Verwarming luchtmonden nog steeds niet optimaal .
mardan811
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 09-11-2013

Gepost: 20 mei 2017 10:00 AM

Na het vervangen van distributieriem en waterpomp geeft de verwarming op automatische stand bijna geen lucht meer door de luchtopeningen . Reeds andere waterpomp erop en nieuwe verwarmings radiator en nieuwe thermostaat ,is het nog steeds hetzelfde resultaat . Ook vloeistof vervangen en weer ontlucht en nog steeds geen goede verwarming op automatisch en geen of bijna geen luchttoevoer .
Op de manuele stand gaat de aanjager wel heel hard en komt er boven,midden en onder wel veel lucht uit de ventilatie openingen . Ook bij het in achteruit schakelen blaast hij ook minder dan voorheen !
Dit heeft alles al wat geld gekost aan opzoekingen daarom mijn vraag naar iedereen heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
Weet iemand trouwens hoe de automatische verwarming word aangestuurd , sensoren of software unit ergens ?
Het is een Citroen C4 grand Picasso Exclusive 2.0 HDI 6 traps automaat van 2007 .

Nogmaals dank iedereen .

Mvg

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 20 mei 2017 09:16 PM
  [ # 1 ]

Dit klinkt als lucht, ik heb mijn koelvloeistof vervangen en ook alles erg goed moeten ontluchten, ik heb dat gedaan rijden met de kachel op 28 en dan op een gegeven moment werd die goed warm weer alles ontlucht en bijgevuld.

Ik lees het zo dat je ventilator eigenlijk niet goed blaast of aangestuurd word, er zit een sensor op je dasboard en je buitenspiegel en ik denk ook bij de uitblaas opening en dat tie zo aangestuurd word, misschien op service citroen os kijken hoe het verwarmingsysteem in elkaar zit.

Je kan een gratis aacount aanmaken en dan met je vinnummer je hele auto in tekening zien met de onderdelen en artikel nummers.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook