5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
DS 7 Crossback
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 01 december 2017 10:50 PM
  [ # 61 ]

......... ik weet het niet ............

hoeveel potentiële DS7 kopers nemen een vakantiewoning achter hun auto op vakantie? Dat zal niet zo’n vaart lopen denk ik ........

P3008 GT-line 1.6 e-THP EAT6 en een DS3 1.2 VTi SC

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 01 december 2017 11:53 PM
  [ # 62 ]
GSPallas schreef:

hoeveel potentiële DS7 kopers nemen een vakantiewoning achter hun auto op vakantie? Dat zal niet zo’n vaart lopen denk ik ........

Helemaal met je eens, ik denk dat de doelgroep voor de Ds7 daar weinig of geen belang zal aan hechten een enkeling te na dan. Misschien zien jullie Nederlanders met jullie sleurhuttencultuur (nooit iets van begrepen…) dat enigszins anders, maar wij nuchtere Belgen (nu ja, zo nuchter zijn die ook weer niet en ben soms zelfs beschaamd te zeggen Belg te zijn…) gaan daar geen sikkepit om geven. Trouwens 1500 kg… mij lijkt dat al wat en ik zou het voor geen meter achter mijn auto willen. No way!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3658
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 02 december 2017 10:00 AM
  [ # 63 ]

Genoeg belgen met een sleurhut hoor v zesserke

Maar dit is persoonlijk, ik heb wel een sleurhut en voor mij is dit wel belangrijk.
Mtm trekhaak maar zeker ook kogeldruk.
Een caravan of aanhanger van mtm 1500 kg heeft toch rap een kogeldruk nodig van een 80-90 kg.
Bij citroen ben je bij 70 kg al op zijn max.

Daarom ben ik naar een ander merk over gestapt, en ik hoopte (vooral omdat mijn zoon citroenmonteur is) ooit weer terug te gaan naar citroen.

Mijn huidige auto mag 1700 kg trekken met een kogeldruk van max 100 kg.
En in deze prijsklasse zijn dat er wel meer, vandaar dat ik zeg een gemiste kans.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42348
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 02 december 2017 10:39 AM
  [ # 64 ]

Je ziet de laatste jaren steeds meer dat trekgewichten teruglopen en dat het voor fabrikanten minder belangrijk wordt. Dat wordt voor een deel ook veroorzaakt omdat de groep kopers die met caravans etc op pad gaat kleiner en kleiner wordt. De kampeerder van vroeger is gewoon niet meer. Verkoop van caravans loopt terug, verkoop van campers neemt toe. De markt verandert.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3658
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 02 december 2017 10:44 AM
  [ # 65 ]

Denk dat je je deels vergist waterman
De verkoop van caravans neemt toe, een kennis van mij heeft
Vorig jaar sept een nieuwe fendt besteld deze is geleverd eind mei van dit jaar.
Order boekjes zitten overvol.

Het lijkt wel dat sinds de rommel in de wereld de mensen meer en meer gaan camperen.

Profiel  
 
XsaraVTR
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 25-03-2004

Gepost: 02 december 2017 03:05 PM
  [ # 66 ]

Ik denk ook juist dat de doelgroep die een ds7 wil en het geld ervoor heeft meer trekgewicht wil.
Vaak zal dit een auto op naam van de zaak worden. Er word in sommige sectoren ook eens een aanhanger of caravan achter gehangen.
Alle andere vergelijkbare wagens hebben een trekgewicht van 1800-2400 kg zoals de Volvo xc60, Jaguar F pace, Land rover Velar, Porsche Macan,
Audi Q5. Dus ja als de andere merken er wel rekening mee houden waarom psa dan niet?
En geloof me met het tegenwoordige Glamping zie je de dikste combi,s voorbijkomen range rovers Audi,s Mercedessen BMW,s Volvo,s Porsche,s
Zelfs een masserati SUV gezien met sleurhut deze zomer…

Ik denk dat dit weer de zoveelste domme actie is van psa die zich in rap tempo voortzetten binnen het concern?

Citroën verzamelaar Wink Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018

Profiel  
 
Gepost: 02 december 2017 04:59 PM
  [ # 67 ]

nou onze 16 m2 kan ie echt wel trekken en lijkt me een hele goeie vervanger voor de mitsubitsi phev waar zo langzamerhand alles vanaf begint te lazeren

doei

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42348
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 02 december 2017 05:04 PM
  [ # 68 ]

Sorry, maar de Audi Q5, Porsche Macan, laro en Jaguar kun je echt niet als serieuze concurrent zien voor deze DS7. PSA wil natuurlijk wel dat we dat premiumverhaal geloven, maar van het kaliber Macan, F, XC en Q5 is deze Franse zelfbenoemde premium echt nog lang niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
XsaraVTR
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 25-03-2004

Gepost: 02 december 2017 05:09 PM
  [ # 69 ]
waterman schreef:

Sorry, maar de Audi Q5, Porsche Macan, laro en Jaguar kun je echt niet als serieuze concurrent zien voor deze DS7. PSA wil natuurlijk wel dat we dat premiumverhaal geloven, maar van het kaliber Macan, F, XC en Q5 is deze Franse zelfbenoemde premium echt nog lang niet.

Wat een onzin… heb je erin gezeten? Of me gereden? De Audi q5 Volvo xc60 en de fpace zijn niets met of minder dan de DS7
Dus wel ff weten waar je over praat ....

Citroën verzamelaar Wink Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42348
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 02 december 2017 05:10 PM
  [ # 70 ]

Helaas voor jou wellicht, maar ik weet waar ik over praat Wink

En zou je niet meer op het laatste berichtje willen quoten?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 02 december 2017 05:10 PM
  [ # 71 ]
XsaraVTR schreef:

Alle andere vergelijkbare wagens hebben een trekgewicht van 1800-2400 kg zoals de Volvo xc60, Jaguar F pace, Land rover Velar, Porsche Macan, Audi Q5.

En is dit dan wettelijk in orde? Ik weet er niet veel van maar met rijbewijs b mag je maximaal 3500 kg besturen, 2400 kg slepen met een pakweg XC60 dan ga je daar wel effe boven zitten. Ik kan er helemaal naast zitten hé, maar zegt de wet hierover niet het volgende.

ANWB, Rijbewijs B.
Voor motorvoertuigen, ingericht voor vervoer van maximaal 8 personen (inclusief bestuurder 9), en met een maximumgewicht van 3.500 kilo (leeggewicht plus laadvermogen). U mag eventueel een aanhangwagen of oplegger trekken van maximaal 750 kilo (leeggewicht plus laadvermogen). Wilt u meer dan 750 kilo trekken dan mag het totaal leeggewicht plus laadvermogen van de combinatie, niet boven de 3.500 kilo liggen én het leeg gewicht plus laadvermogen van de aanhanger mag dan niet boven het leeg gewicht van de trekkende auto liggen.

Als ik laatste regel lees en wetende dat het leeg gewicht van de Ds7 Thp 225 een goede 1495 kg is dan zou het sleepgewicht ook maar 1495 kg zijn. Corrigeer me maar als ik het verkeerd heb, kan het best helemaal verkeerd hebben en misschien is deze regel al achterhaald of zijn er afwijkingen mogelijk.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 02 december 2017 05:26 PM
  [ # 72 ]
waterman schreef:

Sorry, maar de Audi Q5, Porsche Macan, laro en Jaguar kun je echt niet als serieuze concurrent zien voor deze DS7. PSA wil natuurlijk wel dat we dat premiumverhaal geloven, maar van het kaliber Macan, F, XC en Q5 is deze Franse zelfbenoemde premium echt nog lang niet.

Wel dat vind ik nu eens echt een houding van hier en ginder. Er is nog geen enkele test van de Ds7 verschenen en het is al een minderwaardige wagen t.o.v. de concurrentie. Laat ik je eens één echt reëel voorbeeld geven. Mijn overbuur is aan zijn tweede Porsche Cayenne bezig, de uberpremium Duitse superwagen. Hij heeft met allebei meer miserie gehad dan hem lief is en het zal ook wel zijn laatste Porsche zijn, ook al vindt hij hem fantastisch rijden. Tot zover het premiumverhaal en wat het waard is.
Wat de Ds7 en ook de volgende Ds wagens betreft zouden we niet beter afwachten hoe goed of zo u wil hoe slecht deze zijn? Ik heb hem irl gezien, er in gezeten en hem objectief gekeurd, en hij heeft mijn bewondering. Zouden we niet beter op een forum over het merk niet een beetje trots tonen dat ze bij PSA zich de moeite genomen hebben om een dikke auto te bouwen. Welk is de zin om steeds in die underdog rol te kruipen en de mening toegedaan te zijn dat de Fransen het toch niet kunnen en al de rest superieur is. In mijn ogen dit forum onwaardig!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42348
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 02 december 2017 05:32 PM
  [ # 73 ]

Dat is allemaal subjectief. Feit blijft dat de wagen, hoe mooi en goed gebouwd ook, technisch achterblijft bij de wagens waarmee PSA vind dat hij zou moeten kunnen concurreren. Op dát vlak loopt hij echter niet gelijk op met de genoemde wagens.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 02 december 2017 05:41 PM
  [ # 74 ]

Eens Waterman!

Alleen het motorenaanbod alleen al is armoe troef. De echte “premium” merken hebben over het algemeen nog steeds fatsoenlijke motoren. Minimaal een 6 cilinder of hele dikke 4 cilinder. Dit is gewoon een opgeleukte C4 picasso of zoiets. (EMP2 Platform)

Dat daarnaast die THP motoren ook nog eens bijzonder onbetrouwbaar blijken te zijn zal het verhaal niet veel beter maken.

Het is vooral uiterlijk vertoon voor franse huis tuin en keukenrommel…....

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 02 december 2017 05:48 PM
  [ # 75 ]

Op welk gebied dan? Motorisch? Ja, daar heb je misschien wel een punt, niks geen zescilinder wat b.v. Audi, BMW, Jaguar wel aanbieden en dat is idd jammer. Maar b.v. Volvo doet het eveneens nog enkel met 4 cilinders. En ook de hybride techniek laat op zich wachten en de vraag is hoe competitief deze zal zijn. Maar voor de rest, nachtvisie (enkel nog maar op Mercedes S), gestuurde ophanging met middel van camerabeelden (ook nog verre van gemeengoed) en toch een hele trits veiligheidsvoorzieningen die imo behoorlijk bij de tijd zijn. Ze zijn aan een inhaalbeweging bezig, laat ons hen de kans geven dit uit te voeren en ze daar in steunen!

Profiel  
 
 
5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2023 | adverteren
Facebook