D Super 1974
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 02 april 2017 09:04 PM

Heb vandaag na een speurtocht op diverse sites en wat bezichtigingen een DS gevonden waar ik mee aan de slag kan.Het betreft een D Super uit 1974 waar werkzaamheden aan moeten plaats vinden om deze weer op de weg te krijgen .Met name de dorpels bodem en kofferruimte hebben las reparatie dan wel vervanging delen nodig.

Moet dan ook op zoek naar vervanging plaatdelen, mijn vraag is bij deze zijn de delen voor een ID/DS van alle bouwjaren hetzelfde of zit er onderling verschil in vwbt bouwjaar of uitvoering.
Weet natuurlijk dat er twee type deuren zijn maar ga er vanuit dat de overige delen identiek zijn.

Heb nog even geen plaatjes die volgen misschien later nog.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 april 2017 09:42 PM
  [ # 1 ]

Chassisreparatiedelen zijn feitelijk voor alle bouwjaren gelijk. Alleen in de eerste jaren, tot ca 1965, zitten er wat verschillen in de voorbouw van de bodemplaat onder de voorstoelen enzo. Maar dat zie je snel genoeg.

Helaas is de pasvorm van de reparatiestukken die nu te koop zijn vaak om te janken…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 april 2017 10:00 PM
  [ # 2 ]

Aansluitend op Waterman: zelfs bij de goede leveranciers verschillen dezelfde plaatdelen regelmatig van pasvorm en zelfs dikte. Been there….wees kritisch! Meten, meten en nog eens meten.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 07 april 2017 09:49 PM
  [ # 3 ]

Oké begrijp dat de delen welke aangeboden worden bij de diverse leveranciers voor de meeste modellen en bouwjaren gelijk zijn. Passen en meten gaat echter pas als ik de vervangingsdelen heb aangeschaft en daadwerkelijk in huis heb en dan kan gaan vergelijken en passen.
Zal over het algemeen toch niet meer dan een aantal millimeters afwijken neem ik aan.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 26 april 2017 07:01 PM
  [ # 4 ]

Heb inmiddels de reparatie delen in huis, het laswerk zal nog even moeten wachten, daar de lasser welke ik in gedachten had voorlopig geen tijd voor mij heeft. Ondertussen zelf wel wat klusjes kunnen aanpakken. Verlichting en overige electronica werkend kunnen maken. Veel defecte lampjes of geoxideerde fittingen.

Heb bij de RDW geïnformeerd naar de procedure welke gevolgd moet worden om weer een geldig Nederlands kenteken op de auto te verkrijgen is. Auto heeft een origineel Nederlands kenteken deel 1,Kopie deel 3 en Bedrijfsvoorraad 1B kenteken en een uitvoerverklaring naar Duitsland.Ga er vanuit dat de auto nooit in Duitsland is geweest maar in Nederland is gestald geweest om de kosten van het schorsen te ontlopen.
RDW geeft aan dat een auto ouder dan 30 jaar een beoordeling krijgt op 5 tot 9 aspecten, ik kan echter nergens nazien wat dit inhoud.Verder wordt een eventueel afgegeven kenteken weer ingetrokken als de auto niet veilig genoeg zou zijn om weer aan het verkeer deel te nemen.
Iemand hier ervaring mee of de juiste regelgeving weet?
Zou het jammer vinden als ik de auto naar de RDW breng en zonder kenteken weer naar huis kan.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 26 april 2017 08:14 PM
  [ # 5 ]

Alvast gefeliciteerd met je aankoop.
Heb je plaatjes van de schone?

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 30 april 2017 07:33 AM
  [ # 6 ]

Neem contact op met de rdw of het kenteken nog bekend is in het systeem.
Als dat het geval is start de procedure voor het keuren op ( Keuring na ongeldig verklaard kentekenbewijs )
Vraag voor de dag van de keuring een eendagskenteken aan.
Zorg dat de auto klaar is voor een “strenge” apk keuring.
Ik had 10 dagen later het nieuwe kentekenbewijs op de mat en lekker genieten van de auto.

Ik heb zelf een Traction uit een winterslaap van 32 jaar gewekt.

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 30 april 2017 12:38 PM
  [ # 7 ]

De situatie is inmiddels drastisch gewijzigd, door tegenslag met de stalling en beoogde werkplaats en lasser/plaatwerker, besloten om de auto weer van de hand te doen. Was geen gemakkelijke beslissing maar heb mijn ratio voorrang verleend. Voor mijn gevoel wilde ik de auto eigenlijk niet weg doen. Maar ja soms lopen dingen anders als in eerste instantie bedacht.

De auto is, naar een nieuwe eigenaar gegaan, waar ze inmiddels weer te koop is voor de liefhebber.

Bedankt voor jullie reacties en meedenken.

Op dit draadje mag een slotje.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 april 2017 01:15 PM
  [ # 8 ]

Dat is vervelend om te lezen! Hopelijk vind je binnenkort alsnog de DS van je dromen. Ik hang hier op verzoek een slotje op.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook