Voorstellen Roger AKA creative20 avec un Citroen DS5 200PK
Roger aka creative20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 21-05-2017

- DS 5 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 21 mei 2017 10:58 AM

Hallo,

mijn naam is Roger, petrolhead, inmiddels de 50 gepasseerd en, omdat ik een auto wilde die wat meer bij mijn leeftijd paste (ahum), sinds enige maanden in het bezit van een 2012 DS5 1.6THP met 200PK. Lage KM stand en als nieuw, zilvergrijs met zwarte 19” cairns velgen. Het interieur is bordeaux rood, horlogebandmotief Smile. Verder alles d’r op en d’r aan, grootlicht is van het type halogeen, gelukkig, wat een spuit licht. Zo goed verlicht krijg je het niet met een Xenon lampje. Heb eerder een Citroen Xantia gehad. Verder bestaat mijn owners lijstje uit: Honda Civic 1.3, Renault 5 Alpine Turbo, Renault 5 Turbo 2 (middenmoter Smile), Mazda MX-5, Alfa Romeo 145, Audi TT Quatro Roadster 225 PK, Alfa Romeo GT, Volkswagen Scirocco 2.0 en nu dus de DS5. De DS5 gekozen met name voor zijn uiterlijk, de aflopende daklijn, maar ook zijn interieur, bij toekomstige keuzes / voitures zal het lastig worden dit te overtreffen. Of ik na 4 maanden en 12.000 KM verder tevreden ben….? Een mager 6-je, kan dus beter, de wegligging is prut met peren (eerlijkheid gebied te zeggen dat ik hem natuurlijk niet mag vergelijken met eerdere wagens die ik gereden heb, maarja, dat doe je automatisch toch, hopenlijk went het), de motormanagementmeldingen vliegen me om de oren. Druk brandstofpomp, koelvloeistofpomp Turbo, en vandaag weer een, dus dat wordt even afwachten wat dat nu weer is geweest. Auto is net terug van de dealer in Alkmaar, garantie beurt (van Zwienen, nette en prettige zaak) omdat ze er in Helmond (Driessen) met de pet naar gooide. Maar goed, de storing aan de rechts achter bandenspanningssensor is na het vervangen van de sensor niet verholpen, storingen blijven om de < 100KM terugkomen. En ook heb ik nog een lastig kraakje wat opgelost zou zijn, maar nog steeds vrolijk doorkraakt….. grrrrrrrrrrrr. Krijgt dus een vervolg naar de dealer. Maar verder rijdt hij lekker, toch nog best pittig en heel erg comfortabel. Mods? Smile Yep, binnenkort komen er 2 gele H1 lampen in de grootlichtunits, gele folie over de mistlampen, er zitten alle rode stripes over de voor en achterbumper en dan volgt nog een zonneband, binnenzijde raam, zwart. Verlagen, domstrebes etc. zullen we maar niet meer aan gaan beginnen, je wordt wat ouder…. Sad. Ik hoop op dit forum zo nu en dan wat info te kunnen vergaren want er zal vast heel veel expertise bij de diverse gebruikers aanwezig zijn. Waarvoor alvast hartelijk dank.

Gegroet,

Roger AKA creative20.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook