Citroen 2cv6 club NK-25-KN. Wie kent de eigenaar?
Bas van Weert
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 20-06-2006

Gepost: 09 mei 2017 09:12 PM

Geachte forumleden.

Afgelopen zaterdag liep ik tijdens het bezoek aan Citromobile tegen onze oude eend aan. De auto is door mijn vrouw in 1995 van de broer van de overleden eerste eigenaar gekocht en had toen 5000 kilometer gelopen. Omdat mijn vrouw een baan kreeg waarvoor ze wat verder weg moest hebben de eend opgeslagen en uiteindelijk in 2003 verkocht aan Sander Aalderink.

Toen ik de eend afgelopen zaterdag weer zag leek het me leuk de historie van de afgelopen 14 jaar te reconstrueren.
De eerste eigenaar heb ik na diep graven in mijn geheugen weer boven tafel kunnen krijgen en de mensen vonden het leuk na 22 jaar te vernemen dat de 2cv van hun overleden broer en zwager nog steeds onder ons is.

Het betreft een 2cv6 club in de kleur gris Cormoran. De achterklep kon destijds tot het dak open (een optie). Het kenteken is NK-25-KN. Aalderink heeft er destijds de rechthoekige koplampen afgehaald en ronde gemonteerd. De auto is in juli 1985 afgeleverd door garage Peeters in Hapert en had/heeft prachtige beige bruine bekleding

Je vraagt je natuurlijk af waarom ik geen briefje achter de ruitenwisser heb gestopt. Toen ik dat wilde doen was de auto verdwenen.

Ik hoop dat iemand me aan info kan helpen zodat ik een leuk verhaal voor mijn eigen Citroarchief kan schrijven.

Met vriendelijk groet,

Bas van Weert

ID 19B 1966
2cv6 1986
CX 22trs 1987

Profiel  
 
75-amitolee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 16-07-2008

Gepost: 10 mei 2017 03:48 AM
  [ # 1 ]

Auto is nog altijd in onderhoud bij Sander en is van een liefhebber in Purmerend.

Eigenaar is lid van 2Cv club-nl en schrijft ook voor clubblad Wijzer (pag 20 en 21 in het maart 2017 nummer) ze komt regelmatig op Terschelling en de auto heeft als koosnaam Brigitte

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook