2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
BX 19 TRI - Start weer niet…
Gepost: 06 januari 2018 11:12 AM
  [ # 16 ]

PM gestuurd, adres op 80 km, als dat haalbaar is Smile

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 06 januari 2018 11:46 AM
  [ # 17 ]

Van harte gefeliciteerd met je rijbewijs Vince! gooi

Ook wel erg gaaf dat er gewoon nog wordt gelest vanuit een C5-1. Laughing

G.M schreef:

Ik heb mijn bx voor de vering gebracht bij Chyparse in Almere.. topservice en betaalbaar! Ander onderhoud op aanraden van anderen laten doen bij Wim Blotenburg in Stroe. Heeft mij veel uitleg gegeven over de Bx en heeft voor een hele schappelijke prijs mijn oliekeerring(krukas) vervangen en de klepseals plus nieuwe distrubutie voor veel minder als jij opgeeft! Ik weet niet waar jij woont? Maar is zeker een aanrader ! Groetjes

Chyparse doet alleen vering verder geen onderhoud.
Ik ben op aanraden van Chyparse ook bij dat adres in Stroe geweest. Inderdaad een aardige man, een bedrijfje zonder pin mogelijkheden zeg maar (was wel in 2009). Ik ben daar toen geweest voor wat onderhoud en APK met mijn BX. Daar moesten toen 2 remslangen voor vervangen worden. Nadat de BX klaar was en een nieuwe APK had ben ik eind van de middag weer naar huis gereden. Het eerste beste kruispunt ben ik mij echt kapot geschrokken. Hij heeft de remslangen vervangen en daarna de remmen niet ontlucht waardoor er een enorme vertraging op zat en ze daarna opeens met blokkerende wielen aangrepen. Vervolgens stond ik ‘s avonds thuis m’n remmen te ontluchten op de stoep. Na zo’n actie ben ik dan ook echt direct weer klaar met zo’n iemand. Maar dat kan ook een uitzondering geweest zijn en heeft die verder misschien wel heel veel tevreden klanten Wink
Chyparse spoelt of ontlucht ook niet de remmen i.v.m. kans op afbreken remnippel maar die geven dit van te voren aan.

Citroen BX by Timo van Vuurde, on Flickr

Ik zelf heb wel goede ervaringen met Auto Barneveld en Kees van Nieuwamerongen in Veenendaal. Ik weet alleen niet of die ook transportmogelijkheden hebben.. Dat maakt het wel een stuk lastiger.

En D&O in Almere dan? Een paar keer geweest voor onderhoud en vond ik ook niet duur en kundig en ook wat meer bij jou in de buurt.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 06 januari 2018 12:03 PM
  [ # 18 ]

Ik zou nooit zover rijden voor onderhoud. ALs er nog eens iets is, rammel kraak slecht lopen etc, zit je met die afstand.
En onderhoud geeft vaak toch op risico op gedoe, ook bij nieuwe autos.

JA dat is wel een punt, die ontluchting nippels op de achter remklauw. Braken meestal af.
ALs je kans ziet vast inspuiten met WD40 gewoon een drupje. Ook erin.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
G.M
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 21-09-2017

Gepost: 06 januari 2018 02:50 PM
  [ # 19 ]

Ja ik snap jullie punt.. maar ik woon zelf ook in Amsterdam en bij garages hier in de omgeving zit je vaak aan zulke hoge prijzen dat het loont om een stukje te rijden! Zeker met een auto zoals een BX. Heb toch altijd liever iemand met verstand van de BX dan een universele garage. En inderdaad zoiets als met je remmen is jammer. Maar monteurs maken soms foutjes en zoals je al zegt is het een momentopname.. mijn auto was goed gemaakt voor een hele schappelijke prijs. Zelfs met benzine kosten mee was ik 300 goedkoper uit als in Amsterdam en omstreken. Het is 45 minuutjes rijden

Profiel  
 
Roadmaster 7
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008

- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Gepost: 06 januari 2018 08:20 PM
  [ # 20 ]
Timo1990 schreef:

Van harte gefeliciteerd met je rijbewijs Vince! gooi

Ook wel erg gaaf dat er gewoon nog wordt gelest vanuit een C5-1. Laughing

Dankjewel!! Mr. Green En ja, daar keek ik ook van op! Had hem 5 jaar geleden al eens gespot in Amsterdam.
Ik vroeg me af, zou die er nog rijden? En jahoor, dat deed ie gewoon nog! Laat ik daar dan maar eens in terecht proberen te komen cool smirk
750K op de klok, rijdt op het 2e Dieselblok en versnellingsbak, die er rond de 370K in zijn gegaan met verder al het gebruikelijke onderhoud uiteraard en rijdt nog werkelijk als nieuw… Bleek dus best een behoorlijke liefhebber die instructeur, als ook een bijzonder goede instructeur in het algemeen. Absolute aanrader!

Timo1990 schreef:

Ik zelf heb wel goede ervaringen met Auto Barneveld en Kees van Nieuwamerongen in Veenendaal. Ik weet alleen niet of die ook transportmogelijkheden hebben.. Dat maakt het wel een stuk lastiger.

En D&O in Almere dan? Een paar keer geweest voor onderhoud en vond ik ook niet duur en kundig en ook wat meer bij jou in de buurt.

D&O gaf me een paar maanden geleden een schatting van 5 tot 600 euro voor een distributie wissel…
Hoewel ze me zeker vakkundig lijken en me ook heel goed hebben geholpen aan mijn nieuwe dashboardverlichting, direct uit voorraad voor een leuk prijsje, vind ik die 5/ 600 voor een D-wissel achteraf wel wat gortig nu ik iets meer weet. Maar de BX club zal er natuurlijk ook niet voor niets op visite gaan…

Ik ga toch eens nader onderzoek plegen bij die garages in Stroe en Barneveld.
Allebei rond de 60KM vanaf Amsterdam. En als ik het goed begrijp dus niet de duurste?
Eens zien of ze me een leuke prijsopgave kunnen doen.

Het transport zelf is geen probleem. Dit regel ik met Tjerk en een andere maat van me.
Tjerk heeft het juiste rijbewijs, Die andere maat een Duits trekpaard. En dan huur ik nog een auto-trailer, wat zo’n 60 euro kost voor een dagje. Kom ik ruim goedkoper uit dan het “professioneel” uit handen te geven.

Meer tips voor adresjes blijven allemaal welkom! Er is nog wel eventjes nodig om alles tot uitvoering te gaan brengen, dus zolang kijk ik maar al te graag alle opties en mogelijkheden na.
In ieder geval alvast bedankt voor alle vlotte reacties!

———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6064
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 januari 2018 10:30 PM
  [ # 21 ]

Ik heb hele goede ervaringen met garage Bijlsma in Poeldijk. Pb voor contact.
Het is een absolute liefhebbersgarage met alle kennis en kunde voor de BX, DS, CX, Traction Avant enzovoort.

Profiel  
 
Roadmaster 7
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008

- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Gepost: 11 januari 2018 01:29 PM
  [ # 22 ]

Ook nog bedankt voor je reactie Hilko, ik waardeer alle input ten zeerste! Smile
Maar nu de optielijst binnen de 65KM straal aan het uitbreiden is, ga ik daar als eerste even mee aan de slag Wink

Ik heb voor nu eventjes een vrijblijvende offerte aangevraagd bij:
Auto Barneveld,
Kees van Amerongen
&
Peter Breed

Ton’s autohal en Wim Blotenburg doen niet aan E-mail, dus die bel ik later nog eens.

Peter Breed was in dit topic ook nog niet genoemd, maar ik heb er vaker goeds van gelezen / gehoord en zit lekker in de buurt. Iemand nog specifieke ervaringen daar?

Nog een kleine update betreft de BX overigens tongue rolleye
Eerder noemde ik dat ze wel eens slecht startte als ze een poosje niet had gelopen.
3 maanden terug startte ze ineens helemaal niet meer, terwijl de startmotor nog als een zonnetje ging…
Benzinefilter bleek de boosdoener. Deze heb ik toen vervangen en ze start sindsdien ook na een maand in de kou nog zonder ook maar enig dotje gas bij te hoeven geven Mr. Green Heerlijk als iets af en toe zo simpel kan zijn!

———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-

Profiel  
 
Roadmaster 7
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008

- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Gepost: 08 maart 2018 09:45 AM
  [ # 23 ]

Zo… Het is weer even stil geweest, maar de distributie en APK gaan nu dan toch eindelijk, echt gebeuren!
Tenminste, zolang er niets geks meer opduikt… Rolling Eyes

Tijdens het zoeken naar garages en het aanvragen van offertes kreeg ik hier een PB van Hans over de werkzaamheden, en of ik het leuk vond dat hij, met wat meer kijk op BXen, even een rondje met mij om de BX zou maken om alvast te zien of er nog meer kritieke BX kwaaltjes of APK afkeur punten zouden opduiken.
Maar natuurlijk! Dat lijkt me een goed plan! Je weet immers maar nooit…

Nog geen 2 weken later reed er een prachtige AX Mistral voor, en maakten Hans en ik het rondje om de BX.
Het beste en meest opluchtende nieuws was wel dat hij zo gauw geen roest of rot kon vinden op de bekendste / kritische BX plekken, behalve waar ik zelf ook van op de hoogte was: Onderin de passagiersdeur een klein gaatje…
Goed… Dat was niet op een brug dus de finale uitspraak laat ik nog maar even daar.

Wel zijn er nog twee APK puntjes gevonden bij het linker voorwiel.
Een rotte, afgebroken retourleiding + een rotte handremkabelhuls.
Niet de duurste of meest ellendige dingen gelukkig!

Na ons rondje en een babbel over de BX kwam Hans met het voorstel de werkzaamheden samen met zijn neef uit te voeren in hun gezamenlijke werkplaats tegen een mooie prijs. Waar ik na even door te hebben gespaard, en alle opties / kosten te hebben overwogen, heb besloten op in te gaan.

Dus bij deze dan definitief, gaat de BX de 24e van maart naar Anna Paulowna voor het nodige onderhoud en bij afwezigheid van verdere narigheden, een verse APK! cool smirk

———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 maart 2018 11:23 AM
  [ # 24 ]
Roadmaster 7 schreef:

naar Anna Paulowna

Garage Rene?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 08 maart 2018 11:32 AM
  [ # 25 ]

Garage Ties… (Hij heeft zich eerder op mijn BX uitgeleefd, zelfde blok).

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 maart 2018 11:37 AM
  [ # 26 ]

Ties hoe? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 08 maart 2018 11:38 AM
  [ # 27 ]

Ties Furg Smile

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 maart 2018 01:37 PM
  [ # 28 ]

Ok, in die groene boet aan de Molenvaart. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 25 maart 2018 05:18 PM
  [ # 29 ]

De 19TRI is best in een aardige conditie.Wat ‘Franse’ parkeerschade, kleine roestplekjes her en der en een halsstarrige kachelkraan, maar dat mag de pret niet drukken!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Roadmaster 7
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008

- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Gepost: 25 maart 2018 09:27 PM
  [ # 30 ]

Ha Hans, je was me al voor zie ik!

Gisteren dus samen met Tjerk de BX in Anna-Paulowna afgeleverd, Waar Hans en Ties al meteen klaar stonden om eraan te beginnen =D Nog even tien minuutjes met de heren mee onder de rok gekeken. Waar inderdaad toch al wat meer roest begon te vormen dan ik dacht. Maar nog altijd niet rot gelukkig =D Dus, dat word nog een toekomst projectje…
Net als die frans/amsterdamse parkeerschade overigens!

Maargoed, een APK gekeurde BX is nog even prioriteit 1.

Ik ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat met de kachelkraan en de APK dinsdag ^_^
Als ik het zo lees ben je redelijk positief over de algemene staat. Smile

In ieder geval waren de remblokken voor dus ook op, en de lekzak RA lek…
Dit met de overige apk puntjes en de nieuwe distributieset zouden reeds succesvol zijn aangepakt, heb ik vernomen. cool smirk

Ik wacht in spanning af… Grin

Voor nu nog wat foto’s van het avontuur tot zover.







Wordt vervolgd…

———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook