Veel elektronica spokerij…. sensoren, achterklep enz.
Marcel Kloosterman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 04-07-2017

Gepost: 04 juli 2017 05:35 PM

Hallo techneuten,

Mijn C4 coupe VTS uit 2006 heeft rare elektronische storingen waarvan de dealer zegt dat het een spook auto is en ze komen er niet uit.
* bij het openen van mijn portier, ontgrendeld de achterklep
* parkeersensoren doen het soms wel soms niet
* Bandenspanning niet goed in het schermpje van de navigatie, maar soms ineens weer wel. (staat op originele wielen en banden zijn nieuw)
* Lekke band detectie, soms wel soms niet
* de gordels op de achterbank moeten er altijd in zitten anders zegt hij dat er iemand zit zonder gordel.

De auto heeft schade gehad links voor, zo heb ik hem gekocht en klaar gemaakt.

Wie weet of al deze storingen met 1 probleem te maken heeft of dat ze allemaal afzonderlijk ergens een oorzaak hebben.
De dealer snapt er helemaal niks van. Bij het uitlezen van de computer mankeert hij helemaal niks.????

Hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik mijzelf toch nog blij maak met deze aankoop.

Groetjes,

Marcel Kloosterman

Profiel  
 
MDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-07-2017

Gepost: 09 juli 2017 07:19 AM
  [ # 1 ]

Het wil niet zeggen omdat ze hem aan de computer leggen, dat ze het probleem vinden hoor. En ik weet hoe vervelend het kan zijn.
Bij onze C5 kreeg ik steeds een storingsmelding dat er een probleem was met het ABS en nog wat,...  Vijf keer voor binnen gegaan, en telkens opnieuw kwam dit terug.  Uiteindelijk vertelde de Citroën garage dat het geen kwaad kon, en dat ze de melding konden uitschakelen, maw waren zij er vanaf.  Ik ben toen naar een andere Citroën garage gegaan, en daar ben ik ook tweemaal terug moeten gaan, maar zij vonden het probleem.  Het was gewoon een slecht contact van de achteruit lamp, waardoor de achteruit lamp haperde, en dat gaf de storing.  Toch zagen ze op de computer geen enkele storing.

Toen onze C5 enkele maanden oud was, hadden we een probleem met de automaat.  De wagen gaf gas, maar reed niet meer vooruit, ofwel met horten en stoten.  Meldingen allerhande.  Toen vonden ze ook niks via de computer.  Verschillende malen voor terug gegaan, en uiteindelijk Citroën geschreven.  Uiteindelijk hebben ze gehele boordcomputer vervangen, en toen was het opgelost.

Ga eens naar een andere dealer, maak een lijstje van de problemen en geef dit af, dan hebben ze de problemen op papier en kunnen ze tijdens hun zoektocht nog even hun licht opsteken.  Een klein probleem kan een hele boel storingen geven.  Hopelijk vinden ze vlug een oplossing. Veel succes. 

Profiel  
 
Wout2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 31-10-2007

- BX 16 TGI Break
- BX 19 tgi Break
- ZX 1.6 Aura
- Xantia 1.8 sx
- C4 (2004-heden) berline 1.6 automaat
- (Grand) C4 Picasso Picasso Automaat 1,6
Gepost: 10 juli 2017 06:59 AM
  [ # 2 ]

Wat betreft de ongewenst openende achterklep:
Ik had destijds hetzelfde probleem. Dit draadje:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/204702
bleek voor mij de oplossing.
Ik heb geen nieuwe schakelaar geplaatst maar een klein stukje stevige schuimrubber geplaatst i.p.v. het ‘plastic veertje’
Al 2 jaar geen problemen meer gehad!

2CV, Visa 11RE, BX 16 Break, BX 19 Break, ZX 1,6 Aura, Xantia 1,8, Scenic 2.0 (sorry!), ZX 1,8 Aura, Xsara I 1,6, Xsara II 1,6 Break, C4 Berline 1.6 aut

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 10 juli 2017 12:18 PM
  [ # 3 ]

Als je schade gehad hebt linksvoor dan zou ik alle bekabeling in de buurt van die schade eens goed nakijken, want als je een beschadigde kabel of stekker of aansluiting hebt in een auto met moderne electronica dan krijg je allerlei spook effecten ( zoals dat met een slecht contact in de achteruit lamp). Er komen dus “verkeerde” berichten binnen, maar voor “het systeem” lijken die “normaal”, vandaar dat je “normale” foutmeldingen ziet.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook