Koppelingskabel 2x defect in een week.
Paulus60
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 17-05-2017

Gepost: 30 mei 2017 03:30 PM

Goedendag, ik heb onlangs een Xsara Picasso 1.6 occasion uit 2002 gekocht, nette wagen, nette prijs. Na ongeveer 5 km begaf de koppelingskabel het. Niets aan de hand, kan gebeuren, is ook niet te voorzien zoiets. Mijn vakgarage (waar ik de auto heb gekocht ) heeft ook zonder problemen de kabel vervangen. Lijkt allemaal goed te gaan maar na ongeveer een week en zo een 200 km verder breekt weer de koppelingskabel. Service van de vakgarage is verder okay, ben netjes opgehaald, auto is verleept en ik heb nu een vervangende auto.

Nu denk ik, ik ben verder niet technisch, het kan toch niet zo zijn dat je binnen 250 km zo maar weer door een koppelingskabel heen kan gaan. Iemand een idee.

Ik rijdt al 35 jaar auto en nog nooit een koppelingsprobleem gehad.

Profiel  
 
Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 15-08-2007

Gepost: 30 mei 2017 08:01 PM
  [ # 1 ]

Volgensmij heeft de picasso een zelfstellende koppelingskabel, mogelijk dat die door de verstelling heen gaat? dit heb ik namelijk wel eens gezien, dat zal dan komen door een koppeling die versleten is(de kabel kan zich dan niet voldoende meer stellen)

Profiel  
 
Paulus60
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 17-05-2017

Gepost: 30 mei 2017 09:15 PM
  [ # 2 ]

Dat van die zelfstellende koppelingskabel klopt, bedankt voor je snelle reactie.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 31 mei 2017 09:20 AM
  [ # 3 ]

Er zit op het eind van de kabel, die op je versenellingsbak gaat een plastic ringetje, mogelijk is die gebroken, ik heb dat bij mijn oude ook gehad en heb er toen een ijzeren sluitring voor gebruikt, ook de verbinding op het koppelingspedaal is van plastic, mogelijk is die gebroken, een nieuwe kabel zal denk ik niet snel breken, maar je weet nooit.
Hoop dat het netje word opgelost en je weer zorgeloos kan rijden.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook