Als ik de koude motor start dan moet ik de wagen eerst minimaal 30 sec stationeer laten lopen.
Als ik dat niet doet, dan lijkt het wel of ie doodvalt. De motor blijft wel lopen, maar kan geen gas geven.
Als ik gas geeft dan luistert ie niet naar het gaspedaal.
Als dit voorbij is dan rijdt ie weer super. Maar dat moment is best wel storend.
Heeft iemand een oplossing wat dit kan zijn?
C4 Picasso 1,8i 16v Ambiance 2007
Een collega van me had het ook. 10w40 er uit, 5W30 erin en het probleem verdween als sneeuw voor
de zon. Wegens een lekke keerring, heb ik er tijdelijk ook goedkope 10w40 ingegooid ipv van de 5w40 die er in zat. Hij gaat steeds beroerder starten. Stottert onderweg trouwens ook.
weet niet wat erin zit. Ga dit zeker proberen. Dacht eerst iets met injectie of zoiets.
C4 Picasso 1,8i 16v Ambiance 2007
In de basis moet een motor bij een koudstart even een wat rijker mengsel krijgen. Dit werd vroeger geregeld door de Choke en tegenwoordig met de injectie met bijbehorende sensoren en de regelcomputer. Krijgt hij dit rijkere mengsel niet en je geeft gas dan smoort de motorloop.
Ik vernam dat de modernere auto’s vanwege het milieu steeds armer worden afgesteld, en dus minder rijk zouden staan bij de koudstart en dit dus vaak voor problemen/gestotter zorgt.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
@Rene, ik ben uiteindelijk naar de garage geweest waar ik mijn cabrio in onderhoud heb.
En die heeft er nu 5w30 ingegooid van Kroon en idd wat een wereld van verschil.
Toch ben ik teleurgesteld in de citroen dealer Luveto. Die heeft er dan verkeerde olie erin gegooid.
Dat is nu dus echt de laatste keer dat ik daar nu ben gekomen. Ik blijf wel bij de BMW dealer die mijn cabrio ook in onderhoud heb.
Bedankt voor het meedenken en de gegeven oplossing.
C4 Picasso 1,8i 16v Ambiance 2007