probleem met het koelsysteem van mijn citroen berlingo 1.9 d
gregory1984
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 11-06-2017

Gepost: 11 juni 2017 10:33 PM

ik heb een citroen berlingo 1.9d met 128.00 km ik had vorig jaar volgend probleem olie bij koelvloeistof en telkens drie biep signalen bij het starten ( waarschuwing niveau 2) motor is uit elkaar geweest join de cullas kapot alles vervangen ook koelsysteem laten spoelen en nieuwe thermostaat ( was serieus kostenplaatje ) maar het 3 maal biepen bleef terug binnen in garage aan computer bleek luchtmassa meter ook defect ( ook laten vervangen maar 3 x biepen bleef

nu jaar later ( terug zomer ) begint auto bij lange ritten ook weer te beepen tijdens het rijden maar temperatuur meter gaat iets over de 90 graden maar niet hoger
radiator darmen worden heet in en uitgang dus thermostaat doet het maar heb de ventilator nooit meer horen aanspringen

ik heb vandaag de 2 relais voor de aansturing van de ventilator uitgemeten en overbrugd en dan gaat de ventilator aan maar ook al laat ik temperatuur naar boven de 90 gaan de computer geeft geen commando aan de relais om ventilator aan te sturen

nu heb ook de koelvloeistofsensor ( die groene) is losgetrokken en auto gestart en ja hoor de ventilator direct volle bak aan ,zelfs nadraaien

nu was mijn vraag zou het kunnen dat de temperatuurmeter intern verkeerde waarde meet waardoor de temperatuur van de motor toch veel hoger is dan de gemeten waarde en dat auto daarom nog steeds 3 biep signalen geeft

mg ik deze sensor gewoon losdraaien en vervangen

hopelijk heeft iemand hier ervaring mee

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook