5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
Basil’s Xantia naar CitroForum advies aangeschaft.
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 mei 2017 09:42 PM
  [ # 61 ]

Ik heb een 2 liter break uit 1996 en die heeft echt geen hydravtief en een indentieke gesloopt ook zonder.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 mei 2017 11:23 AM
  [ # 62 ]

Nog eens terugdenkend, mijn zwarte 2 liter uit ‘97 had het ook niet. Was ook een late type 1.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 mei 2017 11:36 AM
  [ # 63 ]

Type1 2.0i 8v : hydractive, standaard.
Type1 2.0i 16v: geen hydractive standaard

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 14 mei 2017 12:54 PM
  [ # 64 ]

Basils Xantia is een 2.0 8v Wink. Die had het blijkbaar ook niet meer standaard toen de 16v kwam.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 16 mei 2017 12:13 PM
  [ # 65 ]

Hartelijk dank voor het meedenken en het ontwarren van de verwarring.

Och het gaat inhouden dat bollen vervangen makkelijker sneller en goedkoper gaat worden.

Ondertussen heb ik mijn bijbel binnen

IMG_20170516_120815775_HDR

Kan iemand mij het rijgedrag, ofwel het verschil in rijgedrag uitleggen in persoonlijke termen*, tussen een Xantia met en zonder Hydractief?

Moet ik het me meer voorstellen als een BX?

*Beleving ipv techniek.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 mei 2017 05:23 PM
  [ # 66 ]

Hydractief ie erop gericht om de wagenhoogte onder alle omstandigheden gelijk te houden.
Een auto die ermee is uitgerust zou dus o.a. niet moeten “rollen” in bochten.

Een auto zonder hydractief doet dat wel.

Profiel  
 
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 16 mei 2017 09:47 PM
  [ # 67 ]

Helaas ik mocht mijn vorige bericht niet wijzigen.

Heb vandaag wat rondgebeld voor goedkopere LHM hier in Limburg en net over de grens in België.

Kan het niet goedkoper vinden op locatie dan 14 euro per liter.

Online kan ik de Total vinden voor 8.50 per liter. Dat lijkt me redelijk plus 5 euro verzendkosten maar aangezien ik de olie toch wil vervangen komt het uit op minder dan 45 euro voor 5 liter.


Nu ben ik ook 5L voor incl verzenden 30 euro tegengekomen: https://goo.gl/v8T8xU

Is dit een evengoede keus? Of is niet iedere LHM gelijk geschapen?

Alsmede eerst bollen vervangen of eerst vloeistof en dan bollen? Zodat je de nieuwe bollen niet besmet met de oude vuilere olie?

 

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 16 mei 2017 10:07 PM
  [ # 68 ]

LHM is LHM, dus dit is prima! En verder maakt het niet heel veel uit wat je eerst vervangt. Je tapt de olie af dus wat er overblijft in de bollen is nihil. Maar waarschijnlijk gebeurt het vervangen toch gelijktijdig Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 16 mei 2017 10:31 PM
  [ # 69 ]

Ik heb d&o also bericht dit weekend, maar nog geen reactie, toch morgen even bellen. Ze lijken inderdaad het goedkoopst. Straks het juiste aantal bollen in de kofferbak en LHM. Daarna kom ik graag richting Apeldoorn met meer vlaai. Ik wacht even de beurt of zodat er niet onnodig met de distributieriem wordt gereden.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 16 mei 2017 10:48 PM
  [ # 70 ]

Vergeet niet je remmen even te ontluchten na verversen LHM ....
Daar blijft anders hoop oude LHM zitten

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 16 mei 2017 11:23 PM
  [ # 71 ]

Is bekend.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 17 mei 2017 10:21 AM
  [ # 72 ]

very good

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 17 mei 2017 12:49 PM
  [ # 73 ]

Hallo,

Eerste ochtend echt handen vuil maken, om te beginnen, denk ik dat iedereen die aan zijn auto kan sleutelen tevens een volleerd Yoga instructeur is.

Goed, Ik heb een hoog bijgeluid wanneer de interieur ventilator blaast. Eens kijken of daar wat aan te doen is.

Bij mijn Xantia gaat het makkelijk want er zit geen matje onder de rechterkant van het dashboard.

IMG_20170517_115933858_HDR

Geen matje dus lekker makkelijk. Althans een vierde schroefje leek onmogelijk om aan te komen, kreeg er zelfs geen bitje tussen maar het plastic/rubber kon je een beetje induwen.

Mijn vriendin gaat met vilt een matje maken maar als iemand er nog een heeft liggen ik koop het graag over.

IMG_20170517_122336875_HDR

Zo kwam ie eruit. Beetje stoffig maar helaas geen losse blaadjes.

IMG_20170517_122431963_HDR

Zag er ook schoon genoeg uit.

IMG_20170517_123023424

Nog netjes gebalanceerd, er zit een lichte klik in maar verder draait it zonder iets aan te raken.

Maar zodat het even zelf te aanschouwen en beluisteren is:


Ik heb ergens gezien dat je hem even kunt aantikken maar ik heb zelf wat ervaring met computerventilators, deze draaien altijd nog even uit. Hier niet het geval. Is het mogelijk om het zaakje ergens te smeren? Ik vermoed dan ergens net onder de motor bij de kogellager?

Bedankt voor het meedenken. Ik ga mijn zonnegroet ondertussen oefenen.


Waarom zijn deze dingen zo duur?
http://www.ebay.ie/sch/i.html?_pgn=1&_sop=16&_ftrv=24&isRefine=false&_nkw=xantia blower

 

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 mei 2017 12:59 PM
  [ # 74 ]

Misschien nieuwe lagertjes?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 17 mei 2017 03:00 PM
  [ # 75 ]

Krijg steeds een foutmelding bij het willen wijzigen van mijn vorige post.

Ventilator geolied in het bovenste gedeelte van de behuizing en hij maakt na even indraaien minder lawaai maar het zijn nog wel een paar versnelde tikjes. Maar met een 3 paar kussens en een deken een matje geïmiteerd. Dat gaat er nu komen.

Ook even de tijd genomen voor het speaker systeempje. Ze lijken het allemaal te doen op de linker tweeter na. Ik dacht verwissel ze even met elkaar om te zien of het de speaker is of de bekabeling, maar ik kreeg hem niet los, de zon scheen op de voorruit. Das iets voor vanavond.

Nu even naar de action voor vulling om een matje te maken.

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook