C4 grand Picasso 2.0 HDi, problemen met roetfilter + turbodruk sensor
NicoWal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 12-06-2017

Gepost: 15 juni 2017 09:08 AM

Hallo,

Sinds december 2014 ben ik eigenaar van een C4 grand Picasso 2.0 HDi (heeft nu 280.000 km gereden). Vanaf het begin heeft deze auto mij veel problemen gegeven. EGR klep vervangen, ventilator verwarming defect, radiator airco defect, compressor airo defect, ramen die niet meer willen sluiten of waarvan de knopjes ineens net omgekeerd werken, kabel motorkap vast.

Op dit moment heb ik een storing aan de turbodruksensor die komt en en net zo vrolijk twee dagen later weer verdwenen is. Deze treedt altijd op bij het invoegen op de snelweg of bij het wegrijden bij stoplicten. Weet iemand wat dat zou kunnen zijn? Turbodruksensor is reeds vervangen en erg veel vertrouwen in de dealer heb ik niet meer.

Daarnaast kreeg ik de melding"Roetfilter mogelijk verstopt”. Ik weet dat er een storing is bij de gloeibougie. Kan dit melt elkaar te maken hebben? Helpt een DPF cleaner nog? De Picasso is een automaat en ik kom volgens mij nooit hoog in toeren.

Kunnen beide storingen met elkaar te maken hebben?

Alvast bedankt voor de reacties.

Nico

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 19 september 2017 11:55 AM
  [ # 1 ]

Ik rij zelf nu ongeveer 1 jaar met de melding ‘risico verstopping fap’. Ik weet niet of we over dezelfde melding praten. Ik zocht het in de Eolys, maar die zak zat vol. Uiteindelijk blijkt er af en toe een storing ‘gloeibougies’ uit te lezen te zijn. Navraag leerde mij dat de gloeibougies gebruikt worden om de temperatuur op te stoken voor het regenereren. Dus als de bougies niet voldoende werken loop je het risico op een onvolledig regenereerproces.

Dat verband wat je noemt is dus geen gekke gedachte.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook