Is er hier iemand eigenaar van een Belgische Xantia 2.0i Turbo CT?
Gepost: 12 maart 2017 01:01 PM

Ik heb kort geleden een Nederlandse Xantia Break TCT gekocht en zal deze inschrijven in België.
Nu heb ik juist de online simulatie gedaan om de BIV (inschrijvingstaks) en de VB (verkeersbelasting) te berekenen en ik kom uit op BIV 695,21 en VB 582,44. Omdat het chassisnummer van mijn Xantia niet gekend is in België, moet ik ook de uitstoot (241gr/km in dit geval) invullen en dat maakt dit hoge bedrag.

Nu ben ik op zoek naar een Belgische eigenaar van een Xantia TCT die de onlineberekening op basis van zijn chassisnummer wil doen en hier de resultaten wil posten. Het zou best kunnen dat dit dan gunstiger uitkomt, omdat de DIV zich waarschijnlijk baseert op algemene uitstootwaarden die lager liggen. Dit is het geval bij de 1.8i 16V Xantia (omdat ik deze zelf heb kan ik de 2 berekeningen uitvoeren).
1.8i 16V uitstoot volgens Citroën 215gr/km en volgens DIV 189gr/km wat heel wat uitmaakt voor de inschrijvingstaks en verkeersbelasting.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Link online berekening:
https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top/

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook