3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
ombouwen 4 bak naar 5 versnellingen
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 17 april 2020 11:00 PM
  [ # 31 ]
waterman schreef:

Kijk maar eens naar de koppelkromme en vermogenskromme. Dan zie dat zo’n cx motortje bij bij een vrij hoog toerental vermogen gaat leveren. Lui rijden en lui schakelen, daar zijn die ouwe wagens gewoon nooit voor ontwikkeld.


Koppelkromme piekt bij 2800 tpm en max vermogen wordt bereikt bij 5500 tpm. Dat lijken me geen speciale cijfers.
80% van het koppel wordt reeds bereikt bij 2000 tpm.

Ik heb sinds mijn 18e ongeveer 2.5 miljoen kilometers gereden en bij mijn weten nooit motorschade opgelopen. Kan U me adviseren hoe ik dan met mijn CX moet rijden ?

Mvg

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 april 2020 04:58 PM
  [ # 32 ]

Je moet een motor natuurlijk niet heel hard laten sleuren op te weinig toeren. Maar mijn DS23 was heerlijk soepel op lage toeren, bij uitstek een blok om schakellui te rijden als je geen haast hebt. De CX-blokken zijn daarin niet veel anders. Mijn huidige CX met Turbo 2 blok heeft een TRD Turbo-bak eronder. Heerlijk relaxed op lage toeren zweef ik door de stad. En op de snelweg vind ik het lekker rustig, iets onder 2500 bij 100 km/u en 3000 toeren bij 130 is op vlakke weg (en trouwens ook op autobahn hellingen) heel goed te doen. En mocht het wat te traag gaan: ook bij een lage vijfbak kun je gewoon terugschakelen en de motor in de toeren jagen.

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 18 april 2020 07:05 PM
  [ # 33 ]

DE motor in mijjn Prestige is dezelfde als in de DS23.
Wat U schrijft is dus exact mijn ervaring. Even iemand voorbijsteken, terugschakelen gas geven, je voelt duidelijk de 2e carburator gasklep opengaan, en whoppaa…Daarna terug rustig cruisen…

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 april 2020 10:52 PM
  [ # 34 ]

Ach ieder zijn stijl…
Maar de motoren zijn beter af (lees langere levensduur)bij iets meer toeren
(Sponsoren voor de garage moeten er natuurlijk ook zijn.)

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 april 2020 09:42 AM
  [ # 35 ]
Stefan Willems schreef:

Ik heb sinds mijn 18e ongeveer 2.5 miljoen kilometers gereden en bij mijn weten nooit motorschade opgelopen.

Stefan, je bent een jaartje jonger dan ik en ik heb 40 jaar een rijbewijs.

Jij hebt dan sinds het behalen van het rijbewijs jaarlijks gemiddeld meer dan 62.500 km gemaakt?
Ben je vrachtwagenchauffeur of zo?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 21 april 2020 11:52 AM
  [ # 36 ]

In oktober zal het dus 39 jaar zijn dat ik mijn rijbewijs heb . Mijn woon werkverkeer sinds 1990 is dagelijks 125 km, dat maakt ongeveer (inclusief prive verplaatsing) een goeie 50000 km jaar. Ook tijdens mijn studententijd reed ik wekelijks ongeveer 1000 km met kranten en weekblanden rond. Mijn woonplaats “op den buiten” zoals we dat in Vlaanderen zeggen, dus heb voor omzeggens alles een auto nodig. Ik ben ook nog zelfstandig muzikant in bijberoep, dus dat maakt op 30 jaar ook heel wat kilometertjes…

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 april 2020 09:58 PM
  [ # 37 ]

Da’s 1.7 uur per dag in de auto bij een gemiddelde snelheid van 100 kilometer per uur.
Maar dat haal je niet .
Dus dat komt eerder neer op 2 tot 2 en half uur per dag in de auto.
Da’s veel HEEL veel.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 april 2020 10:01 PM
  [ # 38 ]

Ja, en elke dag!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook