8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8

2d’s Berlingo Multispace 2008
2d
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7088

- Axel 12 TRS
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Image
Gepost: 11 mei 2019 04:26 PM
  [ # 106 ]

De Berlingo ploetert voort, maar vraagt inmiddels wel een beetje aandacht. De APK zit er aan te komen en daar moet wel het een en ander voor gebeuren weer, en laatst was er een klein dingetje, iets met wegvallende remdruk. Tijdens het zwaar beladen afrijden van de helling van het parkeerdek bij Ikea Zuid-Oost. Dat was wel even spannend. Dat zoiets tijdens je verhuizing gebeurt is vervelend natuurlijk. Aan de andere kant was de timing nou ook weer niet zo dramatisch, het zou ook tijdens een ritje door de bergen kunnen gebeuren. Waar je geen telefoonbereik hebt. En als je geen gereedschap bij je hebt.

Hoe dan ook, met wat voeten in de aarde de auto toch bij GJO weten te krijgen en daar is de lekkende achterremcilinder vervangen. De andere ook, net als de remvoering. Eigenlijk weer klaar voor de volgende tien jaar actie dus Smile

De APK vergt wat meer inspanning van mijn zijde. Enige tijd geleden was de gescheurde stuur(huis)hoes al onder de aandacht gekomen, en die moet toch echt vervangen worden. Ook rammelden de ‘pokkepokstangetjes’ er lustig op los de laatste weken. De remschijven en blokken piepten al langere tijd dat het een lieve lust is, en op de schijven zat ook al een flinke rand. Online bestellen van twee verschillende stuurhuishoezen (Febi Bilstein), twee reactiestangen (Febi Bilstein), remschijven en blokken (Ferodo Premier) kostte maar liefst 96 eur bij Mister Fauto. Daar hoefde ik het niet om te laten. De vervanging van de hoes echter.. Ik zal de foto’s maar voor zich laten spreken.

Na een uur of vijf stoeien (inclusief pizzapauze en 0,0-biertijd) zat alles er onder, op en tussen. Nieuwe stabilisatorstangstangetjes en verse remmen voelen meteen lekker aan. Zo’n hoes is ondankbaar APK-kwaad, maar de voldoening van het er omheenworstelen is er niet minder om.

Resteert er alleen nog een bijgeluid waarvan het vermoeden ontstaan is dat het een wiellager of aandrijfas betreft. Dat vaststellen kan ik niet, en ik heb er het gereedschap en de kennis ook niet voor. Dat is er eentje voor komende woensdag, als de APK ook getackeld gaat worden Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 548

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 11 mei 2019 09:57 PM
  [ # 107 ]

kèk nâh, ik zie mu klâh!

Het vermelden waard: al doende werd het ideale huis-tuin-en-keukengereedschap gevonden om de hoes erom te krijgen zonder dat de spoorstang wordt losgemaakt: Een grote verstelbare moersleutel (bahco).

Bij gebrek aan een de gebruikelijke bandenlichter kwam deze tevoorschijn. Wanneer je de moer van de stuurbekrachtigingscilinder terug op z’n draadeind schroeft, bijna tot het eind van de draad, kun je de sleutel door de hoes daarover laten vallen, gaat geen kant meer op. Je hebt nog steeds twee paar handen nodig, eentje om de sleutel schuin naar beneden te trekken en eentje om de hoes erover te wurmen, maar dat gaat dan echt in een paar minuutjes voor elkaar zijn.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  

2d
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7088

- Axel 12 TRS
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Image
Gepost: 15 mei 2019 12:46 PM
  [ # 108 ]

Dus toch een wiellager. Maar: deze Berlingo verzet zich niet tegen sleutelen (alles komt makkelijk los, zelfs notoir kwetsbaar ABS-geneuzel), en dus hebben we weer een jaartje APK gescoord Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8

© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook