Welkom woordje en vraag betreft Saxo 1.6 VTS
vinootje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 22-04-2017

Gepost: 23 april 2017 01:21 PM

Hallo!

Ik ben Vino en ben 19 jaar. Ben sinds 30 Mei 2016 in het bezit van een rijbewijs. Heb in November 2016 mijn eerste auto aangeschaft. Mijn eerste auto is een Volvo 440 uit 1996. Erg fijne en comfortabele auto! helaas hier en daar wat mankementen waaronder het verbruik van 1 op 7 gemiddeld door een defecte carburateur. Ik heb de volvo 440 laats weg gegdaan. Zoals jullie aan de titel kunnen zien heb ik als 2e auto een Citroën Saxo 1.6 VTS 8v uit 99 aangeschaft met 179dkm op de teller.


 

Ik heb een aantal vragen over de Saxo VTS. Zoals je ziet heeft deze geen standaard koplampen. De gene die hem heeft aangepast heeft en angel eyes met xenon verlichting in gezet. helaas geen H4 dus. De angel eyes zijn amper te zien bij daglicht. De angel eyes zijn volgens mij bedoeld voor 12V. Ze zitten aangesloten op een 12V draad maar voor zover ik heb gemeten. De koplampen zijn erg vies van binnen en wil deze graag schoonmaken. echter weet ik niet hoe ik de koplampen los haal. Volgens mij moet ik dan de bumper er afhalen maar dat weet ik niet zeker. De ene koplamp heeft een andere kleur dan de andere.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 23 april 2017 08:23 PM
  [ # 1 ]

Weet je zeker dat het viezigheid aan de binnenkant is? Ziet er op de foto meer uit als doffe glazen?

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 23 april 2017 08:33 PM
  [ # 2 ]

Dit zal nog wel echt glas zijn.
Wordt in principe niet dof van buiten.
Echter zijn dit imitatiedingen dus kan ook plastic zijn.
Die zou je kunnen polijsten van buitenaf tenzij je echt vuil ziet binnenin.

12volt is het zoiezo, dus de lampen en de spanning in de auto dus dat is altijd goed.

Deze angel eyes zijn met gewoon gloeilampjes van +/-5watt dus wat dof-gelig licht, dit is normaal.
Ze zijn ook bedoeld als stadslicht en niet als de nu zo vaak voorkomende dagrijverlichting.
Dat zijn vaak felle LED’s

Vaak zit het glas met klemmetjes aan de unit, dan kan je deze loshalen en thuis gewoon het glas even met dreft
en heet water afwassen. Soms is het glas gekit, dit zou je kunnen proberen los te snijden met een scherp nieuw stanleymes. En nadien weer terug kitten. Is de kitrand keihard dan is het gelijmd, laat het dan maar zitten dat kost je je glas.

Nieuwe units zonder angeldingen en gedoe kan natuurlijk ook: http://www.artaparts.nl/citroen-citroen-saxo-groep-verlichting/0/55

Gr. Wim.

Profiel  
 
vinootje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 22-04-2017

Gepost: 23 april 2017 08:56 PM
  [ # 3 ]
FastFred schreef:

Weet je zeker dat het viezigheid aan de binnenkant is? Ziet er op de foto meer uit als doffe glazen?

Volgens mij wel

wim V8 schreef:

Dit zal nog wel echt glas zijn.
Wordt in principe niet dof van buiten.
Echter zijn dit imitatiedingen dus kan ook plastic zijn.
Die zou je kunnen polijsten van buitenaf tenzij je echt vuil ziet binnenin.

12volt is het zoiezo, dus de lampen en de spanning in de auto dus dat is altijd goed.

Deze angel eyes zijn met gewoon gloeilampjes van +/-5watt dus wat dof-gelig licht, dit is normaal.
Ze zijn ook bedoeld als stadslicht en niet als de nu zo vaak voorkomende dagrijverlichting.
Dat zijn vaak felle LED’s

Vaak zit het glas met klemmetjes aan de unit, dan kan je deze loshalen en thuis gewoon het glas even met dreft
en heet water afwassen. Soms is het glas gekit, dit zou je kunnen proberen los te snijden met een scherp nieuw stanleymes. En nadien weer terug kitten. Is de kitrand keihard dan is het gelijmd, laat het dan maar zitten dat kost je je glas.

Nieuwe units zonder angeldingen en gedoe kan natuurlijk ook: http://www.artaparts.nl/citroen-citroen-saxo-groep-verlichting/0/55

Gr. Wim.

Hey bedankt voor uw reactie!
Volgens mij zijn dit inderdaad plastic kappen. Glas wordt niet dof toch?
Ben al bezig met de koplampen, wacht alleen nog op schuurpapier 2000.
Ik heb de klemmetjes los gehaald maar er is geen beweging in het plastic te krijgen. Ik denk dat ik de bumper er af moet als ik de unit los wil krijgen.
Origineel heeft de auto H4 maar dat is dus omgezet naar iets anders volgens mij doordat er xenon in zit. Volgens mij klopt de bekabeling ook niet helemaal aangezien als als ik ga flitsen brand er 1 lampje meer en als ik grootlicht aandoe gaat volgens mij de xenon uit.

Profiel  
 
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 26 april 2017 06:58 PM
  [ # 4 ]

naar het schijnt zou dat polijsten ook goed te doen zijn met om het even welk merk goedkope tandpasta ?

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 27 april 2017 09:10 AM
  [ # 5 ]

Klopt! De beunoplossing is idd grove tandpasta, een oude handdoek en wrijven maar.

Als je klaar bent, schoonspoelen en je lichtopbrengst zou al wel eens een stuk beter kunnen zijn geworden. Heb het met mijn voormalige Xsara ook een keer gedaan en het was echt een enorme verbetering!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 27 april 2017 10:56 AM
  [ # 6 ]

koperpoets, zilverpoets, cleaner enz.

Gr. Wim.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook