2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Storing in motor laat dit verhelpen.
RobBeumer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 04-12-2016

Gepost: 09 maart 2017 04:13 PM
  [ # 16 ]

Dank je wel voor de tip

Profiel  
 
Pietjunior
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 18-01-2017

Gepost: 04 mei 2017 10:24 AM
  [ # 17 ]

Ik heb dezelfde melding. Na uitlezen is de diagnose de EGR klep. Zit hoogstwaarschijnlijk vol vuil maar vast in de dichte stand. Dus kan voor het rijden geen kwaad moet wel voor de apk opgelost zijn. Ik heb nog even de tijd om na te denken over vervangen, laten vervangen, schoon laten maken of zelf schoonmaken. Ik merk dat de dealer makkelijk praat over “een nieuwe” maar ik rijd hem particulier dus betaal alles zelf. En ik ben best handig ook al zeg ik het zelf.

Met Vriendelijk Groet,

Piet.

DS5 Hybride Chic 12-2012

Profiel  
 
paulaarts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 11-12-2016

- Xantia 18i 16V
- Xantia 20i 16V
- (Grand) C4 Picasso 20i 16V
- C5 20i 16V (C5 versie III)
- DS 5 hybride
Gepost: 04 mei 2017 02:17 PM
  [ # 18 ]

heren,

het toeval wil dat ook ik gisteren de storing op mijn dashboard zag van “storing in motor laat dit verhelpen”. Ben direct naar de Citroen dealer geweest. daar hebben ze eea uitgelezen maar kwamen tot de conclusie dat er veel foutmeldingen in zaten (deze zijn er nu allemaal uitgehaald). De wagen heb ik recentelijk gekocht bij een niet citroën dealer. De niet citroën dealer gaf aan dat hun uitlees apparatuur goed was maar niet specifiek voor citroen alleen. wellicht dat de dealer toch een beter software had om dat na te kijken/checken.
citroën dealer gaf aan dat het een vrij algemene melding was en geen direct kwaad kon. doorrijden was dan ook geen probleem. de computer van mijn DS5 is nu gereset en alles loopt weer als vanouds.

nu ben ik al jaren vaste klant bij mijn citroën dealer maar omdat ze geen 2e hands hybride zwart met al mijn wensen konden leveren (tja sorry voor het wensenpakket) ben ik noodgedwongen naar een andere garage geweest. moet bekennen dat ik daar super netjes behandeld ben, niks mis mee.
kritische noot is dat mijn citroën dealer 1 ding heel goed kan en dat is een rekening schrijven, echt van service heb ik nog nooit wat meegemaakt, ondanks dat de behandeling daar altijd netjes is. maar dat kost dan ook wat. al was het maar 1 keer dat ze zouden zeggen “meneer, dit is service”.

nu hopen dat de melding weg blijft en anders ben ik weer van de partij!!

gr

paul

Profiel  
 
paulaarts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 11-12-2016

- Xantia 18i 16V
- Xantia 20i 16V
- (Grand) C4 Picasso 20i 16V
- C5 20i 16V (C5 versie III)
- DS 5 hybride
Gepost: 20 mei 2017 08:34 AM
  [ # 19 ]

Helaas kwam de melding “Er is een storing in het motormanagementsysteem” weer naar voren en bleef deze nu constant in beeld. ook na het einde van de rit de motor te hebben uitgezet en vervolgens enkele uren later weer gestart, was dit de eerste melding die naar voren kwam. later die dag tijdens een rit popte ook de melding “service” op. gezien het feit dat ik een lange rit moest maken ben ik voorzichtig doorgereden en op een gegeven moment toen de motor niet door trok, deze had nog maar een top van 124 km/h. Ben ik bij een tankstation gestopt en heb de motor opnieuw gestart. melding “service” was weg maar de melding “Er is een storing in het motormanagementsysteem” niet. de wagen liep trouwens weer als voorheen, perfect. ook de top en het accelereren was weer prima. Edoch de melding “Er is een storing in het motormanagementsysteem” bleef me zorgen baren. ook was ZEV regelmatig niet meer beschikbaar. Daar was geen peil op te trekken, dan wel dan niet. weer naar de garage. daar stelde men vast dat de EGR klep vast bleef zitten. Garage zet er een nieuwe klep in. gelukkig is deze actie nog onder garantie.

een dure reparatie. MAAR   ik lees ook op internet dat softwarematig de klep uitgezet kan worden zodat er geen melding meer op het dashboard komt. schadelijk zou het niet zijn voor de motor, slechts iets minder vriendelijk voor het milieu.
ik weet niet of het echt geen kwaad kan als je de klep uitzet maar als het me nogmaals overkomt overweeg ik het wel. zie
http://www.unlimitedtuning.nl/egr.html

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7274
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 20 mei 2017 11:16 AM
  [ # 20 ]

Heel apart…..... 

http://www.unlimitedtuning.nl/egr.html

Let op, uw EGR klep laten verwijderen is alleen toegestaan als u met uw auto op een gesloten circuit rijdt. Dit is niet toegestaan op de openbare weg wegens de strenge milieunormen die vanuit de overheid gelden.

Afdoppen mag wel, maar verwijderen niet !! Beide situaties leiden tot geen recycling van de uitlaatgassen meer. Mmmm, zie ik iets over het hoofd ???

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 20 mei 2017 12:29 PM
  [ # 21 ]

Het is heel simpel: Iedere verandering aan de motor die zorgt dat die niet meer aan de milieu normen voldoet d.w.z. afwijkt van de type goedkeuring is verboden. Dat geldt voor uitschakelen, afdoppen etc. van de EGR want je mag een auto niet zomaar wijzigen, en bewijzen dat hij zonder werkende EGR toch aan de milieu normen voldoet is vrijwel onmogelijk.
Een tweede punt is de controle: Het is moeilijk om te controleren of de EGR werkt, dus dat wordt vaak achterwege gelaten, bij de lambda test of roet test zie je dat niet of nauwelijks. Dat is ieder zijn eigen keuze.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
paulaarts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 11-12-2016

- Xantia 18i 16V
- Xantia 20i 16V
- (Grand) C4 Picasso 20i 16V
- C5 20i 16V (C5 versie III)
- DS 5 hybride
Gepost: 29 mei 2017 07:10 PM
  [ # 22 ]

vervolg op “Er is een storing in het motormanagementsysteem” korte reactie;

auto naar de garage gebracht. 1 dag werk. EGR klep vervangen, (nieuwe geplaatst). gelukkig garantie. ik reed na reparatie de garage uit en na 500 mtr ging het lampje weer branden. dus linea recta terug naar de garage. Garage vond het super vervelend voor mij maar ook voor ook voor hun. ze vonden dit geen goede reclame voor hun. ik kan me voorstellen hoe ze zich voelden. Jammer, maar dat soort dingen kunnen nou eenmaal gebeuren ongeacht de kwaliteit van de garage.
ik kreeg weer een leenauto mee dus was ik weer mobiel. dus tot zover nog steeds super netjes. het gaat me erom hoe ze eea oplossen.

nu even wachten totdat ik een bericht van de garage krijg om mijn auto weer op te mogen halen. kan niet wachten, rij nu een Picanto. ik moet bekennen dat hij nu wel al een paar dagen in de garage staat. maar ja de reparatie is dan ook geheel onverwacht (ivm werkplaatsplanning) en er zat een feestdag in de week dus ik kan het me zeker voorstellen dat het even moest duren.

zelf denk ik dat je na de storing aan de EGR klep het moet zoeken in richting van de roetfilter of mogelijk sensoren die daar in die omgeving zitten.maar ik ben een leek en slechts aan het internet dokteren, niet echt goed toch.

ik laat het vervolg wel weer weten

Profiel  
 
paulaarts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 11-12-2016

- Xantia 18i 16V
- Xantia 20i 16V
- (Grand) C4 Picasso 20i 16V
- C5 20i 16V (C5 versie III)
- DS 5 hybride
Gepost: 10 juni 2017 08:14 PM
  [ # 23 ]

Het heeft even mogen duren, maar garage heeft het keurig opgelost en alles onder garantie. in eerste instantie kon men het probleem niet vinden. na terugkoppeling op de importeur is de vacuümpomp vervangen. motor loop weer als vanouds. al die tijd in een kleine (heel kleine) KIA mogen rijden super zuinig, maar geen snelweg autootje en zeker met die sterke wind van afgelopen dagen.

ben voornemens om regelmatig Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner toe te voegen en hoop daarmee toekomstige problemen met EGR klep te voorkomen.volgens de fabrikant:

Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner biedt de volgende voordelen:
• Reinigt en smeert het complete dieselbrandstofsysteem van tank tot en met injectoren.
• Reinigt de verbrandingsruimtes en zuigerveergroeven.
• Minder blowby en motorolievervuiling.
• Behandelt vocht in de brandstof (biodiesel).
• Verbetert de verbranding en de motorprestaties. 
• Vermindert de roetuitstoot en de vervuiling van het inlaatspruitstuk.
• Minimaliseert het vastroeten van verstelmechanismen van variabele turbo’s.
• Optimaliseert het brandstofverbruik en zorgt voor schonere uitlaatgassen. 

Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner is compatibel met alle soorten dieselbrandstof tot en met B30. Het product voldoet aan de EN 590 norm. Forté adviseert om Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner bij élke onderhoudsbeurt te gebruiken, waardoor de motor schoon blijft en optimaal presteert. Schoon presteert beter!


ik hoop dat het correct is en wellicht zijn er andere toevoegingen die ik beter zou kunnen gebruiken dan graag advies hierin. dit heb ik gekocht op advies van garage.

 

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook