Weer een Citroen
Leusdenaar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 16-05-2017

Gepost: 25 mei 2017 04:36 PM

Hallo, sinds 2 weken ben ik de eigenaar van een Xsara Break uit 2000. Is net de 200.000 km gepasseerd en kon de auto kopen voor een prikkie met APK tot januari 2018. Had hiervoor een Saab 9.5 Turbo Aero Estate uit 2003 en natuurlijk is dit niet te vergelijken met de Xsara. Maar de Saab toch maar verkocht gezien het forse benzineverbruik en overige kosten om de Saab rijdend te houden. Heb 2x eerder Citroen gereden (lease) en dat waren een Xantia en daarna een C5. Heerlijke auto’s en nooit problemen mee gehad dus vandaar weer een Citroen (geen lease want ben m’n baan kwijt en druk zoekende). Na 2 weken kan ik zeggen dat de Xsara uitstekend bevalt, rijdt heerlijk, alles werkt (hoewel er niet zoveel op zit). Alleen de airco doet het niet maar 3 juni wordt er een gratis airco check uitgevoerd. Mocht het alleen een kwestie van bijvullen zijn dan laat ik dat zeker doen, is er meer aan de hand dan wordt het rijden met de ramen open. Gezien de aanschafprijs wil ik niet al te veel kosten maken. Gr, Hans

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 25 mei 2017 06:05 PM
  [ # 1 ]

een gratis airco check, is vaak niks meer dan een temperatuurmeter bij het uitstroomrooster houden, hij moet dan een bepaalde temperatuur kunnen halen, iets van 14 graden of zo. vaak is de condensor stuk, deze zit voor de koelvloeistof radiator, met een beetje geluk test ie het even voor je door er luchtdruk op te zetten, hierdoor vind ie of lekake, of meschien is alleen de druksensor caduuk, waardoor de magneet koppeling niet reageert, kijk ook eens naar je achterwielen als je achter de auto staat, staan deze X doe er dan inderdaad niet veel aan, houd natuurlijk er wel rekening mee dat je veilig aan het verkeer deelneemt, dus dat de techniese staat ok is,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook