Airco en aanjager werkt plots niet meer (climate control)
Tekheaddj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 28-05-2017

Gepost: 28 mei 2017 11:35 PM

Ik heb net een picasso 1,8 gekocht en heb een probleem met de airco/aanjager. Ik stelde gisteren tijdens een ritje in de Ardennen al snel vast dat de wagen niet koelde zoals het hoort, als ik de clim.contr. op auto zette dan ging alles in werking maar de lucht die was niet koud, zelfs niet wat fris wat me deed vermoeden dat de airco bijgevuld moet worden. Wat later zette in de auto aan de kant om boodschappen te doen en toen ik bij vertrek de ventilator zachtjes wilde laten blazen deed die gewoon niets meer, ik heb nog geprobeerd op auto, ECO, handmatig maar heel het systeem doet ineens niets meer. Ik heb al verschillende forums bezocht en overal zeggen ze wat anders, en de ene spreekt de andere tegen. Ik weet dat airco moet bijgevuld worden en daar had ik al een afspraak voor gemaakt en vroeg mij af of het niet meer werken van het systeem hier mee te maken kan hebben of helemaal niet ? Is het nutteloos om nu al bij te vullen of altijd wachten tot climate controle terug werkt ? Is het mogelijk dat er een veiligheid opstaat die de airco kan stilleggen wanneer er geen of onvoldoende koelgas aanwezig is ? Hoe kan je zien of de kachelweerstand al dan niet stuk is ?
Ik weet het, het is veel wat ik vraag maar dan kan ik ineens meerdere zaken testen en andere uitsluiten en moet ik niet na elke stap terug een vraag komen stellen. Wink

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 29 mei 2017 07:42 AM
  [ # 1 ]

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/208783/

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/233902/

Welkom op het forum, in deze draadjes word ook het een en ander besproken.
Ik hoop dat wje er wat mee kunt, succes:smt023

 

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook