10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
DS 7 Crossback
Stri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-03-2018

Gepost: 09 juni 2018 07:46 PM
  [ # 136 ]

Als ik een auto kies dan is de levertermijn iets waar ik rekening mee hou in mijn keuze. Er was gezegd 4 maanden. Er zijn merken/modellen waar je een nog langere levertermijn krijgt maar je kan ook kiezen om een merk/model uit stock te nemen. Ik heb er geen probleem mee om dan die 4 maanden te wachten maar ik heb er wel een probleem mee als ze de leveringstermijn tegen dat je de wagen verwacht (dus niet in het begin of in de helft van de oorspronkelijke termijn maar wel tegen het einde) ineens met 50% verlengen.
Je kan zeggen dat hoort erbij als je een auto besteld, maar waarom in feite? Alle onderdelen van een auto en de leveringstermijnen zijn toch gekend? Tenminste als je als constructeur goede afspraken hebt met je leveranciers, je fabrieken goed kan managen en het logistieke proces van alles onder controle hebt. En als consument zou je er vanuit mogen gaan dat een groep als PSA al die zaken goed beheerst, blijkbaar niet dus. Het is mijn eerste PSA auto en het is iets wat ik zal meenemen als ik binnen 4 of 5 jaar een nieuwe auto zal kiezen. Want als consument sta ik nu met mijn rug tegen de muur, doorslikken, Geduld is een mooi iets. Ik ben benieuwd of ik dan ook 50% later mag betalen?

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 09 juni 2018 09:19 PM
  [ # 137 ]

Ik begrijp je frustratie helemaal en het is balen als je extra mag, nee moet wachten. Maar zoiets complex als een auto bouwen is echt niet simpel (daar hebben de meeste mensen echt geen flauw idee van), zelfs al heb je nog zo’n goede afspraken met je toeleveranciers. Want ook die toeleveranciers zijn weer afhankelijk van andere leveranciers enz… Onlangs heeft een brand één van onze leveranciers getroffen, een producent van een zeer specifiek electronicacomponent van onze ABS/ESP modules. Je wil de resultaten daar niet van weten en welke schadeclaims je dan boven het hoofd hangen. En voor zo’n specifieke dingen kan je niet even van toeleverancier A naar B switchen, kan je wel voor iets als een schroef.
Ook de huidige manier van werken met JIT beleveringen en geen enkele voorraad meer voorhanden is in geval er een zandkorrel in het raderwerk komt eerder een gesel als een zegen.
Maar goed daar heb jij natuurlijk weinig boodschap aan en ik zou het evengoed net zoals jij als knap lastig ervaren. Nog eens hopen maar dat het allemaal nog meevalt voor je, wel vind ik dat ze hier eventueel een commerciële geste zouden kunnen doen.
Misschien iets om eens naar te polsen…

Profiel  
 
Stri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-03-2018

Gepost: 10 juni 2018 02:45 PM
  [ # 138 ]

Heb een mailtje gestuurd naar de dealer, ben benieuwd naar de reactie.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 11 juni 2018 02:59 PM
  [ # 139 ]

Levering van de DS7 van mijn zwager is eind oktober, begin november. Hij heeft de wagen anderhalve week geleden besteld.

Profiel  
 
Stri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-03-2018

Gepost: 15 juni 2018 08:51 PM
  [ # 140 ]

En het wordt nog beter, net bericht gekregen van de leasing maatschappiij met nieuwe leveringsdatum ... 28 september ... effe checken of er 2018 bij staat.
Bende amateurs bij DS in het bijzonder en PSA in het algemeen, mij zijn ze kwijt, 1 keer en nooit meer.

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 15 juni 2018 09:17 PM
  [ # 141 ]

Tja, dat zal je bij een ander merk inderdaad nooit gebeuren ....

Profiel  
 
Stri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-03-2018

Gepost: 15 juni 2018 09:29 PM
  [ # 142 ]

Dat weet ik natuurlijk niet maar wat ik wel weet is dat ik dit nog nooit eerder heb meegemaakt.
Dit zou mijn 9de wagen moeten worden (Lexus, Audi, Mercedes, Ford, Volkswagen, ...). Eerste DS/PSA en eerste keer zo grote problemen biij het niet nakomen van de doorgegeven leverdata.
En daar sta je dan als consument ...  pech ... jammer hé maar we kunnen er echt niets aan doen ... slikken en wachten.
Ze gaan op zoek naar een tijdelijke wagen ... het zal wel zeker ... veel vertrouwen heb ik er niet in .

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 15 juni 2018 09:49 PM
  [ # 143 ]

Heel vervelend natuurlijk maar ik denk dat je dit overal kan gebeuren ...
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/koop-en-onderhoud/de-koop-sluiten/leveringstermijn
Misschien kunne daar wat mee ?

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 18 juni 2018 04:26 PM
  [ # 144 ]

Afgelopen vrijdag een (voorloop) DS7 Crossback in ontvangst mogen nemen.
Wat een schitterende wagen is het, rijdt ook echt super.
Ik heb nu een 180pk diesel automaat met een behoorlijk compleet optiepakket. Volgens mij is het zo’n pre-productie auto die bij diverse dealers als demo rondrijden (staat op kenteken sinds 18/1).

Mijn ‘eigen’ Ds7 Crossback (180pk diesel automaat) SoChic met vrijwel alle opties is eind november 2017 besteld. verwachte leveringsdatum 1/3/2018. Dat werd eind 2017 al opgeschoven naar ‘medio mei’, en begin mei werd het ‘week 24 afleveren’.

Toen ik (na zelf de dealer achter de vodden te hebben gezeten) eind vorige week (week 24!) hoorde dat het nogmaals ‘waarschijnlijk’ 2 weken zou duren was de maat vol….met als gevolg dat ik tot de levering van mijn eigen auto nu dus in deze voorloper rij.

(nb het is een auto op Belgisch kenteken, ik heb een Belgische werkgever).

Eerste ervaringen:
Algemeen: Als je zoals ik uit een Volvo komt IS ALLES ANDERS. Echt alles. dat kost je even tijd, maar na enkele dagen went het al. dat is op zich een positief punt!

Positief
- Erg fijn comfort gekoppeld met best scherp rijgedrag. In niks rijdt hij zo massief als hij eruit ziet.
- Op papier is de DS7 langzamer dan mijn vorige auto m(Volvo V60 D4 met 190pk), hij trekt ook wat minder bijterig op, maar is desondanks erg vlot.
- De automaat schakelt vlot, ook bij bijv een inhaal acie. Nauwelijks een ‘lag’
- De Connected Pilot is ge-wel-dig. De auto rijdt (dynamische CC) en stuurt (lane keeping en lane positioning) echt volledig automatisch. Zelfs bij flinke doordraaibochten geeft hij geen krimp.
- Zitpositie is comfortabel, fijne stoelen. De massage is een aardige gimmick waar ik met niet aan ga wenne, die heeft mijn bestelde auto nl niet. Stoelventilatie idem.
- Navigate is eindelijk eens een navigatie zoals die hoort te zijn. Credits naar TomTom denk ik.
- Night Vision is briljant. je ziet ‘alles’.
- De Active Scan Suspension werkt mooi. Drempel die ik met de Volvo stapvoets nam, gaan nu gewoon op een normale snelheid.
- De DAB radio heeft een DAB-FM link zodat zonodig (en mogelijk) wordt teruggeschakeld naar FM.

Verbeterpunten
- De myDS app kan zich echt NIET meten met wat ik bijv bij Volvo gewend was. Eigenlijk is de App alleen in staat auto/traject gegevens te downloaden als de App actief is en als er een bluetooth verbinding met de auto is. Bij Volvo kon ik: navigatiebestemmingen doorsturen, de auto ont- en vergrendelen, de auto starten (airco koeling!), standkachel aan/uit
- AndroidAuto/AppleCarplay werken (bij Coonected Nav) alleen via een USB kabel. ook als er al een bluetooth verbinding is (volgens de handleiding kan de uitvoering met een Conneted radio wel AndroidAuto/AppleCarplay via bluetooth aan).
- De ‘auto’ verlichtingstand activeert OOK (indien ingesteld in een weggestopt menu) het actieve grootlicht. Actief grootlicht dus even snel aanzetten als je dat uitkomt en verder niet is dus niet direct mogelijk. beter was de variant die Volvo heeft te gebruiken vind ik: Indien geactiveerd in een weggestopt menu zet je actief grootlicht aan mbv de grootlicht schakel stengel.
- Onder de motorkap schrok ik van de kabelboom ‘wirwar’. Ik hoop dat dat in ‘mijn’ DS7 al beter is…..

Hopelijk exemplarisch: De rugleuning verstelling van de bestuurderstoel is defect. Ook werken sinds gisteren de geheugenplaatsen niet meer…..

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 19 juni 2018 03:02 PM
  [ # 145 ]

Ik heb nog wat door deze thread heen zitten lezen en het valt me op dat (logisch) er vooral obv proefritten/folders/technische specs wordt gediscussieerd.
Even los van het feit dat 80% van de discussie over een auto subjectief is (deze posting dus ook) wil ik graag het volgende op een paar eerdere reacties toevoegen (gebaseerd op 4 dagen rij-ervaring met de DS7):

Penny Lane schreef:

Ik vind de middenarmsteun van de DS7 Crossback een probleem. Het ding is heel mooi uitgevoerd: overlangs in tweeën gedeeld. Je drukt op een knopje in de voorrand van de armsteun en het opbergvak klapt naar links & rechts mooi gedempt open. Maar de twee helften zijn onderling niet verbonden.
Stel je voor dat je met rustig met 170 over de Autobahn kachelt en besluit dat het wel tijd is voor een sigaar. Die heb je dan in dat vakje opgeborgen. Er één pakken: geen probleem. Maar dan moet dat vakje weer dicht. Wat een gepruts om beide helften weer netjes te sluiten! Eén helft dicht, dan de andere, springt de eerste weer open… Daar heb je dus wel even alle aandacht bij nodig. Lijkt me bij 170 sub-optimaal. Dat vind ik nou niet echt premium whistle

Heel simpel: twee maal met je rechterelleboog duw je beide helften netjes weer dicht. Was me met die grote naar achter openslaande klep in de V60 niet gelukt, daar draaide je bijna je arm van uit de kom…. Bovendien zowel een sigaar willen opsteken en tegelijk 170 rijden? Ik zou je bijna willen nomineren voor een Darwin-award.
Bovendien: D’r zit (iig n de mijne) geen asbak in de DS7 dus nogmaals een reden om die sigaar te laten….

V-zesserke schreef:

PSA richt zich in eerste instantie op Level 2-functionaliteiten (hands off). De DS 7 Crossback moet zelfstandig in zijn baan kunnen blijven. Daarnaast moet hij ook veilig een voorligger kunnen volgen. En dit tot 180 km/u.

En dat level-2 autonoom rijden is dus erg goed gelukt!

waterman schreef:

Sorry, maar de Audi Q5, Porsche Macan, laro en Jaguar kun je echt niet als serieuze concurrent zien voor deze DS7. PSA wil natuurlijk wel dat we dat premiumverhaal geloven, maar van het kaliber Macan, F, XC en Q5 is deze Franse zelfbenoemde premium echt nog lang niet.

Dit is toch meer een smaak/mening punt. Voor mij kan de DS7 WEL wedijveren met eerder genoemde auto’s. Bij DS7 krijg ik, vind ik, erg veel waar voor mn geld. De DS7 was niet mijn eerste keus, maar bij Audi of Volvo kom ik gewoon niet rond…..

CEE-IKS schreef:

Alleen het motorenaanbod alleen al is armoe troef. De echte “premium” merken hebben over het algemeen nog steeds fatsoenlijke motoren. Minimaal een 6 cilinder of hele dikke 4 cilinder. Dit is gewoon een opgeleukte C4 picasso of zoiets. (EMP2 Platform)
Dat daarnaast die THP motoren ook nog eens bijzonder onbetrouwbaar blijken te zijn zal het verhaal niet veel beter maken.
Het is vooral uiterlijk vertoon voor franse huis tuin en keukenrommel…....

“Armoe troef” is erg sterk uitgedrukt. Nee, in de DS7liggen geen dikke 4+ cilinder motoren. Maar is niet iedere normale autobouwer daar al vanaf gestapt? Ik vond de 5-cilinder D3 van Volvo ook fantastisch destijds, maar die kon echt niet tippen aan de 4 cilinder D4 die ik daarna had. De 4 cilinder 180pk diesel van de DS7 is mooi vlot. In de huidige tijdsgeest een prima motorisatie vind ik. (met het risico om nu Diesel-haters over me heen te krijgen)

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
Stri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-03-2018

Gepost: 19 juni 2018 05:59 PM
  [ # 146 ]

Ik heb ook eindelijk goed nieuws gekregen.
Wanneer mijn bestelde wagen gaat geleverd worden ben ik nog niet zeker van, mogelijk tussen half en eind juli maar eerst zien dan geloven vermits dit al de vijfde leverdatum is die ik krijg.
Maar ik mag nu donderdag late namiddag wel een voorlopige DS7 gaan ophalen na enig aandringen.
Leveringstermijnen is dus blijkbaar wel een gekend probleem maar als je aandringt krijg je wel een oplossing.
En dat is wel goed natuurlijk.

Het is wel een wagen met een garage nummerplaat, ik mag er niet mee naar het buitenland en maximum 500km per week maar dat zou geen probleem mogen zijn de komende weken. En gratis, dat is dus ook positief, maakt toch een verschil van een aantal honderden euro’s aan huurauto.

Als ik deze auto dan mag houden tot als de bestelde geleverd wordt in de nu vooropgestelde periode en zonder verdere problemen dan gaan ze wat mij betreft toch terug wat punten vooruit. Ze hadden natuurlijk mijn slechte commentaar kunnen vermijden maar hopelijk eind juli zand erover.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 19 juni 2018 07:12 PM
  [ # 147 ]

kijk er vooruit, want je kan als klant niet zomaar met een Z plaat rondrijden.

Het is verboden voertuigen, voorzien van een «handelaarsplaat», uit te lenen of te verhuren. Nochtans is dit verbod, bij afwijking van punt 15.1., niet van toepassing bij het uitlenen of verhuren van een voertuig aan een persoon waarvan het op zijn naam ingeschreven voertuig zich in de werkplaats van de uitlener of van de verhuurder ter herstelling bevindt. Dit uitlenen of verhuren zal evenwel niet langer dan zeven dagen mogen duren; bovendien zal de persoon die het voertuig huurt of ontleent eveneens in het bezit moeten zijn van het inschrijvingsbewijs van het ter herstelling toevertrouwde voertuig.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 19 juni 2018 08:03 PM
  [ # 148 ]

Dat dacht ik ook.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 19 juni 2018 08:35 PM
  [ # 149 ]

Nog iemand die twijfelt aan de prestaties van de DS7 Crosbacck (180pk diesel automaat)??
Zie bijlage voor dit traject zoals geregistreerd in de myDS app.gulp

Afbeelding Bijlagen
IMG_20180619_195847_290.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 19 juni 2018 09:53 PM
  [ # 150 ]

Toch goed dat ze voor een oplossing trachten te zorgen onder de vorm van een vervangwagen en dan nog één van de zelfde klasse. Toen mij madame haar C4 Picasso door een vrachtwagen de vangrails ingeboord werd kreeg ze van de leasemaatschappij ook een vervanger in afwachting van haar DS4, een basic Opel Corsa voor 4 maanden…. Die ze naar ik me herinner nog eens dik aanrekenden ook.
Wat die garageplaten aangaat zou ik toch niet teveel van wakker liggen, dacht dat er iets was als handelaarsplaten (Z…...) en proefritplaten (ZZ…..), zolang het maar deftig verzekerd is en dat zal ongetwijfeld wel het geval zijn zou ik me geen zorgen maken.
Hopen maar Stri dat je wagen eraan komt in juli en je er kan van genieten, intussen kan je hem al ontdekken en leren kennen via de vervanger Wink.

Profiel  
 
 
10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook