1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Nieuw projectje, De blauwe Pallas van Paul
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 16 april 2017 06:40 PM

Na 6 GSA’s en een GS zie je jezelf ineens weer rijden in een GSA!

Vrolijk Pasen!
ballon

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 16 april 2017 07:21 PM
  [ # 1 ]

Zo heb ik ook 2demo’s gehad, maar dan in grijs metaalkleur, op 1 jaar tijd.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 april 2017 07:26 PM
  [ # 2 ]

Gefeliciteerd Paul!
Beetje knap ding?
Erg mooie kleur trouwens!

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 16 april 2017 07:49 PM
  [ # 3 ]

Het is de oude van Art, voor de bekenden van het Forum, die weten dan welke GSA het is.
Met roest is het allemaal dik voor elkaar! Lak op de motorkap wel erg uitgebleekt.
En voor een “projectprijsje” want Waarschijnlijk een drijfstanglager wat niet helemaal fijn is, of beter, helemaal niet fijn..
Nu dus op zoek naar een andere motor.

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 16 april 2017 07:51 PM
  [ # 4 ]

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 16 april 2017 07:52 PM
  [ # 5 ]

Voorlopig weer wat te knutselen.
Deuk fatsoeneren en nog wat kleine dingen.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 16 april 2017 10:28 PM
  [ # 6 ]

Wel chique die kleur, veel plezier ermee! Zoek je een 625 of een 646 (ECO) motor?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 17 april 2017 09:54 AM
  [ # 7 ]

Het liefst een 645 eco. Dat is wat er nu in zit.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 17 april 2017 01:09 PM
  [ # 8 ]

Hoe compleet zoek je het blok? Waarschijnlijk zo kaal mogelijk omdat je toch alle rubbers wilt vervangen verwacht ik…?

(Ik heb op het moment alleen een losse 625 staan die ik wel kwijt kan, alleen het hart zonder cilinderkoppen, historie onbekend)

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 april 2017 01:15 PM
  [ # 9 ]

Oei!
Bij Art liep dat ding als een zonnetje!
Nog een keer meegereden naar Bonhof…
En hij was snaarstrak…

Heb je inderdaad wat te knutselen…
Veel plezier ermee!

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 17 april 2017 01:35 PM
  [ # 10 ]

Tja, er niet zo goed voor gezorgd helaas. Hij rijdt nog wel super goed ondanks het lawaai, maar lang zal ie het niet meer doen.

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 17 april 2017 07:29 PM
  [ # 11 ]

Zitten er wel zuigers en bussen bij? Past de bdp sensor van de ontsteking er ook in?
Kunnen de koppen van een 645 op een 625? Of is het resultaat een niet fijn af te stellen motor, ik heb geen idee.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 17 april 2017 08:00 PM
  [ # 12 ]

Is de tik niet gewoon een ingesleten nokkenas/tuimelaar geluid.
Dat kwam vaker voor.

Gr. Wim.

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 17 april 2017 08:34 PM
  [ # 13 ]

Hij is ineens gaan tikken, het is er niet langzaamaan ingekomen. Het lawaai komt duidelijk niet uit de kop maar zit dieper in het blok. Heb ook een 1300 break gehad met een kantelende zuiger, dat klonk echt anders. Ik gok drijfstang of krukaslager.

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 17 april 2017 08:34 PM
  [ # 14 ]

Hij is ineens gaan tikken, het is er niet langzaamaan ingekomen. Het lawaai komt duidelijk niet uit de kop maar zit dieper in het blok. Heb ook een 1300 break gehad met een kantelende zuiger, dat klonk echt anders. Ik gok drijfstang of krukaslager.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 17 april 2017 10:36 PM
  [ # 15 ]
Paul Oud schreef:

Zitten er wel zuigers en bussen bij?

Er zitten nog cilinders op met zuigers erin, alleen heb ik de koppen eraf gehaald omdat de nokkenassen er toch al eens uitgehaald waren.

Paul Oud schreef:

Past de bdp sensor van de ontsteking er ook in?

De sensor die je volgens mij bedoelt zit in het koppelingshuis, dus dat is geen probleem. (Het ding is trouwens alleen voor een meetapparaat wat in die zwarte stekker naast de accu geplugd kan worden, de transistorontsteking loopt volledig via de nokkenas)

Paul Oud schreef:

Kunnen de koppen van een 646 op een 625?

Ik heb even zitten zoeken, ik zou niet weten waarom niet. De compressieverhouding van beide typen is hetzelfde, zolang je dezelfde carburateur en ontsteking houdt moet het gewoon werken lijkt me. Maar wellicht dat de experts hier uitsluitsel over kunnen geven.

Op wat langere termijn heb ik ook wel een 646 los, maar die zit nog in een auto en die moet met deze motor nog een paar maanden door…

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook