2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Portier BX wil niet open
Gepost: 22 juni 2017 10:56 AM
  [ # 16 ]

Het motortje is wel apart te verwijderen, je hoeft niet de hele constructie uit de deur te halen. Met het loshalen van 9,10 en 11 moet het lukken, als ik mij goed herinner. Wel even gepast geweld gebruiken, want het tandwiel grijpt in de gekartelde boog van het raammachanisme. Beetje wrikken dus, want er staat door het gewicht van het raam wat druk op. Je raam eerst even met een stuk tape aan de bovenzijde van het portier vastzetten, ander kan het ding in je deur donderen (als de schaar soepel is). Bovendien werkt het lekkerder als het ding boven is. Geef de u-profielen waar de nylon wieltjes van het raammechanisme door lopen ook wat vet, net als het midden van de schaar die het raam omhoog en omlaag brengt.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 22 juni 2017 11:06 AM
  [ # 17 ]

Dank, ik ga het proberen!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 22 juni 2017 02:46 PM
  [ # 18 ]

Inderdaad, met wat wrikken komt hij los. (Wel eerst het raam gezekerd.) Echter, verder gaan dan schoonmaken en het tandwieltje opnieuw invetten lijkt me niet verstandig: het ding zit potdicht en nergens zijn schroefjes te bekennen, dus openmaken zal schade geven, terwijl hij gewoon goed werkt.

Afbeelding Bijlagen
Elektromotor_raambediening.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 juni 2017 07:52 PM
  [ # 19 ]

stond mij ook iets van bij dat het motortje zelf niet open kan…
Je kan wel de raamgeleiders en de “tandheugel” van de schaar eruithalen, schoonmaken en opnieuw invetten.
Dat is niet veel werk als de deurbekleding er af ligt en het motortje eruit is…
En meteen een likje antiroest op de bodem van de deur spuiten/smeren kan ook geen kwaad…

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 22 juni 2017 08:52 PM
  [ # 20 ]

Als je bericht 13 van HvdL leest, zou je zeggen dat het motortje open kan -het is tenslotte ook ooit in elkaar gezet- maar ik weet niet of het verstandig is. Je zou misschien de drie bussen waar de bouten doorheen gaan eruit kunnen tikken, maar het is de vraag of hij dan al open kan. Bovendien is hij niet kapot.

De geleiders enz. er helemaal uit halen ga ik niet doen: je kunt er nu redelijk goed bij om ze van nieuw vet te voorzien. Eerst maar eens de “nieuwe” elektromagneet plaatsen, dan het mechanisme schoonmaken/smeren, dan de nieuwe isolatie op maat knippen en erop plakken en ten slotte het paneel en de armsteun weer aanbrengen. Daarna het andere portier doen.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 25 juni 2017 05:23 PM
  [ # 21 ]

Voor ik de panelen weer terug plaats: weet iemand of er, heel misschien, nieuwe ruitrubbers te bekomen zijn? Met binnen en buiten kom ik aan de 10: 2 x 3 binnen, 4 buiten. Garage 80 heeft ze in ieder geval niet; ik vrees dat dat soort onderdelen er gewoon niet is.

Profiel  
 
Gepost: 25 juni 2017 09:10 PM
  [ # 22 ]

Excuus, ik meende dat ook deze motortjes te openen zijn, net als de vergelijkbare exemplaren in de CX. Maar: niet stuk? niet repareren! Tandwil invetten, net als de rest van het mechaniek in de deur. Rubbers zijn voor zover ik weet niet (meer) nieuw te krijgen, of het moet hier zijn: http://origineleonderdelen.wixsite.com/citroen/citroen-bx De Snoekfabriek (Pascal van Merkenstein) of Nanko (hier van het forum) kunnen je wel aan gebruikte exemplaren helpen. Succes!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 25 juni 2017 10:39 PM
  [ # 23 ]

Bedankt, die wixsite is een snoepwinkel, die ik onmiddellijk aan mijn Favorieten heb toegevoegd! Ik zie echter niet zo snel raamrubbers. Waar ik ook nog aan denk: die raamrubbers zullen niet uniek zijn voor elk type Citroën; ik zag op CX-Basis zojuist een Staubschutzlippe, wat denk ik het bedoelde onderdeel is. Wie weet hoef je die, of anders een rubber van een moderne auto, alleen maar op de juiste lengte af te snijden.

Profiel  
 
Gepost: 26 juni 2017 09:18 AM
  [ # 24 ]

Tsja, zoeken is wel even een lastig dingetje op die site. Je hebt sneller een carburateur gereviseerd Smile Bedoel je dit soort rubbers: http://origineleonderdelen.wixsite.com/citroen/product-page/onderste-ruithouder-rubber-citroën-bx ?

Origineel is het niet, als de ik de beschrijving moet geloven, maar als het past?

Ben benieuwd!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 29 juni 2017 08:47 PM
  [ # 25 ]

Iemand met een BX die hier ervaring mee heeft?

https://www.citroen-forum.nl/?URL=http://origineleonderdelen.wixsite.com/citroen/product-page/onderste-ruithouder-rubber-citroën-bx

Mijn auto heeft trouwens organummer 4886…

Profiel  
 
Gepost: 01 juli 2017 05:12 PM
  [ # 26 ]

Nog niet, want in de regel kan een wel aan (gebruikte) onderdelen komen via Nanko, Garage80, De Snoekfabriek of Citroën Marktplaats op facebook. Er staat echter wel een aantal zeldzame zaken op die site. Zou ik iets niet kunnen vinden, dan zou ik het zonder meer proberen. Eventueel bestel je een Totalstickertje van 2,50 om eens te testen…

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 11 juli 2017 04:02 PM
  [ # 27 ]

Alleen voor de échte belangstellende: een opengewerkte (lees: opengebroken) Kiekert elektromagneet. Aan het mechanische deel lijkt niets te mankeren, dus om te weten waardoor hij precies blokkeert zou je het elektro-deel moeten openmaken, maar daarvoor is het leven te kort. Bovendien zit er al een werkende andere op de auto.

Afbeelding Bijlagen
Kapotte_Kiekert.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 12 juli 2017 11:04 PM
  [ # 28 ]

Wat betreft de raamrubbers zoek je die nog? Je bedoelt de onderste boven aan de deurpanelen aan de binnenzijde? Volgens mij zitten deze in een partij die we binnen hebben gekregen. Stuur me anders even een PM.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 13 juli 2017 09:48 AM
  [ # 29 ]

Je hebt een pb’tje. (Vergelijk ook bericht #21.)

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 17 juli 2017 07:02 PM
  [ # 30 ]

Vanaf midden naar rechts en dan naar links -ik moet toch eens leren hoe je in één keer in de juiste volgorde van links naar rechts kunt “lezen”-: poppetje gezien, kastje dicht. Goed knippen is ook een vak, vandaar de extra strook isolatiemateriaal aan de scharnierzijde. Deze week het rechter portier doen en dan hebben we weer een klusje (en draadje) klaar. Met dank aan Garage80 voor de nieuwe (gebruikte) raamrubbers.

Afbeelding Bijlagen
Portierbekleding_650_x_450_(3).jpgPortierbekleding_650_x_450_(1).jpgPortierbekleding_650_x_450_(2).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook