Resonantie?
jankoops
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-05-2017

Gepost: 28 mei 2017 12:31 PM

Wie kan ons helpen…. we rijden al 5 jaar zonder noemenswaardige problemen een C3 1.4 HDI inmiddels 320xxx op teller.
De laatste maanden is er een geluid te horen vanwaar ik eerst dacht resonantie van o.a. hitteschild oid bij optrekken en vaste toerental alsof er blikwerk rammelt.
Van alles gedaan en bekeken maar geluid blijft, het enige waar het weg kan komen wat in mijn ogen overblijft is dat schotjes in uitlaat demper los (gaan) zitten, Sinds 1 1/2 jaar zit er een imitatie uitlaat onder ipv origineel.

Is er onder jullie iemand die bekend is met dit probleem, na de vakantie (September) willen we hem inruilen voor een ander en tot die tijd blijven we rijden. Vakantie naar Oostenrijk staat nog op program maar wil graag zeker zijn waar het geluid vandaan komt. Om nu voor die paar maanden er nog originele C3 uitlaat er onder te zetten….??


Alvast bedankt voor de reacties.

Gr Jan

Profiel  
 
Russell
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-06-2014

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 XTR 1.4 16V
Gepost: 28 mei 2017 07:28 PM
  [ # 1 ]

Ik zou zelf even kijken bij de aansluiting van de uitlaat vooraan waar die naar boven gaat de aansluiting met de veren tussen bij mij heeft hij ook resonatie gegeven de nieuwe bouten waren te lang naar de vervanging

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 28 mei 2017 07:36 PM
  [ # 2 ]

bij mij was het dat het schild van de knalpot (demper) los gig zitten, eerst alleen als je optrok, later meer, tot dat ik eindelijk zag dat ie in zijn geheel los kwam, was naar 3 garage.s geweest niemand die het had gezien:-S

Profiel  
 
jankoops
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-05-2017

Gepost: 01 juli 2017 01:01 PM
  [ # 3 ]

We zijn in bezit van C3 1.4 HDI dsl van bj. 2004 op zich uitstekend tevreden over deze auto. Laatste paar maand is er een soort resonantie geluid te horen die rechtsonder de auto weg komt.
Heb dit al eerder gepost en kwam als reactie, hitteschil Kat. uitlaatklem etc etc. Dit alles is nagekeken en helaas is het geluid nog steeds hoorbaar, waar ik nu nog aan zit te denken dat het geluid voortkomt van de veertjes in de koppelingsplaten (geheel vervangen zo’n 20000 km geleden). Is er iemand die hiermee bekend is en die het kent…??

Alvast bedankt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook