4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
ErikV’s CX 2200 ‘76 - Madame Pyrénées
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 juni 2017 10:13 AM
  [ # 46 ]

Hoor je wel de ‘klik’ van het relais als je de sleutel omdraait?
Ik heb een keer gehad dat m’n startmotor gewoon dood was, maar een andere keer was een kabeltje los.
Vanaf de startmotor loopt een dikke kabel naar de accu. Parallel naast die kabel zit een kleine schakeldraad met een stekker, via die kabel stuur je de startmotor vanaf je contact. Mogelijk zit dat stekkertje los.

Anders even juist dat stekkertje losnemen, en controleren met je multimeter of je startmotor wel signaal krijgt zodra je sleutel omdraait.
Door de stekker zelf op de accu te zetten gaat je startmotor draaien, dus die kan je ook eenvoudig testen op werking.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 24 juni 2017 10:16 AM
  [ # 47 ]

En toen waren we uitgehobbyed.

Doorgegaan met lampen omdat ik geen sjoege kreeg van de motor maar wel de accu…groot licht check: kortsluiting, bak rook, knop vast gesmolten, net op tijd accu losgerukt..


broken

Veni vidi zweefti

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 juni 2017 10:29 AM
  [ # 48 ]

Ah, dat is een veel voorkomend probleem. Bij veel auto’s wordt een relais schakeling ingebouwd om de schakelaar te ontzien. Overigens wordt die dan nog steeds wel wat warm, maar je trekt niet het volle vermogen door de schakelaar.

Je kan het zelf uitwerken hoe te doen, in LCER is een keer verschenen hoe het moet, of je koopt gewoon een plug and play setje zoals dit:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 24 juni 2017 11:17 AM
  [ # 49 ]

Ja was ermee bekend dat het kon gebeuren, alleen niet dat het zó snel zou gebeuren.

Ach ja..zootje demonteren, draadboom vervangen,en dan zo’n kit er tussen bouwen. Dank je!

Al lang blij dat het nu gebeurd is, en niet tijdens het rijden.

Veni vidi zweefti

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 25 juni 2017 12:37 AM
  [ # 50 ]

je kan mij veel vertellen, maar hier is meer aan de hand dan een kapotte schakelaar.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43024
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 juni 2017 09:19 AM
  [ # 51 ]

Precies! Normaal: de schakelaar fikt uit, vrijwel alleen bij een serie 2. Abnormaal: de bedrading fikt af… hier klopt iets nie….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gepost: 25 juni 2017 09:33 AM
  [ # 52 ]

Ja ik heb het er gisteravond over gehad met Leontien (Hydraulique) ,en die vond het ook bizar hoe snel het was gegaan (seconde of 10) , en hoeveel ‘schade’ er is. Schakelaar, behuizing, draadboom, het moet vervangen worden. Ze dacht dat in de schakelaar moest zitten, met misschien wat slecht beunwerk in het verleden..

Weet wel dat ik het een en ander preventief ga vervangen..één keer mijn auto vol rook vind ik genoeg. downer

Veni vidi zweefti

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 25 juni 2017 11:52 AM
  [ # 53 ]

zo te zien heb je een groter probleem ! hoop voor je dat de sluiting in de schakelaar zit maar als ik die bedrading zie kan het toch ook nog meer wezen

Profiel  
 
Gepost: 25 juni 2017 12:16 PM
  [ # 54 ]

Ben ik ook bang voor; daarom besloten de scoop om voor de bouwvak klaar te zijn en in de vakantie te kunnen toeren laten varen.

Plan is nu het interieur strippen,en dan met iemand die er verstand van heeft schema nalopen en uitwerken, nieuwe bedrading trekken, en weer meteen het interieur netjes maken en opbouwen.

Veni vidi zweefti

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 juni 2017 12:30 PM
  [ # 55 ]

Succes! Ik heb zon beetje de hele santenkraam onder de motorkap aangepast. Heel goed te doen als je gestructureerd kan werken en geduldig bent. Ik heb tegenwoordig dim-, groot-, en mistlicht geschakeld met afgezekerde relais. Twee snelheden ventilators en electronische ontsteking dmv een hall gever. En de remblok slijtage indicatie verwijderd Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 01 juli 2017 11:10 PM
  [ # 56 ]

@ Nielsje: Ik ga er even serieus over nadenken. Heb de nodige informatie ingewonnen bij het magazijn vandaag; pro’s en con’s om het zelf te doen ga ik nog even afwegen…


Zoals ik al zei vandaag naar het clubmagazijn geweest voor onderdelen, en genoten van de mensen en de gezellige sfeer aldaar! Ik ben erg slecht met namen, sorry mannen.., maar ik wil de heren (en dames) die mij geholpen hebben met de onderdelen hartelijk bedanken voor hun tijd, en iedereen voor het beantwoorden van de grote hoeveelheid vragen van mijn kant! Ik ben nieuw in de CX-wereld, en moet de specifieke dingen aan en van de auto nog leren points


Kabelboom, schakelaars, behuizing, ashoes en choke-kabel..ik kan weer even vooruit Wink

 

 

 

 

Afbeelding Bijlagen
aankoopjes_1-7-17.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Veni vidi zweefti

Profiel  
 
Gepost: 18 juli 2017 12:27 PM
  [ # 57 ]

Afgelopen weekend een ‘nieuw’ interieur opgehaald in Frankrijk, in de omgeving van Saint Renan. Een flink stukje torren, maar het was het waard! Very Happy Een warm welkom, geweldige omgeving, en erg fijne behulpzame mensen! Het interieur was net zo goed als op alle foto’s, wat vlekjes van vuile handen, maar dit is weg te werken. Verder geen scheur, alle toebehoren; perfect cool smile

De man vroeg of ik nog meer onderdelen nodig zou hebben, want behalve het interieur had de man ook nog diverse andere onderdelen liggen! Altijd mooi! Dus binnenkort nog een lijstje maken, en deze worden nog nagestuurd aangezien hij deze niet zo op locatie had liggen. Dus hier komen ook nog wat updates van.

Maar naast een fijne welkomst en fijn babbelen in gebrekkig Engels en Frans, had de man ook nog twee geweldige projecten staan die geen woorden nodig hadden. Een mooie CX GTI, en een briljante SM. Beide waren naar de woorden van de man nog niet helemaal klaar…ik kan alleen maar gokken hoe het eindresultaat zal zijn. We gaan er in ieder geval nog minstens een keer terug als de Madame een eind op scheut is Mr. Green

Deze twee dames wilde ik jullie niet onthouden, dus hieronder wat fotootjes voor de liefhebbers!


Warme ontvangst met een welkome bak koffie en nog ovenwarme rijstevlaaitje

 


Interieur netjes uitgestald bij aankomst

SM-restauratieproject


Kun je letterlijk van eten zo schoon..


En hier durf je niet te eten zo schoon..


CX GTI


 

Veni vidi zweefti

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 18 juli 2017 01:08 PM
  [ # 58 ]

Foto’s werken niet 3rd party photobucket

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Gepost: 18 juli 2017 01:15 PM
  [ # 59 ]

Apart? Tot nu toe hebben ze het altijd gedaan via Photobucket..Is hier iets in veranderd?

Veni vidi zweefti

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 18 juli 2017 01:27 PM
  [ # 60 ]

Ja zoals te lezen is op hun site , photobucket heeft recentelijk 3rd party hosting aangepast ...

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook