3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Schoksgewijs kort wegvallen/ hapering: bobine of 123?
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3528
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 20 mei 2017 12:47 PM
  [ # 31 ]

Kijk eens op deze web-site waar ze het voor een Harley Davidson uitleggen:

http://www.v-twinforum.com/forums/2160686-post43.html
Daar staat: Als de achterste cilinder in compressie staat staat de voorste in uitlaatslag, dat werkt, maar omgekeerd als de voorste in compressie staat is de achterste in de inlaatslag. Als je dan vonkt KUN je een backfire krijgen door de inlaat…...Dat wil je dus niet echt. Ook een niet gecomprimeerd mengsel kun je ontsteken.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 mei 2017 03:31 PM
  [ # 32 ]

Ik heb wel eens gelezen dat 2CV bezitters een Harley bobine prefereerden, maar ik begrijp dat zoiets niet gaat werken.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 mei 2017 05:19 PM
  [ # 33 ]

Ik heb dat artikel nog eens doorgelezen, maar er staat dat de meeste Harleys met carburateur wel dual fire hebben en dus wasted spark.

With the exception of the new Twin-Cam 88 and late model Sportster 1200 engines, all carbureted Harley-Davidson® engines have been dual fire. A single coil winding with two high voltage output terminals fires the spark plugs on both cylinders simultaneously.

 

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 20 mei 2017 10:23 PM
  [ # 34 ]

Vanaf 1968 heb ik Harley gereden. 1200 zijkleppers en 1200 kopkleppers (knuclehead en panhead). Al deze motoren hadden een bobine waarvan de spoelen in teer zaten. De uiteinden van de secundaire wikkeling werd op beide bougies geprikt. Die dus gelijktijdig vonkten.
Het kwam wel eens voor dat er geen vonk meer was. Dan was niet de wikkeling doorgebrand, maar de bougiekabels met koperen kern kregen geen contact meer met de ijzeren punten in de bobine die de uiteinden van de secundaire vormden. Als dat op vakantie in het buitenland gebeurde was dat flink klote. Ik heb een aantal malen in Frankrijk en Spanje zitten zweten om die kabels er weer goed geleidend in te wurmen.
Wij ontdekten dat de bobines van oude eenden met een 6 volt systeem het geweldig deden op de Harleys. Het verhaal is dus andersom dan hiervoor werd beweerd. Als ik naar het buitenland ging met de motor werd een eendbobine met isolatieband tegen het frame geplakt. Nooit een probleem met die eendbobines en ze trokken een lagere stroom dan de originele bobines. En dat is prettig met een dynamo die maximaal 75 watt kon leveren.

Rinus

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook