Park assist bij C4 Cactus
MDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-07-2017

Gepost: 03 juli 2017 09:34 PM

Eind vorige week heb ik een Cactus besteld, met oa “park assist”.  Wanneer ik eerlijk ben, sta ik er toch een beetje sceptisch tegenover,...
Ik ben echt benieuwd of het naar behoren zal werken.  Je ziet wel filmpjes op youtube enz,... maar ik zou toch liever mensen hun ervaringen horen.  Op internet vind ik er verder bitter weinig over.  Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het automatisch parkeren?

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 03 juli 2017 09:44 PM
  [ # 1 ]

Park assistent is een leuk verkoop ding. Volgens mij gebruik je het 1x en daarna nooit meer omdat zelf inparkeren veel sneller gaat. Wat wel heel handig is, dat is de achteruitrijcamera. Daarmee parkeer je de auto in de kleinste gaatjes. En je bent meer betrokken bij de handelingen die je doet.
Dus mijn advies, betaal geen extra geld voor iets wat je zelf ook kan en met een achteruitrijcamera een fluitje van een cent is.
Maar dat is mijn mening.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
MDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-07-2017

Gepost: 04 juli 2017 07:27 AM
  [ # 2 ]
hoeksepeet schreef:

Park assistent is een leuk verkoop ding. Volgens mij gebruik je het 1x en daarna nooit meer omdat zelf inparkeren veel sneller gaat. Wat wel heel handig is, dat is de achteruitrijcamera. Daarmee parkeer je de auto in de kleinste gaatjes. En je bent meer betrokken bij de handelingen die je doet.
Dus mijn advies, betaal geen extra geld voor iets wat je zelf ook kan en met een achteruitrijcamera een fluitje van een cent is.
Maar dat is mijn mening.

Wanneer je de filmpjes mag geloven, lijkt het automatisch parkeren vrij vlot en snel te gaan.  Alleen weet je niet of dit van de eerste keer gelukt is, of ze het tien keer opnieuw hebben moeten proberen.Wink 
De wagen is al reeds besteld dus ook het systeem.  We zullen moeten afwachten wat het parkeersysteem te bieden heeft.  Ik kan parkeren uiteraard, maar aan de kant van de weg, voor en achter wagens kruipen heb ik nooit graag gedaan en wanneer ik het kan vermijden zal ik niet twijfelen.
Ik kijk alvast uit naar de Cactus, ik zal alleen nog wat geduld moeten hebben.  Ze verwachten hem pas tegen 15 september.

Profiel  
 
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 10 juli 2017 01:24 PM
  [ # 3 ]

Ik heb dat park assist ook in mijn Cactus.
Heb mijn auto nu 1,5 jaar en die park assist heb ik denk ik een keer of 5 gebruikt. Eigenlijk alleen maar om aan mensen te laten zien dat het er op zit…:lol:

Functie werkt uitstekend. Ik heb wel even in de handleiding moeten kijken hoe je het precies moet gebruiken.
Maar…. Zelf in parkeren gaat sneller, en bij wat krappere plekken wil die sowieso niet automatisch in parkeren.

Camera is wel echt een handige optie. Die is tijdens het parkeren gewoon heel fijn. Ik merk (heel fout!!) dat ik mijn spiegels te weinig gebruik bij achteruit rijden. Stiekem is er nog best wel veel dat je niet ziet in de camera.

Samenvattend:
Park assist: leuk foefje, niet essentieel.
Camera: erg handig. Wil ik op mijn volgende auto niet meer missen…

Profiel  
 
MDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-07-2017

Gepost: 10 juli 2017 01:40 PM
  [ # 4 ]

Bedankt voor uw reactie.
Goed te horen dat het werkt! Wink  Lijkt mij toch een stuk makkelijker.  Kijk er al naar uit.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook