Radio / navigatiesysteem van slag
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 07 februari 2017 08:58 AM

Sinds kort is de radio/navigatiesysteem van slag van de DS5.

Als we het contact aanzetten, display blijft zwart (zacht)verlicht, blijft zoeken naar een CD welke er niet inzit. Na 15 minuten verschijnt soms ineens het Citroen logo, deze blijft in beeld, radio werkt dan weer wel maar op het scherm is niets te zien. Ook al een keer meegemaakt dat alles weer compleet begon te werken na 15 minuten. Overigens, dit geldt ook voor het navigatiesysteem, zeg maar de gehele combi-unit.

Ander verschijnsel; achteruitrijcamera blijft flikkerend in beeld, dit blijft zo de gehele rit.

Er zijn ook momenten dat alles direct goed functioneert, van alles geprobeerd, CD er in, auto uitzetten met de radio aan, het ligt niet aan de kou, auto openen met handzender, afsluiten met handgreep etc etc.

Mijn idee om deze eventjes volledig spanningsloos te maken om een eventuele reset door te voeren gaat niet direct op, waarschijnlijk moet deze dan uitgebouwd worden zodat echt alle spanningen eraf zijn gedurende enige tijd.

Eventueel kan ik de gehele accu loskoppelen maar ben dan weer bang op allerlei foutmeldingen in het systeem etc.

De dealer kan de radio repareren (700 euro) of vervangen. Omdat deze af en toe wel gewoon werkt wacht ik hier voolopig nog eventjes mee.

Iemand die een gouden tip / oplossing heeft of weet waardoor het verschijnsel veroorzaakt wordt ?  En ja de accu is bomvol !

 

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 07 februari 2017 05:13 PM
  [ # 1 ]

Koppel de camera er eens af, meschien geeft deze storing,

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 07 februari 2017 05:49 PM
  [ # 2 ]

Vaak zijn er ook bedrijven te vinden, die deze radio,s repareren, en vaak weten ze dan al wat het is, en dat kost echt geen 700 euro,  even googelen,  Het belangrijkste, bij het los maken van de accu is, dat alles uit staat, en dat de sleutel geen contact maakt met het systeeem,

Profiel  
 
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 09 februari 2017 09:40 PM
  [ # 3 ]

Inmiddels ben ik (vooral) via het Peugeot forum veel wijzer geworden. Ook op buitenlandse fora’s zijn er veel klachten terug te vinden over de RT6 eMyWay radio/navigatiesyteem.

Ook zijn er een aantal soortgelijke problemen gevonden welke gerelateerd zijn aan (vries)kou.

Ik houd mij hier maar eventjes aan vast.

De onregelmatige klachten met het radio/navigatiesysteem zijn gekomen zo’n drie / vier weken geleden toen we licht winters weer kregen in Nederland.

Mocht het probleem verdwijnen (hogere temperaturen) of als ik een andere oplossing gevonden heb dan laat ik dit natuurlijk ook weten in dit forum.

Profiel  
 
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 18 februari 2017 04:20 PM
  [ # 4 ]

Inmiddels is het probleem opgelost.

De Citroen dealer heeft het systeem voorzien van een firmware update waarna alle problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 18 februari 2017 04:27 PM
  [ # 5 ]

mooi dat het is opgelost, neem aan niet voor 700euro, goed dat je zelf even hebt gegoogeld

Profiel  
 
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 18 februari 2017 04:34 PM
  [ # 6 ]

Gelukkig viel het mee, voor nog geen 100 euro is het opgelost.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 22 februari 2017 02:05 PM
  [ # 7 ]

Kijk dat scheeld

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook