Motorstoring Citroën C4 GP Blue HDi 120 Automaat
HGvM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-05-2017

Gepost: 22 mei 2017 04:21 PM

Sinds december 2015 in het bezit van Citroën met bovengenoemde kenmerken. De auto heeft al een lange lijst met klachten. Sinds de auto is aangeschaft ben ik minimaal 16 keer bij de garage geweest.

Sinds vorige week doet het volgende probleem zich voor. Tijdens het rijden op de snelweg lichten vanuit het niets het lampje motorstoring (oranje) en service (rood) op en verschijnt de melding “Storing versnellingsbak: Laat de auto repareren”. De auto gaat in een soort van noodloop en schakelt vervolgens nauwelijks. Het rijden op de snelweg is op dat moment geen pretje meer. De volgende dag gelijk naar de garage gegaan. Auto is uitgelezen en monteur kwam terug dat ze geen codes vonden waar ze iets mee kunnen. Auto gereset en onder protest weer meegenomen. Na 2 dagen dook wederom hetzelfde probleem op. Als de auto meerdere uren heeft gestaan gaat eerst het lichtje van de service uit en schakelt de auto weer normaal. Uren later gaat het lichtje van het motormanagement ook weer uit.

Vandaag de auto naar de Citroën dealer gebracht. Ik heb daar aangegeven dat ik met de directie in gesprek wil over vervanging van deze auto als de dealer niet in staat is om dit probleem op te lossen. Op dit moment blijft de auto daar staan en heb ik vervangend vervoer.

Heeft één van jullie forumgebruikers een idee wat de oorzaak van deze storing kan zijn?

Profiel  
 
HGvM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-05-2017

Gepost: 26 mei 2017 09:56 AM
  [ # 1 ]

Vervolg op mijn eerdere post. Garage heeft woensdag contact opgenomen en kwam met de mededeling dat er een nieuwe versnellingsbak in moet. Verzoek hiervoor ligt nu bij Citroën Nederland (vanwege hoogte reparatie/garantie bedrag).

Voorlopig rij ik nog even rond in vervangend vervoer.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 26 mei 2017 10:36 AM
  [ # 2 ]

Lijkt wel of de bak te heet wordt, of dat er iets specifieks in die bak te heet wordt.  Die EAT bakken zijn behoorlijk complex, dus wordt er dan een nieuwe of een revisie/ruilbak ingezet bij problemen en de bak naar Belgie gestuurd via Citroen in Frankrijk ( daar zit de europese service afdeling van Aisin, de fabrikant van de bakken). 
Op je stuk blijven staan voor de volledige garantie.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
HGvM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-05-2017

Gepost: 13 juni 2017 10:23 AM
  [ # 3 ]

Even een update:

Afgelopen vrijdag stond mijn auto na bijna 3 weken weer klaar om opgehaald te worden. Halverwege het naar huis rijden hoorde ik een vreemd geluid dat er eerder niet was. Aan het begin van de middag terug gegaan. Monteur is met mij meegereden en zei na 200 meter al dat het geluid er inderdaad niet hoort. Auto is de brug opgegaan en na 20 minuten is het geluid opgelost.

S avonds moest ik nog even met de auto weg. Na 200 meter gaan de lichten service (rood), motorstoring (geel) en melding motorstoring laat de auto repareren aan. Daarnaast ging de auto weer in de bekende noodloop en schakelt pas laat door naar de volgende versnelling.

Zaterdag morgen heb ik mij gemeld bij de plaatselijke Citroën dealer. De jongen aan de balie ging over tot overleg met de monteur. Hij kwam terug met de mededeling dat ik mij op maandagmorgen maar moest melden. Gelukkig had de dochter van de eigenaar zich bij het gesprek gevoegd en sprong net op tijd in.

Zij is in overleg gegaan met haar vader en gaf mij een vervangende auto aan met de mededeling dat haar vader maandag (gisteren) contact met mij zou opnemen. Helaas ook deze belofte is niet waar gemaakt. Ik heb enkele weken geleden mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Ik heb ze vrijdagavond weer op de hoogte gebracht van de laatste ontwikkelingen en voorgesteld dat zij overgaan tot ontbinding van de koopovereenkomst.

 

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4712
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 juni 2017 11:03 PM
  [ # 4 ]

Jeetje wat een vervelende situatie.. Ik heb geen idee wat de oorzaak van dit euvel kan zijn, maar ik hoop voor je dat het alsnog op een goede manier opgelost kan worden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 14 juni 2017 11:20 PM
  [ # 5 ]

Poeh, je hebt wel een maandagochtendmodel getroffen geloof ik… Lijkt me geen probleem in de bak zelf als die in zijn geheel vervangen is. Uiteindelijk zul je vast weer zien dat dit ergens een heel klein, lullig dingetje is, maar er dan maar eens achter te komen wat het is Rolling Eyes. Misschien een bug in de software of ergens een defect sensortje? Ik zou het ook niet weten hoor, maar zoiets lijkt me plausibel Confused. Sterkte ermee in ieder geval! Je koopt een nieuwe auto niet om hem altijd bij de garage te brengen…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook