startonderbrekerprobleem
Theo van den Akker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 13-10-2005

- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Gepost: 21 februari 2017 11:48 AM

Hallo u allen, ik heb een probleem met de startonderbreker. Nadat onze sleutel gevallen is, is het printplaatje er uit gevallen en beschadigd. Een chipje zit los en er zijn heel veel soldeerverbindingetjes los, dus zo goed als niet te repareren. Nu is het vreemde, dat de startonderbreker niet meer werkt. Maar het daarvoor verantwoordelijke chipje heeft toch geen enige verbinding met de onderdelen op dat printplaatje of batterijspanning nodig? In de tweede sleutel zit alleen zo’n chipje, zonder batterij of wat dan ook en daar start de auto wel mee. Dus met dit kapotte printplaatje zou ie toch ook gewoon moeten starten?
Kan iemand mij vertellen hoe dat nu eigenlijk zit?

Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 21 februari 2017 11:59 AM
  [ # 1 ]

In je sleutel zit ook een transponder.  Het lijkt op een klein zwart koolborsteltje zonder bedrading.
Ik ben bang dat die er uit is gevallen en dus nog op straat ligt.

 

Profiel  
 
Theo van den Akker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 13-10-2005

- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Gepost: 21 februari 2017 12:09 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de tip. Wel vreemd, want ik heb enige tijd geleden een nieuwe behuizing voor de sleutel gekocht en kan me eigenlijk niet meer goed herinneren of ik dat transpondertje er apart in heb gedaan. Maar dat zou dus zomaar kunnen….. ik ga nog wel eens kijken op de plek des onheils….

Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook