1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Basil’s Xantia naar CitroForum advies aangeschaft.
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 30 april 2017 04:25 PM

Hallo Omdat ik niemand in mijn omgeving heb als klankbord zou ik graag hier een poging willen wagen.


Inleiding
De afgelopen paar maanden heb ik een XM 2.0 Turbo te leen gehad en daarom met veel plezier in de kleine uurtjes hier het een en ander geleerd.

Ik ben opgegroeid en gewiegd door een BX, BX, Xantia daarna een Xsara Picasso, C5 en daarna een C3tje. Mijn ouders zijn nu even afgestapt naar een Lexus en nu ik de XM niet meer kan lenen, begint het toch te kriebelen. Heb de afgelopen maanden vanallerlei informatie opgezocht en mijn vriendin al verteld dat we naar de Collectie in Parijs een keer zullen gaan. Zij zelf zegt niet zoveel met auto’s te hebben maar ze kan haar haar glimlach niet ontkennen toen zij in het heuvelland toerde met de XM of even de snelweg oprijden.

Nu zit ik al een tijd te dubben of het toch mogelijk is een leuke spraakmakende citroen te rijden. Ik zit te kijken naar de line up van de afgelopen 10 jaar. Maar dat is meer omdat ik een beetje bang ben voor een gebrek aan kennis van zowel mijzelf als de huidige garages. Toen bijvoorbeeld die XM meer dan wat hydrauliek olie begon te lekken ging men toch wel zuchten.

Probmleemstelling
Nu is het zo deze zomer gaan we twee keer op vakantie. Beide keren zitten we te denken aan een auto te huren. Echter voor dat geld zou ook deze citroen Xantia van 650 euro aangeschaft kunnen worden. Ik heb succes verhalen hier gelezen en ook bij autoweek bij klokje rond over de Xantia. Die van mijn ouders meen ik me te herinneren, ging er toch steeds iets mis achter bij de vering en dat het stuur een keer niet reageerde op een rotonde. Maar goed dat zijn anecdotes en geen feiten.

Ik heb helaas nog geen kaas gegeten van de aanschaf van een auto laat staan een 2e hands auto.
Het liefste zou ik ook iemand willen betalen die het als hobby leuk vind om me bij te staan voor advies.

Nu is dit specifieke voorval zo dat de aangeboden Xantie 1 km van mij af staat.
En ik toch erg nieuwschierig ben.

Het betreft deze advertentie
http://ww3.autoscout24.nl/classified/300579374?asrc=st|as

De auto lijkt basic te zijn, zoals geen airco maar wel nieuwe banden, ik ben onzeker of de distributie riem meteen moet worden vervangen omdat ik verschillende verhalen heb gehoord over wanneer dat moet. Als deze het comfort heeft van een Citroen van weleer zou ik hem zo willen omarmen. Ik weet van de C5, Picasso en XM dat electronica niet persé heel goed functioneerd van een citroen op leeftijd. Alsmede dat een versleten koppeling ook parten kan spelen.
De auto is vaak van eigenaar verhandeld.

Met andere woorden verder onderzoeken? Zou deze auto met 1000 euro opknapbudget een vakantie Zweden en Frankrijk kunnen aandoen anno 2017?

Ieder advies is welkom.

Dit lukte niet als bijlage

De aangekochte onderhoudshistorie.
https://drive.google.com/file/d/0B4_1UDwIrt_Ca1Ftb2hKbW4tbW9sME5NMWR6WVp2LV9GN0c4/view?usp=drivesdk

Spoileralert
Xantia gekocht, uitgelicht door Menno, bekeken en ondersteund door Timo.
Verderop staat wat er is aangekocht voor een kleine 500 euro.

 

 

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 april 2017 05:34 PM
  [ # 1 ]

De distributieriem is 45000 km geleden gedaan volgens de advertentie. Die kan dus nog wel 60000 of 4 jaar mee.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 april 2017 05:40 PM
  [ # 2 ]

Heb ik één vraagje:  waarom zou je 1000 euro extra !!! in een xantia pompen terwijl je er eentje kant en klaar kan krijgen met airco !!! en db-riem gedaan voor 1500 euro ??

https://link.marktplaats.nl/m1158631125

Je ouders willen je vast wel fff afzetten in kollum yeah

P.s. een auto zonder airco: daar krijg je spijt van.!! Negeer fff de nog te komen opmerkingen als “hij heeft wel arko (Alle Ramen Kunnen Open…..)” en “dat heb je toch niet nodig !!” . Zeker als je die airco er toch bij kan krijgen voor dezelfde prijs.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 30 april 2017 06:36 PM
  [ # 3 ]

Ik zou inderdaad sowieso naar eentje met airco zoeken. Die Xantia van €650 is wel een nette auto voor het geld hoor, dat zeker, maar modellen met airco zijn ook gewoon prima te vinden. Zelfs voor dat geld wel. Hoewel ik de eerste serie Xantiae verreweg de leukste vind, zou ik misschien toch een latere aanraden omdat die vaak wat luxer zijn (m.u.v. hydractieve vering dan, mocht dat je veel uitmaken. Hydropneumatisch zijn ze natuurlijk wel allemaal Wink). Bijna elke Xantia van na ‘98 heeft airco, heel veel van daarvoor (pre-facelift) niet.
Qua betrouwbaarheid maakt het volgens mij niet zo veel uit. Elk type Xantia is wel betrouwbaar dacht ik. Volgens mij is het stuur rechtstreeks verbonden met de wielen bij een Xantia. Ik kan in elk geval uit ervaring mededelen dat je nog steeds kunt sturen als die hydrauliek uitvalt Wink. Dat zal in de praktijk trouwens niet zo vaak gebeuren. Of dat bij bv een XM met Diravi ook zo is weet ik niet. Daarbij zit de stuurinrichting dacht ik heel anders in elkaar.
Alleen een Xantia Activa is misschien iets minder betrouwbaar, maar als je comfort zoekt kun je sowieso beter geen Activa zoeken. Een Activa is nog steeds best comfortabel en heeft zeer goede wegligging, maar sommige onderdelen zijn zeldzaam en een normale Xantia schijnt comfortabeler te veren. Maar mijn eigen Activa heeft me gelukkig nog nooit laten staan.
Ik zou vooral een Xantia zoeken die niet ál te veel kilometers heeft (liefst <2 ton, hoewel een Xantia zonder al te veel problemen 3 ton moet kunnen halen) en vooral netjes onderhouden is. Die van Citroen23 hierboven lijkt mij inderdaad ook erg netjes. Als je een tweeliter vindt is dat leuk. Die motor heeft bij mijn weten geen nadelen t.o.v de 1.8 behalve dat ie in de wegenbelasting iets duurder is (bij een berline. Ik geloof dat dat bij een Break/station wel hetzelfde is). Verbruik is nagenoeg hetzelfde, je hebt wat meer vermogen en je hebt misschien een iets luxere uitvoering. Verder geloof ik dat de koppeling en versnellingsbak anders/iets fijner zijn, maar dat kan ik niet bevestigen. Desalniettemin zul je met een 1.8 16v niks tekort komen, want ook die zijn snel zat en rijden verder prima.
Succes met zoeken! Die Xantia die Citroen23 je hierboven heeft getipt is een leuke, maar schroom niet om zelf ook te zoeken natuurlijk. Er zijn meer vissen in de vijver Wink

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 30 april 2017 07:45 PM
  [ # 4 ]

Helemaal eens met citroen23.
Liever airco en een modernere 16 kleppen motor.
Onze 1.8 16V staat inmiddels op 310.000 km. En rijdt iedere dag nog zijn rondje Wink
Is nog eens best zuinig ook.

Mocht je hulp nodig hebben met iets te bekijken wat in de buurt van Roosendaal staat dan stuur maar een pb.

Succes!

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 30 april 2017 09:03 PM
  [ # 5 ]

Hartelijk dank al voor de vele reacties.

Ben er blij mee. Die 1000 euro is meer een budget gereserveerd voor als het nodig is om de auto van extra onderhoud te voorzien. Zo’n bedrag lijkt me een vuistregel om bij de hand te hebben wanneer je een 23 jaar oude auto aanschaft. Dus stel ik ga voor een Xantia van 1500,- dan nog wil ik zo’n bedrag achter de hand houden.

Mijn ideale scenario zou zijn dat we met een goedkope luxe citroen een goede ervaring hebben voor de komende 7 maanden en daarna kijken of dit een directie van vervoer is die bevalt. (De auto moet me een beetje in staat stellen om wat flexibiler te kunnen werken -lees: meer- en de vakanties wat goedkoper maken dan de huurauto’s die tezamen ook richting de 600 euro zullen uitvallen.

Ook bedankt voor het Activa advies. Ik vind het prachtige techniek en zou het graag willen ervaren, maar dat is weer extra obstakel wat betreft onderhoud (net nog hier op het forum gelezen over die nylon blokjes).

Ik zit aan het volgende stappenplan te denken.

1. Vragen of de auto beschikbaar is.
2. Toch even een kijkje doen (het is 10 minuten lopen) overdag met goed licht.
3. Rondje om de auto lopen en kijken of al het glaswerk nog dezelfde labels heeft (minder kans op ongeluk gehad?)
4. Enkele vloeistoffen bekijken; rem-, koelvloeistof, lhm en olie.
5. kijk of banden inderdaad nieuw zijn en niet op een plek erg versleten (uitlijning)
6. Met lampje naar uitlaat kijken.
7. Is met een citroen hydro goed te kijken of de vering het doet zoals met een gewone auto maar dan met de moter aan en even op de hoeken drukken?
8. In geval van testrit, eerst kijken of de motor koud is.
9. Bij eerste start motor geen blauwe tint bij uitlaatgassem.
10. Bericht terug bij Citroen forum?

Vervolgens met goed gevoel iemand met meer verstand van auto’s laten komen en betalen voor een inspectie.

Ik ga ondertussen ook dit lijstje toepassen op een xantia, zodat ik weet waar ik het allemaal moet zoeken.

http://ww2.autoscout24.nl/checkliste_gebrauchtwagenkauf.pdf

 

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 april 2017 09:24 PM
  [ # 6 ]

Mooi check lijstje very good Hou er rekening mee dat een automaat zoals deze 10% meer brandstof verbruikt.
Ik zie ook dat je gaat voor een luxe xantia .....bij voorkeur maar, een SX uitvoering (zonder airco) is alles behalve luxe maar daar staat tegenover dat het aantal kansen op evt. storingen weer afgenomen is !!
Nu begrijp ik ook dat die 1000 euro meer bedoelt is voor calamiteiten ACHTERAF. Kan best een leuke xantia zijn.  p.s. Let ook ff op de krikpunten nog recht staan cq in goede staat zijn !! zitten helemaal onderaan de a-stijl en de c-stijl. Uitlaat is eenvoudig te controleren: gelijk na het starten fff dichthouden met je hand of een doek. (en dan hopen dat er nergens anders rook onder de auto vandaan komt Mr. Green)

7. Is met een citroen hydro goed te kijken of de vering het doet zoals met een gewone auto maar dan met de moter aan en even op de hoeken drukken?’:  Ja,dat kan.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 30 april 2017 09:39 PM
  [ # 7 ]

Tja, Ik vind een xantia luxe als ik het vergelijk met de nu tijdelijke suzuki alto die ik rijd zonder Airco…

De auto zal waarschijnlijk ook enige tijd in Zweden gebruikt worden en daar is het ‘s zomers 25 graden… Raampje open en vroeger gingen we in de BX ook zo op vakantie naar Italië. Leuk is anders, maar de C3 van mijn ouders had zo vaak problemen met de Airco, doe mij dan maar de luxe van elektrische ramen.

Mijn collega op het werk is helemaal blij met haar Toyota Starlett… Ik snap de keus. Maar dan vind ik zo’n Xantia net wat meer “je ne sais qoui.”

Inderdaad de 1000 euro is wanneer het een miskoop is, die stop ik liever in de volgende auto.

Bedankt voor de tip over de krikpunten. Ook over het feit dat de motor niet een 16 klepper is.

Kollumm: Mooie auto, toch maar een vakantie Friesland van maken, zit in Maastricht.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 30 april 2017 09:57 PM
  [ # 8 ]
marcelka schreef:

Liever airco en een modernere 16 kleppen motor.

Er is toch weinig mis met een achtklepper? De latere zestienkleppers hebben iets meer pit natuurlijk (vooral in hogere toeren), maar een achtklepper (evt met airco) is voor zover ik weet toch ook prima?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 30 april 2017 10:24 PM
  [ # 9 ]

Merci Feije,

Sorry, misschien dat ik als leek een beetje voor de marketing ben gevallen en altijd die 16v overal zie staan.

Het liefste wil ik gewoon de auto die naar specificatie het beste in elkaar zit. Minste aan onderhoud nodig of dat nu inderdaad een 8 of 16 klepper is.

Misschien zie ik het verkeerd maar wat me wel aanspreekt is dat deze auto 18 jaar oud is en niet 23. Later in het productieprocess.

Ik ga nog een nachtje dromen, eens kijken hoe ik mijn vriendin een trip naar Friesland kan aanpraten.
Dankjulliewel, ben aan het genieten van dit process.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 30 april 2017 11:09 PM
  [ # 10 ]
Basilange schreef:

Het liefste wil ik gewoon de auto die naar specificatie het beste in elkaar zit. Minste aan onderhoud nodig of dat nu inderdaad een 8 of 16 klepper is.

Ik denk een zestienklepper omdat je daarbij de kleppen niet hoeft te stellen. Aan de andere kant denk ik dat een distributiewissel daarbij wel wat lastiger is (ivm twee nokkenassen). Maar heel erg veel zal het waarschijnlijk niet schelen (correct me if I’m wrong!). Je bespaart veel meer op onderhoud door gewoon eentje te zoeken die zo goed mogelijk is, of dat nou een acht- of zestienklepper is Wink. V6 lijkt me wel duidelijk duurder/lastiger in onderhoud, maar als je de motorkap daarvan open doet zie je dat zelf ook wel Laughing

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 30 april 2017 11:23 PM
  [ # 11 ]

Soms moet je werken onder het mom van KISS keep it simple stupid.

Zo’n V6 lijkt me ontzettend leuk, net zoals het activa systeem. Daarnaast lijkt me een Jaguar xjs met V12 ook heel leuk… Maar niet met dit inkomen en met maar een enkele auto beschikbaar.

Een reden om voor de 1500 euro Xantia uit Friesland te gaan is dat de APK tot 2 november dit jaar geldig is. Dat is heel prettig, ik heb ze gevraagd of de auto nog beschikbaar is.

Spannend.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 01 mei 2017 12:26 AM
  [ # 12 ]
Basilange schreef:

Het betreft deze advertentie
http://ww3.autoscout24.nl/classified/300579374?asrc=st|as

Die Xantia is van mij geweest, heb hem niet lang geleden verkocht met 133.000 kilometer op de teller. Redelijk wat aan gedaan. Automaat was boterzacht, reed echt heerlijk. Kan je er een hoop over vertellen. Wink

Overigens is dat een oude advertentie, hij staat nu bij een bedrijf.

https://link.marktplaats.nl/m1157333383



JR-XS-94 by Timo van Vuurde, on Flickr


JR-XS-94 by Timo van Vuurde, on Flickr


JR-XS-94 by Timo van Vuurde, on Flickr


JR-XS-94 by Timo van Vuurde, on Flickr

 

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 01 mei 2017 08:39 AM
  [ # 13 ]

Hey Timo,

Bedankt voor de reactie met de mooie foto’s.

Ik zie dat hij in 2016 vaak verhandeld is, heb jij er een theorie over van wat er precies mee gebeurt is?

In je foto’s ook op Flickr lijkt de auto met veel liefde verzorgt. Wat was de reden dat je hem weg hebt gedaan met 133.000 (Ik vermoed dat het antwoord ligt op het lijstje auto’s dat je hebt in de handtekening).

Toen jij de auto had wanneer is dan de distributieriem vervangen ervoor of erna?

En de hamvraag. Hij is nu veel verhandeld maar wat zou je er nu voor geven/vragen?

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 01 mei 2017 10:28 AM
  [ # 14 ]

Exact die reden inderdaad. Laughing

Ik heb zeker een theorie waarom die in 2016 meerdere malen van eigenaar gewisseld is. Ik heb hem in de zomer van 2016 gekocht van een jongen van 18 die de Xantia nog niet lang geleden had gekregen van zijn oma omdat zij niet meer durfde te rijden. Hij kon alleen de vaste lasten niet opbrengen dus had vrij snel een Polo gekocht die goedkoper was in de lasten.

Ik heb de Xantia in november 2016 verkocht aan een jongen die in de zomer in een oude Mini Cooper rijdt maar die vanwege de oldtimerregeling verplicht op stal moest. Die had dus een winterauto nodig. Met deze jongen heb ik nog regelmatig contact gehad als die vragen had over de auto. Zo weet ik dat die mij een keer in paniek benaderde dat er een gigantische plas olie onder de auto lag en “de motor zal wel in de soep zijn gelopen”. Bleek achteraf een ingescheurde carterslang, die is vervangen. Ook had de Xantia bij mij een doffe achterklep, dat is een Xantia kwaal. Hij heeft die klep geprobeerd te spuiten met één of andere plastic spray wat gigantisch is mislukt, dus die klep is lelijk. Maar een andere zilvergrijze achterklep vinden is niet moeilijk. Ook had ik de Xantia verkocht met zomerbanden, maar heeft deze jongen nieuwe winterbanden gekocht. Dikke kans dat die er nog op zitten.

Wat heb ik aan de auto gedaan? Ik heb de hemel opnieuw geplakt, die hing naar beneden. De achterlichten vervangen, die waren dof. Veerbollen vervangen en LHM ververst. Koelvloeistof met thermostaat vervangen (preventief, was niet stuk). Motorolie + filter vervangen, luchtfilter en bougies vervangen. Verder de auto van binnen compleet gereinigd en van buiten opgepoetst waardoor alle krasjes eruit zijn gegaan. De lak is op de achterklep na in hele nette conditie. Verder waren de contacten verkoold in het contactslot door ouderdom waardoor de aanjager van het interieur en de achterruitverwarming het niet meer deden. Dis is ook een Xantia kwaal. Hier een relais tussen zetten zodat de stroom niet meer via het contactslot loopt maar via een relais is de oplossing. Ik heb dat al bij meerdere Xantia’s moeten doen, zo ook bij deze. Verder nog wat kleine dingen.

De distributieriem is voor mijn tijd vervangen, de factuur zat er bij in de auto. Was bij 88.000 in 2013.

Dan antwoord op je hamvraag, dit is vrij simpel: wat de gek er voor geeft. Ik heb hem voor minder verkocht dan waarvoor die nu te koop staat, maar bij een autobedrijf betaal je vaak toch iets meer omdat die er ook wat aan wilt verdienen voor z’n bedrijf, wat z’n goed recht is natuurlijk.

Als afsluiter nog één ding, ik zie op de foto’s denk ik nog een mankement wat die bij mij ook had. Toen de nieuwe eigenaar hem bij mij ophaalde wilde de kont niet meer omhoog komen. Bij de hoogteregelaar achter dit een plastic stangetje met rond kommetje geklikt op een rond stalen balletje van de hoogteregelaar. Door ouderdom lubbert dit plastic kommetje wel eens uit en schiet los van het balletje. Dat gebeurde ook toen de nieuwe eigenaar wilde wegrijden bij mij, Ik heb toen het kommetje weer vastgeklikt en geborgd met een tywrap zodat het weer vast zat en functioneerde en helemaal uitgelegd aan de nieuwe eigenaar hoe je dat palletje vervangt, is nog geen 5 minuten werk en kost rond de 5 euro. Maar op alle foto’s in de nieuwe advertentie die ik plaatste staat de Xantia met de kont op de grond waardoor ik vermoed dat hij hem nooit vervangen heeft en die nu weer is losgeschoten. Dus als je gaat kijken speel een keer met de hoogteregeling. Mocht alleen de neus reageren en de kont stug op de grond blijven liggen is het inderdaad dat palletje.

Ook al staat er in de advertentie “Auto heeft geen gebreken”, neem dit met een korreltje zout en let goed op. Die beste mensen hebben vaak geen idee.

Verder was deze Xantia nog compleet roestvrij in de dorpelhoeken, ook een Xantia kwaal. Hieronder een foto van een andere Xantia die bij onze loods staat hoe het ook kan zijn. Ik ken iemand die bij bovenstaande blauwe Xantia automaat heeft gekeken die citroen23 post, bij deze blauwe Xantia is die hoek wel verroest. Diegene heeft die Xantia ook om deze reden laten staan.


Rusty Xantia Break by Timo van Vuurde, on Flickr

Het is een heel verhaal geworden inmiddels, maar ik hoop dat je er wat mee kan. Mochten er nog vragen opborrelen.. Wink

Mocht je het fijn vinden wil ik ook best mee als je gaat kijken bij de JR-XS-94. Laat maar weten tegen die tijd Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 01 mei 2017 03:32 PM
  [ # 15 ]

2 liter met 68k op de klok ,... Wink

https://link.marktplaats.nl/m1158973415

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
 
1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook