Achteruitrijcamera in combinatie met parkeersensoren op de C5
Pixel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 16-04-2017

Gepost: 17 april 2017 02:12 AM

Beste mensen, ik heb geprobeerd zelf het antwoord te vinden maar dat is tot op heden helaas nog niet gelukt.

Binnenkort worden wij de gelukkige 2e eigenaar van een C5 (business sedan) waar standaard parkeersensoren op zitten. Nu hebben we interesse in een achteruitrijcamera, maar nu is m’n vraag of dit ten kostte zal gaan van de grafische weergave op het navigatiescherm. Zodra de auto in de achteruit gaat zal de camera waarschijnlijk aanspringen en zal het scherm niet meer tonen aan welke kant van de auto er gewaarschuwd wordt voor obstakels. Er van uitgaande dat een obstakel wellicht niet te zien is op de camera maar je toch een signaal hoort, is het dan mogelijk om terug te schakelen op het scherm naar de grafische weergave van de parkeersensoren? Of is er wellicht achter het stuur nog iets zichtbaar op het LCD schermpje van de parkeersensoren? Misschien zijn er mensen hier op het forum die hier ervaring mee hebben.

En los van dit alles heb ik een aantal tegenstrijdige/onduidelijke berichten gelezen over de zijspiegels die wel of niet automatisch naar beneden zouden draaien wanneer de auto in de achteruit zou worden gezet (mits dit is ingesteld van te voren). Klopt het dat deze functie niet meer aanwezig is op de C5 modellen van 2010-2014? Deze handige functie van de buitenspiegels zouden de achteruitrijcamera wellicht zelfs overbodig maken, vandaar mijn vraag. Alvast bedankt!

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 17 april 2017 04:03 PM
  [ # 1 ]

Volgens mijn heb je daar een extra module voor nodig, lees dit draadje maar eens.

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=56&t=16473&hilit=Achteruitrijcamera

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Pixel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 16-04-2017

Gepost: 17 april 2017 06:58 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je snelle reactie René, Ik heb het gelezen en er staat o.a. dat de visuele weergave van de sensoren inderdaad verdwijnt wanneer de achteruitrijcamera wordt ingeschakeld. En iemand die het zelf had ingebouwd kreeg het voor elkaar om naast het camera beeld ook de visuele weergave van de sensoren nog weer te geven. Dat is heel mooi, maar ik ben zelf niet handig genoeg om dit zelf in te kunnen bouwen en moet het dus over laten aan de plaatselijke Citroën dealer, die dan de standaard versie zal plaatsen. Heeft iemand hier op het forum de standaard (fabriek) achteruitrijcamera en sensoren en kan die antwoord geven op m’n eerder gestelde vragen? Thx!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook