Eerste meters met m’n DS3 1.2 VTi en vraagjes
RonT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 15-04-2017

Gepost: 25 april 2017 03:05 PM

Afgelopen vrijdag mn ds3 met 1.2 vti(82) bj 2015 opgehaald en eerste kilometers gemaakt. Dit motorblokje verbaasd me echt in positieve zin. Rijdt echt een stuk volwassener als de inhoud van de motor doet vermoeden. Zelfs zo, dat je denkt op snelheid voldoende vermogen over te hebben. Merk wel dat dit blok anders reageert dan mijn vorige auto, grande punto met 4 cylinder. Trekkracht onderin is wat karig maar ga morgen naar Vtune in Huizen voor een andere chip en volgens zeggen zou dit een duidelijk verschil moeten maken, ben benieuwd. Heb meteen een vraagje: Ik heb de typeaanduiding inmiddels verwijderd van de achterklep, geen probleem.Ik heb begrepen dat het ds logo aan de voorkant ook geplakt is maar krijg deze er niet echt soepeltjes af. Dealer kon mij helaas niet vertellen of deze volledig geplakt zit of ook met palletjes door de bumper, iemand? Wil ook nog de brede chrome lijsten onderop de deuren verwijderen, wederom geen uitsluitsel van de dealer over de motagewijze hiervan, hoogstwaarschijnlijk met tape geplakt. Eibach veren zijn onderweg en 17 inch velgen liggen klaar. Als er behoefte is naar mijn ervaring na het chippen laat ik het graag weten.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 25 april 2017 11:31 PM
  [ # 1 ]

Hoi, leuk te lezen dat je auto nu al bevalt. Ben benieuwd of de chip inderdaad merkbaar iets doet bij een 1.2 vti. Wat het logo op de neus en de chromen zijstrips betreft: die zitten geplakt. Wellicht helpt het als je de boel wat warm stookt met een föhn.

Profiel  
 
RonT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 15-04-2017

Gepost: 26 april 2017 05:56 AM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de tip, zal idd de föhn erop zetten.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 26 april 2017 10:34 AM
  [ # 3 ]

Ik neem trouwens aan dat je de DS3 hebt met de vorige neus, de Citroen-neus. Want in de nieuwere DS-neus zit het embleem ietsje verdiept in het voorfront. Dat zit ook gewoon geplakt, maar dan houd je een rechthoekige ‘kuil’ over, wat natuurlijk geen gezicht is. cheese

Profiel  
 
RonT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 15-04-2017

Gepost: 27 april 2017 06:02 PM
  [ # 4 ]

Nee hoor…tis de vorige neus dus ga morgen ff aan de slag. Ben via de monteur van Vtune, echte vakmensen overigens, wel te weten gekomen dat deze motorblokjes gevoelig zijn voor olie “zweten”. Ook mijn exemplaar heeft het en volgens zeggen moet hij de eerste nog tegen komen die het niet heeft. Is hier toevallig al eens iets over gepost bij jou weten?

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 27 april 2017 09:59 PM
  [ # 5 ]

Niet dat ik weet. Als je zoekt hier op het forum kom je genoeg tegen over olie zweten, alleen niet bij de 1.2 VTI-blokjes. Bovendien: als ie olie zweet is niet erg, als ie maar geen olie lekt bleh

Trouwens wat dat neusembleem betreft: ik las in een oude post dat onder het frontembleem aanzienlijk meer lijm zit dan onder de letters op de achterklep. Gaat er wel af, maar je hebt wat meer geduld nodig smirk

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 27 april 2017 10:07 PM
  [ # 6 ]

Trouwens, is er na het tunen een merkbaar verschil?

Profiel  
 
RonT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 15-04-2017

Gepost: 28 april 2017 06:11 PM
  [ # 7 ]

moet eerlijk zeggen dat nadat ze de chip hadden geplaatst en ik voor een testrit naar buiten werd gestuurd ik wel direct merkte dat hij onderin soepeler is. Bij laag toerental gas geven gaat wat gladder zeg maar. Ook optrekken ..het zelfde verhaal. Optimaal rendement van de tuning heb je na 2 a 300 km pas. Schijnt dat de electronica alles moet inlezen en dit heeft tijd nodig, aldus Vtune. Zal uiteraard geen racemonster worden maar dat was ook niet de bedoeling, de verbetering qua souplesse is voor mij al een enorme plus. Zeker gezien de prijs, 250 euro, een welbestede investering. Computer kan altijd worden uitgebouwd en overgezet worden in een andere auto, herprogrammeren kost dan 150 euro.

Profiel  
 
Vyper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 08-04-2017

Gepost: 28 april 2017 06:20 PM
  [ # 8 ]

Heb je een powerbox laten plaatsen dan?

Profiel  
 
RonT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 15-04-2017

Gepost: 28 april 2017 06:45 PM
  [ # 9 ]

hallo Vyper,

Goeie vraag….tis in ieder geval een externe chip. Hoorde de monteur iets zeggen over een “piggyback”. Kijk anders ff op de site van Vtune.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook