Peugeot 405
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 21 maart 2017 10:10 AM

Aan het rijtje Peugeots in deze rubriek ontbreekt de 405 nog. Dat moet ik maar even goedmaken.

Nadat ik de handdoek in de ring had gegooid voor de BX GTI die ik van Bas had gekocht, wilde ik graag weer een PSA product als hobbyauto. Dat werd een fraaie 405 GLX Airline. Afkomstig van de eerste bejaarde eigenaar met 156000 km op de teller. Hoezen om de stoelen, mat in de kofferbak en hier en daar wat kleine gebruikssporen. Zo tref je een auto van 1995 graag aan.
Ik heb hem zelfs zonder proefrit gekocht, omdat de staat overtuigend was. Dat blijkt in de praktijk ook zo te zijn. Hij rijdt als een nieuwe. Geen piepje of rammeltje en alles werkt zoals het bedoeld is.
Voor het gebruiksgemak (grote tuin) heb ik er een nieuwe trekhaak onder gezet en sindsdien is elk ritje genieten. Electrische dakje open en gaan!
Omdat er inmiddels ook een Peugeot Expert (campertje in wording) op het erf staat, heb ik de 405 nu te koop staan, maar eigenlijk wil ik hem helemaal niet kwijt. Als er geen liefhebber voor komt, ook niet erg.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook