Reilen en zeilen andere Xantia 2.0I 16V Break (update)
guzziman
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 476
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 29 april 2017 02:10 PM

Wie heeft er informatie over de auto met kenteken 28-DG-XF?
Ik heb deze gekocht en ben de 4e eigenaar.

 

Profiel  
 
guzziman
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 476
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 29 april 2017 08:08 PM
  [ # 1 ]

In de auto vond ik zojuist een rekening uit 2013 voor, ik vermoed, de 2e eigenaar. Het adres was in Apeldoorn. Dit kan kloppen want de persoon waar ik de auto van heb overgenomen heeft de auto 2 of 3 jaar gehad. Ik zal volgende week eens naar Apeldoorn bellen.

Profiel  
 
Menno
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1272
Geregistreerd: 29-07-2003

- 2CV AZ-A
- Xantia 2.0i 16V SX AL4
Gepost: 01 mei 2017 04:08 PM
  [ # 2 ]

op zomoto zie je de eigenaren ( 9 in totaal ) meer specifiek ,...
Wel raar dat er daar op dit kenteken een Xsara uitrolt.

Xantia 2.0i 16V SX AL-4 ‘99 & 2CV AZ-A ‘68 & Peugeot 2008 1.2 Allure automaat ‘17
-> C5club.nl <-

Profiel  
 
guzziman
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 476
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 01 mei 2017 05:05 PM
  [ # 3 ]

Nooit van deze site gehoord. Heb even gekeken, maar vermoed dat er ook enkele tussentijdse “garagebedrijven” worden aangegeven.

Profiel  
 
Menno
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1272
Geregistreerd: 29-07-2003

- 2CV AZ-A
- Xantia 2.0i 16V SX AL4
Gepost: 01 mei 2017 06:49 PM
  [ # 4 ]

Ja dat klopt , staat er ook netjes bij als het een bedrijf betreft, zo kan je mooi zien of de auto lang te koop heeft gestaan Wink

Xantia 2.0i 16V SX AL-4 ‘99 & 2CV AZ-A ‘68 & Peugeot 2008 1.2 Allure automaat ‘17
-> C5club.nl <-

Profiel  
 
guzziman
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 476
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 21 december 2017 01:37 PM
  [ # 5 ]

Hallo luisteraars,

Hierbij even een update van deze Xantia.
Ik heb haar nu een half jaar in bezit en ongeveer 8000 km mee gereden. De auto is van 1999 en had bij aankoop 216.000 km afgelegd. Mijn vorige exemplaar was een jaar jonger, maar had er al meer dan 3 ton opzitten en begon wat kwalen te krijgen. Toch heb ik daarmee 80.000 km fijne km achter de rug. Vandaar op zoek gegaan naar een vergelijkbare. Deze heeft lichtmetalen velgen, ook een keurig interieur, een goed werkende airco en de achterruitverwarming doet het ook.
Ik mis wel de regensensor in de voorruit en de cruise control, dat dan weer wel. Dat de ruiten achterin met de handslinger moeten worden bediend stoort niet. Tijdens alle gereden km heb ik geen olieverbruik of vloeistof lekkages ontdekt. Wel een lekkage in de achterklep, maar dat was een kwestie van het plastic deel voorzien van extra kit.
Onder het frame van de bestuurdersstoel zit een verhoging waar mijn meisje wel blij, voor mij is het gewoon een auto met een iets hogere instap. We worden (gelukkig) ouder.
Enkele weken geleden kon ik van een forummer 2 elektriche stoelen van een XM overnemen, ik hoop die er in het voorjaar zelf in te kunnen zetten.
De achterklep sluit niet altijd met de centrale vergrendeling. Een paar keer met de AB open en dicht doen, dan hoor je hem plotseling met een hardere klik wel meegaan. Ik hoop dat het komt door een slechte verbinding van de bedrading bij het scharnierpunt. Ook op het to do lijstje.
Voorlopig ben ik zeer tevreden met de aanschaf. Ik blij weer een break te hebben. Hopelijk kan ik daar weer een jaar of 4 mee vooruit.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1246
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 21 december 2017 02:47 PM
  [ # 6 ]

ja fijne autos die Xantia breaks. 
het beste kun je dat mechaniekje van de achterklepsluiting vervangen of openmaken en smeren. Zit boordevol mat oud hard vet en wil daarom niet zo graag meer. Ook motortje in dat zwarte doosje even olien, doorspuiten/spoelen met WD40 helpt goed. Officiel kan het niet open maar opensnijden met een mesje gaat prima. daarna dichkitten en tape erom heen.

als je de achterklepbekleding loshaalt zie je hem zitten , zit met 2 schroeven vast.

zie mijn draadje onder de jouwe pagina 36

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
guzziman
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 476
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 21 december 2017 02:56 PM
  [ # 7 ]

Die zit zeker achter die plastic plaat die nu net goed vast zit?

Profiel  
 
Breeze
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1035
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 21 december 2017 05:12 PM
  [ # 8 ]
guzziman schreef:

De achterklep sluit niet altijd met de centrale vergrendeling. Een paar keer met de AB open en dicht doen, dan hoor je hem plotseling met een hardere klik wel meegaan. Ik hoop dat het komt door een slechte verbinding van de bedrading bij het scharnierpunt.

Het zit echt niet in de draadverbinding (helaas?). Bij mij werkt het al 8 jaar zo. In het begin servokastje vervangen en ook open- en weer dichtgemaakt. Dat laatste is een kl. klus en staat hier: Break achterklep: cv hapert/waterlekkage beschreven

guzziman schreef:

Voorlopig ben ik zeer tevreden met de aanschaf. Ik blij weer een break te hebben. Hopelijk kan ik daar weer een jaar of 4 mee vooruit.

Veel plezier ermee.

Adri

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1246
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 21 december 2017 11:21 PM
  [ # 9 ]

Servokastje is geen kl.klus. Kost je hooguit een half uurtje met uit en inbouwen erbij. Ga eens een startmotor vervangen bij een xantia. Das een kl.klus.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
guzziman
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 476
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 06 januari 2018 01:30 PM
  [ # 10 ]

Ik heb besloten te wachten tot er weer lekkage optreedt en de plastic plaat helemaal moet worden voorzien van een nieuwe kitlaag.

Profiel  
 
guzziman
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 476
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 02 maart 2018 10:45 AM
  [ # 11 ]

Gisteren bij JO de (proef)APK laten uitvoeren. Hopsakee, in 1 keer goed. We kunnen door tot april 2019!

Profiel  
 
Breeze
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1035
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 02 maart 2018 07:02 PM
  [ # 12 ]

Adri

Profiel  
 
guzziman
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 476
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 10 oktober 2018 05:07 PM
  [ # 13 ]

In juli van dit jaar toerde ik rustig over een landweggetje toen ik plots een flinke tik bij/tegen de linkerdeur hoorde. Geen idee wat het geweest zou kunnen zijn. Bij de eerstvolgende drempel viel, kloenk!!!, in 1 klap het raam naar beneden. Met het armpje uit het raam thuis gekomen. Het was lekker weer.

Een eerder topic gelezen en met behulp van de Engelstalige Haynes alle schroeven van de binnenbekleding gelost. Het hele paneel kunnen loshalen, rekening houdend met enkele “securing clips”. 

De ruit heb ik weer omhoog geschoven en een houtje voorkwam dat hij weer naar beneden schuift. Wat er allemaal echt loos is wist ik nog niet, maar er lagen losse kabels en onderin de deur een stukje plastic, met 2 sleufjes, van ca.  1 cm bij 0,6 cm. Dat onderdeel bleek te zijn gebroken. Besteld en reparatie uitgevoerd. De auto is weer waterdicht. Thnx voor alle input.

Profiel  
 
guzziman
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 476
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 10 oktober 2018 05:14 PM
  [ # 14 ]

Vandaag bij Johan O. langs geweest in Nieuw Vennep. De auto liep sinds gisteren niet goed, wisselend toerental. De bobinerail was volgens Johan hoogst waarschijnlijk de boosdoener. Een nieuwe kon hij binnen een half uur binnen hebben, dus met een half uurtje zelf sleutelen de rail incl. bougies vervangen.

km 231.879.

Als er niets tussendoor komt wil ik morgen de plastic plaat in de achterklep opnieuw kitten.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook