13 van de 20
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
De XM V6 12v Exclusive van Lucas: Ramen gerepareerd en DHZ-storing.
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3300
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 01 februari 2021 04:21 PM
  [ # 181 ]

Dat zei ik al, ik heb ‘m

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
jjbstolk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 12-03-2004

- Xantia 3.0 V6 Exclusieve
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Gepost: 01 februari 2021 04:24 PM
  [ # 182 ]

Ik weet niet wat jij hebt liggen Wink Ik vraag dus juist uit nieuwsgierigheid of dit de juiste kabel zou zijn.

Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)

Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3300
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 01 februari 2021 04:46 PM
  [ # 183 ]

De bruine kant wel. Die heb je ook met een ronde stekker met een langer snoer. En die heb ik.

De bruine stekkers zijn berucht, omdat ze meestal te stroef in het gat gaan, waardoor je geen goed contact krijgt.
Als je hard drukt soms wel, maar dan krijg je hem er zonder geweld niet uit.

Ik heb een aangepaste versie.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5850
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 04 februari 2021 10:33 PM
  [ # 184 ]

Dit is wat ik nodig heb, ronde stekker naar (goed passende) bruine connector.

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8052
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 februari 2021 11:18 AM
  [ # 185 ]

Heb ik voor je, een originele, te leen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5850
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 05 februari 2021 02:10 PM
  [ # 186 ]

Bedankt Rene! Er zijn een aantal mensen die zo’n kabel te leen aan hebben geboden, zeer attent. Ik zoek nog heel even of ik er een ter overname kan vinden.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3300
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 05 februari 2021 04:20 PM
  [ # 187 ]

Ja, Lukas, dat heb ik je nu al drie keer aangeboden, ook per PB, geen reactie.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5850
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 05 februari 2021 07:33 PM
  [ # 188 ]

Ik heb geen pb van je gezien Jan, ik stuur jou wel even een bericht.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3300
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 06 februari 2021 10:52 AM
  [ # 189 ]

Deze, dus. Gaat tot de kraag soepel in en uit het gat.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5850
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 07 februari 2021 09:31 PM
  [ # 190 ]

Inmiddels per pb contact gehad met JanSr, zodra de weersomstandigheden weer wat beter zijn haal ik de bruine stekker op, waarvoor dank!

Vandaag was het tijd voor een klusje, het werd de snaar van de HD-pomp. Je kunt er allemaal niet zo best bij, een 1/4 rateltje met inbus dopje past net in de spanbout.

De oude snaar die er zeker al sinds 2002 op zat, hij was behoorlijk sleets.


Je hebt ook met de spanner helemaal ontspannen niet genoeg ruimte om de snaar op een verantwoorde manier om de poelies te leggen. Ik heb de bout van het voorste scharnierpunt er uit gehaald en daarna de spanbout compleet verwijderd. Je kunt de pomp dan nog wat verder naar beneden kantelen en de snaar er omheen leggen. Daarna eerst weer de bout van het voorste scharnierpunt er weer in en dan de spanbout weer terug en opspannen.

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5850
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 07 februari 2021 09:32 PM
  [ # 191 ]

Ik heb overigens ook gezien dat het slangetje naar de MAP-sensor op de inlaat is ingescheurd, dat moet dus vervangen.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2649
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 februari 2021 09:38 PM
  [ # 192 ]

Er zijn wel 2 lengtes: 665 mm tot maart 1992 en 700 mm daarna, iets om rekening mee te houden.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5850
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 07 februari 2021 09:40 PM
  [ # 193 ]

Klopt, de diameter van de poelie is toen groter geworden. Origineel ben ik nooit een 700mm snaar tegengekomen op een auto met de grotere poelie en die 700mm is in mijn optiek ook te lang in gemonteerde toestand. Ik heb nu een snaar van 675mm gemonteerd, dat komt het dichtste bij wat er ook op zat. De spanner staat dan mooi iets voorbij het midden van het stelbereik. Het is alleen wat meer gekloot bij montage.

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5850
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 10 februari 2021 08:04 PM
  [ # 194 ]

Ik heb ook maar een stoelzitting mee naar huis genomen om te kijken wat er nog van het leer te maken is. Schoonmaken gaat goed, verdunde APC en een borsteltje geeft tot nu toe het beste effect, het is echt heel goor dus dit zware geschut is wel nodig. Autoglym Leather Care Balm maakt het ook weer aardig soepel. Inmiddels ben ik al een stuk verder dan op de foto’s. Meer richting rugleuning zijn er wel wat barsten waar de verf ook echt van het leer af is, ik ga nog eens bedenken of ik dat ga herstellen of dat ik het zo laat. Wat tekenen des tijds vind ik ook niet zo’n probleem, het is tenslotte geen nieuwe auto.


Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5850
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 februari 2021 04:25 PM
  [ # 195 ]

Een ander klusje was reparatie van de bak van de middenarmsteun, daar was een van de ogen van afgebroken waar de deksel aan vast zit. Ik heb nog even gezocht naar een andere bak, maar uiteindelijk bedacht dat deze nog prima te repareren moest zijn. Eerst heb ik de bak en het kleedje in de vaatwasser gezet, want er lag onderin een laag 13 jaar oude inmiddels gesmolten haagse hopjes.

Nou ja, foto’s zeggen meer dan duizend woorden. Ik laat het lekker uitharden op kamertemperatuur en dan zal de praktijk uitwijzen of het inderdaad heel blijft.


Bij de APK kwam aan het licht dat de koelwatersensor van het motormanagement defect was. Enfin, ik heb besloten alle drie de sensoren maar te vervangen. Ik heb gekozen voor sensoren Facet, daar heb ik goede ervaringen mee en ze zijn lekker goedkoop.

Profiel  
 
 
13 van de 20
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook