staat nog niet eerder meegemaakt). Overigens liep de motor prima, ondanks deze storingen. Gezien de enorme vervuiling van het gasklephuis heb ik het idee dat er in ieder geval een aantal sensors (oa map sensor) een te grote douchebeurt hebben gehad.

Graag wil ik dat dit de komende zomer niet weer gebeurt.  Wat is jullie gevoel? Gewoon te veel olie verloren door te hoge compressie via carterontluchting? Waarom gebeurt het wel bij vollast en normaal niet? Wat zou een oplossing zijn? Ik rij overigens ook al een tijdje met de restrictor van GW-tje rond.

Xsara Picasso Image 1.8i-16v * bj 10-2004 * 230.000 km

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 17 januari 2017 06:57 PM
  [ # 1 ]

GW-tje heeft een ristrictor gemaakt voor de carterontluchting, is een heel draadje over geschreven.
Ik lees positieve ervaringen hierover.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook